centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYKONTAKT

Nominowani 2013

15 maja 2014 roku podczas Wielkiej Gali Społeczeństwa Informacyjnego w Oranżerii ENDORFINY po raz dwudziesty drugi rozdane zostały nagrody INFO-STAR za wybitne osiągnięcia w świecie teleinformatyki.

Decyzją Kapituły podczas tajnego głosowania Laureatami INFO-STAR 2013 zostali:

W kategorii Osiągnięcia Biznesowe - Tomasz Kułakowski (Współzałożyciel i Prezes Zarządu CodiLime Sp. z o.o.)
W kategorii Rozwiązania Informatyczne - Tomasz Gomoła (rekonstrukcja przedwojennego miasta „Warszawa 1935”)
W kategorii Propagowanie Informatyki - prof. dr hab. inż. Wojciech Cellary (Katedra Technologii Informacyjnych,Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

Zapraszamy do obejrzenia fotoreportażu z uroczystości.

Poniżej przedstawiamy osoby nominowane do Nagrody INFO STAR za osiągnięcia w 2013 roku. Lista kandydatów uzgodniona została podczas posiedzenia Kapituły Konkursu w dniu 14 marca 2014 roku.
Nominacje otrzymali:

OSIĄGNIĘCIA BIZNESOWE
- Tomasz Kułakowski (CodiLime)
- Piotr Wojciechowski (WB Electronics)

ROZWIĄZANIA INFORMATYCZNE
- Wojciech Bolanowski (IKO)
- Tomasz Gomoła (rekonstrukcja przedwojennego miasta „Warszawa 1935”)
- Adam Tychmanowicz (aplikacja Yanosik)

PROPAGOWANIE INFORMATYKI
- prof. dr hab. inż. Wojciech Cellary
- Sebastian Christow (Departament Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki)
- prof. dr hab. Maciej Sysło (Uniwersytet Wrocławski)


Wojciech Bolanowski
Wojciech Bolanowski Od końca 2010 związany z PKO Bankiem Polskim S.A., gdzie odpowiada za bankowość mobilną i internetową iPKO, płatności mobilne IKO, projekt Inteligo oraz informacyjne serwisy internetowe Banku. Nadzoruje Biuro Innowacji, pracujące m.in. nad ofertą dla najmłodszych klientów (SKO, PKO Junior). Wyróżniony przez Związek Banków Polskich tytułem Ambasador Gospodarki Elektronicznej i Wizjonera Rynku IT@Bank (2013). W latach 2008-2010 Dyrektor Biura Marketingu w MultiBanku. Od 2000 w bankowości, brał udział w uruchomieniu mBanku w Polsce (2000r.) oraz w Czechach i na Słowacji (2007). Współtworzył pierwszy wirtualny operator komórkowy w Polsce (mBank mobile, 2006) oraz pierwszy projekt społecznościowy w polskich finansach (izzyKonto i epuls.pl, 2003). Absolwent Akademii Medycznej w Łodzi, dr n. med


Prof. dr hab. inż. Wojciech Cellary
Wojciech Cellary Jest informatykiem, kierownikiem Katedry Technologii Informacyjnych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Jego działalność koncentruje się na elektronicznej gospodarce, elektronicznej administracji, globalnym społeczeństwie informacyjnym i technologiach internetowych. Jest autorem i współautorem 11 książek, 21 rozdziałów w książkach i ponad 150 artykułów opublikowanych w czasopismach naukowych i materiałach konferencyjnych. Jest współautorem 3 patentów europejskich. Był głównym organizatorem 38 naukowych konferencji krajowych i międzynarodowych, uczestniczył w pracach Komitetów Programowych blisko 300 konferencji krajowych i zagranicznych. Aktywnie działa na rzecz informatyzacji i rozwoju społeczeństwa informacyjnego, działając w latach 2011-2013 w Radzie Informatyzacji, najpierw jako Przewodniczący Rady Informatyzacji III kadencji przy Ministrze Spraw Wewnętrznych i Administracji, a następnie jako członek Rady Informatyzacji IV kadencji przy Ministrze Administracji i Cyfryzacji. Od wielu lat zasiada w Radzie ds. Informatyzacji Edukacji przy Ministrze Edukacji Narodowej. Przyczynił się do sukcesu polskiej prezydencji w UE w dziedzinie elektronicznej administracji pełniąc funkcję Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego europejskiej konferencji ministerialnej The 6th European Ministerial e-Government Conference and Exhibition eGOV2011PL – “Borderless eGovernment Services for Europeans” (Poznań, 17-18 listopada 2011), która została bardzo wysoko oceniona przez społeczność międzynarodową. Jest niezależnym ekspertem Komisji Europejskiej, członkiem zespołu ekspertów Narodowego Centrum Nauki, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Polskiej Komisji Akredytacyjnej, Centralnej Komisji ds. Stopni i Tytułów Naukowych. Jest członkiem Komitetu Prognoz „Polska 2000 Plus” przy Prezydium PAN. Uczestniczy w pracach Rad Naukowych licznych instytucji naukowych w kraju i za granicą, w Radach Programowych uznanych czasopism naukowych krajowych i zagranicznych. Jest współtwórcą specjalności Elektroniczny Biznes, która trzykrotnie znalazła się na liście najlepszych programów międzynarodowego systemu ewaluacyjnego Eduniversal Masters Ranking 2011 „The Best Masters and MBA Worldwide”. W roku 2008 był inicjatorem powstania unikatowego kierunku Techniczne Zastosowania Internetu, jednego z pierwszych w Polsce kierunków międzyuczelnianych, realizowanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Politechnikę Poznańską i Uniwersytet im. A. Mickiewicza.
Od 2013 roku jest stałym felietonistą w dziale gospodarczym Gazety Wyborczej, specjalizującym się tematyce teleinformatyki, e-gospodarki i e-administracji. Jest autorem bardzo licznych wypowiedzi i komentarzy w mediach tradycyjnych i internetowych, popularyzujących wśród społeczeństwa wiedzę z dziedziny teleinformatyki. Wygłasza bardzo liczne zaproszone wykłady nie tylko dla gremiów naukowych, rządowych, samorządowych i biznesowych w kraju i za granicą, ale też dla społeczności lokalnych, dla uczniów, nauczycieli, administratorów szkolnych sieci komputerowych czy słuchaczy Uniwersytetu III Wieku.


Sebastian Christow
Sebastian Christow Absolwent Wydziału Automatyki i Robotyki Politechniki Warszawskiej. W 2009 ukończył studia podyplomowe – Zarządzanie zasobami IT na Politechnice Warszawskiej w Instytucie Automatyki i Informatyki Stosowanej. Od 1997 roku nieprzerwanie związany z Ministerstwem Gospodarki. Przeszedł wszystkie szczeble kariery w organizacji. W roku 2007 złożył z wynikiem pozytywnym egzamin do Państwowego Zasobu Kadrowego. Od samego początku kieruje projektami informatycznymi różnej wielkości. W 2008 roku w ramach CAF – kierownik zespołu opracowującego strategię informatyzacji Ministerstwa Gospodarki na lata 2009 – 2011. Współtwórca metodyki projektowej Ministerstwa Gospodarki. Kierownik projektu partnerstwa Polski na targach CeBIT 2013. Kierownik projektu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (firma.gov.pl) oraz Pojedynczego Punktu Kontaktowego (biznes.gov.pl). Za pierwszy projekt Ministerstwo Gospodarki otrzymało wyróżnienie Computerworld Lider Informatyki 2011. W 2013 nominowany do nagród „Info Star” oraz „Marka Cara” za konsekwentne wdrożenie centralnej ewidencji działalności gospodarczej.
Motto: „Szybkość działania na rzecz sprawnej administracji i efektywnego Państwa”
Strategia departamentu: 3U – Ułatwić, Uprościć, Usprawnić.


Tomasz Gomoła
Tomasz Gomoła 12.06.1978 ur. Warszawa
Szkoła podstawowa im Krystyny Krahelskiej Warszawa
XLIV im. Dobiszewskiego Warszawa
Wydział Architektury Politechniki Warszawskiej 5 letnie
Architekt,
2002 - Nowy Jork – PSYOP – kompozytor obrazu
2003-2009 - Newborn Image – Animator, Grafik 2D, 3D, właściciel, scenograf – scenografie wirtualne dla znaczących wydarzeń firm - min. Google, IBM, GM, Orange.
2009- obecnie – Newborn Sp. z o.o.
Dyrektor strategiczny, Prezes, Dyrektor IT, Art i dyr. Kreatywny.
Reżyser, Producent filmowy.
Z zamiłowania kompozytor muzyki od lat licealnych.
Film 3D - Warszawa 1935, pomysłodawca, reżyser, koproducent, art director, vfx supervisor, muzyka (selekcja i mix)
Nagroda NEWS Best In Media 2013 – Innowator roku – jako Newborn Sp. z o.o. za Warszawę 1935.


Tomasz Kułakowski
Tomasz Kułakowski Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Ukończył z wyróżnieniem program Executive MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, London Business School, HEC School of Management Paris i NHH Norwegian School of Economics and Business Administration Bergen. Był Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu Ryanair na Europę Środkową, rozwijając biznes w Polsce, Czechach, Chorwacji, Słowenii, Rumunii oraz na Słowacji i Węgrzech. Następnie w Polskich Liniach Lotniczych LOT pracował jako Dyrektor Biura Sprzedaży Elektronicznej oraz Dyrektor Biura Obsługi Klientów. Rozwijał także w Europie Środkowej biznes skandynawskiego holdingu Nordic Gaming Group działającego w branży rozrywki (gier) w Internecie.
W 2011 roku wraz z trójką wybitnych polskich informatyków (wówczas studentów Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, m.in. wicemistrzów świata w programowaniu zespołowym ACM ICPC, Tomaszem Kulczyńskim i Wojciechem Śmietanką oraz Piotrem Niedźwiedziem – jednym z najlepszych na świecie programistów w Google Code Jam) założył CodiLime. Firma stara się zatrzymać w Polsce największe talenty informatyczne i wykorzystując unikatowe matematyczne, algorytmiczne i programistyczne umiejętności zespołu, koncentruje się na dwóch kierunkach rozwoju: (1) tworzy kompleksowo systemy informatyczne na rzecz zewnętrznych globalnych Klientów (głównie działających w branżach telekomunikacyjnej i finansowej); (2) realizuje własny projekt biznesowy w obszarze sztucznej inteligencji. Do największych Klientów CodiLime należą kalifornijskie spółki japońskiego giganta telekomunikacyjnego NTT: NTT Innovation Institute, Inc. oraz NTT Docomo Innovations, Inc.
Po niespełna trzech latach działalności CodiLime zatrudnia w Warszawie i w Palo Alto (Kalifornia) ponad 50 osób (w tym wielu byłych pracowników Google, Facebook i Microsoft) i ma dalszy plan wzrostu do ponad 100 pracowników w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Znaczna część przychodów firmy pochodzi z Doliny Krzemowej.


Maciej Sysło
Maciej Sysło Rok 2013 był dla Prof. dr hab. Macieja Sysły rokiem szczególnym. Miały w nim miejsce wydarzenia, które są efektem Jego wieloletniej, aktywnej działalności propagującej szeroko rozumianą informatykę w naszym kraju.
Dzięki staraniom Profesora, w uznaniu dotychczasowych działań związanych z wdrażaniem komputerów i technologii do edukacji w naszym kraju, Federacja IFIP, International Federation for Information Processing, przyznała Polsce prawo zorganizowania Jubileuszowej X Światowej Konferencji na temat Komputerów w Edukacji, WCCE, World Conference on Computers in Education, Toruń 2-5 lipca 2013. Profesor Maciej Sysło był współprzewodniczącym Międzynarodowego Komitetu Programowego i kierował Komitetem Organizacyjnym tego wydarzenia, które instytucjonalnie organizowały Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Polskie Towarzystwo Informatyczne. Uczestniczył również w organizacji Dni Narodowych tej konferencji, tzn. Konferencji „Informatyka w Edukacji, X”. Konferencję WCCE 2013 poprzedziły międzynarodowe warsztaty dla przedstawicieli z ponad 30 krajów uczestniczących w międzynarodowym Konkursie Bóbr – był głównym organizatorem tych warsztatów. Konferencja okazała się dużym sukcesem – szczegóły na stronie http://wcce2013.umk.pl. Za działalność na rzecz Federacji IFIP, w 2013 roku otrzymał wyróżnienie Outstanding Service Avard, przyznane przez IFIP.
Rok 2013 był również podsumowaniem prowadzonego przez Profesora przez trzy lata w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatycznej projektu Informatyka +, adresowanego do wszystkich szkół średnich w 5 województwach, którego celem było lepsze przygotowanie młodzieży do przyszłych wyborów karier informatycznych. Projekt miał charakter outreach, czyli wyjścia uczelni ze swoim potencjałem i propozycjami do uczniów, by ich przygotować i zachęcić do podejmowania decyzji i wyborze kierunków informatycznych. W 2013 roku projekt Informatyka + otrzymał nagrodę The 2013 Best Practices in Education Award, przyznawaną przez konsorcjum kierunków informatycznych Informatics Europe.
W tym samym roku Profesor Maciej Sysło opracował Standardy przygotowania nauczycieli w zakresie technologii informacyjnych i komunikacyjnych (dla PTI) i został współautorem, propozycji systemu ewaluacji i wspomagania rozwoju nauczycieli, którą wykorzystało Polskie Towarzystwo Informatyczne w certyfikacie e-Nauczyciel.

Pod koniec 2013 roku Profesor Maciej Sysło rozpowszechnił w Polsce ogólnoświatową inicjatywę, znaną pod nazwą Godzina Kodowania, http://godzinakodowania.pl, która ma na celu popularyzację nauki myślenia algorytmicznego i programowania wśród wszystkich od 6 do 106 lat. Na całym świecie wzięło w niej udział ponad 30 milionów osób. Ruch ten wpisuje się we współczesny nurt podnoszenia świadomości społeczeństwa w zakresie korzystania z nowoczesnych technologii.
Nie sposób wymienić wszystkie aktywności Profesora – to również pasjonat historii informatyki i komputerów, właściciel kolekcji ponad 500 mechanicznych maszyn do liczenia i do pisania, popularyzuje historię informatyki na wykładach dla dzieci, młodzieży i dorosłych, systematycznie organizuje wystawy swoich maszyn.
Jego dewizy to: „robić lepiej to, co inni robią dobrze” oraz „łączą nas więzy ludzkie, nie maszyny”. Jego hobby to praca, muzyka (m.in. Chopin, Mozart, Enigma, Vangelis, Oldfield, Jarre), lektury (literatura japońska (Haiku), F. Clifford, biografie, historia nauki i odkryć).


Adam Tychmanowicz
Adam Tychmanowicz  Od 2004 r. Członek Zarządu a następnie Prezes PrimeSoft Polska Sp. z o.o - lidera polskiego rynku rozwiązań klasy DMS/workflow.
Od 2008 r. członek Zarządu a obecnie Prezes Neptis SA. Współtwórca aplikacji Yanosik - najpopularniejszego w Polsce komunikatora dla kierowców, który łącznie został pobrany już 1,5 mln razy i w ostatnim czasie uzyskał nagrodę Lokalizatora 2014 w kategorii budowania społeczności kierowców. Jest również współtwórcą aplikacji Yanosik AutoStop, która jest jedynym na polskim rynku rozwiązaniem przeznaczonym dla autostopowiczów, realizującym funkcjonalność tzw. "real-time ridesharingu”. Prowadzona przez niego firma uzyskała tytuł "Firmy Roku Polskiego Internetu 2k13". W ostatnim czasie wyróżniony przez magazyn BRIEF, który umieścił go wśród najbardziej kreatywnych osób w biznesie.
Z wykształcenia ekonomista - absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Wydział Zarządzania, specjalność: Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw. Wcześniejsze doświadczenie zawodowe związane między innymi z sektorem elektroenergetycznym oraz bankowym.
Prywatnie miłośnik sportu – narty, snowboard, żeglarstwo, turystyka rowerowa; w 2013 roku poprowadził drużynę Neptis S.A. do zwycięstwa w kategorii charytatywnej podczas Poznań Business Run.


Piotr Wojciechowski
Piotr Wojciechowski Urodzony w 1960 roku w Warszawie, w 1984 roku uzyskał dyplom na Wydz. Elektroniki Politechniki Warszawskiej (specjalizacja automatyzacja procesów pomiarowych), w 1986 ukończone 5-letnie studia na Wydziale Elektrycznym PW (specjalizacja systemy mikroprocesorowe w automatyzacji procesów energetycznych).
Kariera zawodowa: 1984-89 pełnomocnik PZ „EMCO" (woj. płockie), 1984-92 właściciel zakładu elektronicznego i członek Spółdzielni Rzemieślniczej "MOTGOS", 1992-2001 prezes zarządu firmy WG Electronics s.c. (powstałej po przekształceniu jednoosobowego zakładu w spółkę cywilną), od 1998 prezes Zarządu WB Electronics sp. z o.o. W swej karierze inżynierskiej opracował ok. 100 produktów elektronicznych i informatycznych, brał udział w wielu projektach związanych z modernizacją armii, w tym w tworzeniu złożonych systemów łączności i dowodzenia. Kierowana przez niego WB Electronics SA (przekształcona ze Sp. z o.o. w 2010 r.). posiada ugruntowaną pozycję w sektorze produkcji wojskowej w Polsce i za granicą, eksportując swe produkty do kilkunastu krajów. Począwszy od 2010 r. rozpoczął tworzenie WB Group, grupy firm zależnych WB Electronics, skupiających dzisiaj 5 przedsiębiorstw: WB Electronics, Radmor, Flytronic, Arex i MindMade.
Został odznaczony srebrnym i brązowym medalem Za Zasługi dla Obronności Kraju oraz Medalem Pamiątkowym Wojsk Rakietowych i Artylerii. Zajął również drugie miejsce w rozgrywkach bieżącego sezonu Indywidualnego Pucharu Polski w Bowlingu.


wstęp / statuetka
nominowani 2013
regulamin
kapituła
laureaci
archiwum
media o Info Star
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2015 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78