centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 30.05.2006 Koordynator: Anna Kurzawa

PROGRAM

Warsztaty dla osób (przedstawicieli firm teleinformatycznych) uczestniczących w negocjacjach umów

30 maja 2006 r.
10:00 Prezentacja: Specyfika kontraktu outsourcingowego w obszarze teleinformatyki
  1. Specyfika i istota kontraktu outsourcingowego,
  2. Model najczęściej wdrażanego zakresu usług informatycznych w ujęciu outsourcingowym.
  3. Specyfika różnic pomiędzy zleceniem usług informatycznych, a kontraktem na usługi w modelu outsourcingowym.
  4. Istotne elementy i etapy przygotowania do przejścia na model outsourcingowy.
Leszek Rożdżeński
(dyrektor Centrum Outsourcingu Computerland)
10:40 Wykład: "Proces negocjacji kontrakt oraz elementy składowe poprawnej umowy outsourcingowej"
  1. Rozpoczęcie, zakres i zasady negocjacji; obowiązek poufności, zaproszenie do składania ofert, oferty, obszary negocjowalne, obszary nienegocjowalne, etapy negocjacji, list intencyjny, kryteria wyboru ofert;
  2. Kwalifikacje i kompetencje zespołu negocjującego; techniki negocjacji;
  3. Kryteria wyboru ofert, w szczególności kryteria wyboru firmy outsourcingowej w kontekście odpowiedzialności za czynności powierzone outsourcerowi,
    • kwalifikacje,
    • referencje,
    • doświadczenie okres rzetelnego funkcjonowania na rynku,
    • finansowe podstawy (kapitał),
  4. Klauzule gwarancyjne w umowie: oświadczenia i zapewnienia outsourcera; kwestia uprawnień i praw (w szczególności prawa własności intelektualnej) outsourcera koniecznych do wykonania umowy; zabezpieczenie wykonania umowy
  5. Różnice w podejściu pomiędzy outsourcerem a odbiorcą usług. Negocjacje wrażliwych obszarów umów - optymalizacja równowagi pomiędzy stronami na zasadzie "win - win".
  6. Elementy umowy o outsourcing - schemat umowy; korpus umowy i załączniki techniczne; etapy i zasady tworzenia umowy,
  7. Przedmiot umowy; określenie zakresu i poziomu usług (sposoby kontroli);
  8. Harmonogram prac, warunki, kryteria i sposób odbioru przedmiotu umowy;
  9. Współpraca pomiędzy stronami podział kompetencji i odpowiedzialności na styku kompetencji; zespoły projektowe, komitet sterujący, przepływ informacji i kompetencje;
  10. Sposób i zakres odpowiedzialności dostawcy usług, limity odpowiedzialności; odpowiedzialność za terminowość, odpowiedzialność za jakość,
  11. Możliwości podzlecania - dopuszczalność, zasady odpowiedzialności, rozwiązania rekomendowane;
  12. Ochrona danych osobowych, klauzule poufności, zakazy konkurencji, klauzule dodatkowe;
  13. Wynagrodzenie - różne warianty
  14. Niewykonanie, nienależyte wykonanie umowy; środki zaradcze, środki dyscyplinujące i represyjne;
  15. Czas trwania umowy, klauzule skuteczne po jej zakończeniu, opcje wyjścia z umowy;
  16. Charakterystyka umów SLA (Sernice Level Agreement ) - zasady gwarancji jakości świadczonych usług.
Mec. Marcin Maruta
(Kancelaria Prawna Kuczek&Maruta)
12:40 lunch
13:10 Wykład: "Wykonanie i kontrola umów outsourcingowych"
  1. Szczegółowa analiza zasad i sposobów kontroli wykonania umowy; akceptacja wykonania umowy, niewykonanie, nienależyte wykonanie umowy; dokumentacja sposobu wykonania umowy, spory w trakcie realizacji umowy, tryby eskalacji sporu, rozstrzygnięcia konfliktowych sytuacji na zasadzie "win - win".
    Renegocjacja warunków umowy outsourcingu; zmiany umowy w trakcie jej wykonywania, zmiana harmonogramu prac, przedłużanie okresu współpracy;
  2. Zakończenie umowy:
    Określenie okresu obowiązywania umów i przebieg "naturalnego" wygaśnięcia umowy; kontrola i ocena wykonania umowy; odebranie prac i akceptacja usług a wymagalność roszczenia o wynagrodzenie i ew. start okresu gwarancji (rękojmi) oraz "opcje wyjścia" - możliwości skrócenia okresu trwania umowy, możliwość odstąpienia od umowy; wypowiedzenie a odstąpienie.
Mec. Marcin Maruta
(Kancelaria Prawna Kuczek&Maruta)
14:00 Wykład i dyskusja, dodatkowe konsultacje: "Praktyczne rady prawnika"
  1. Obszary sensytywne i identyfikacja zagrożeń prawnych w tekstach umów;
  2. Szczegółowa analiza poszczególnych klauzul umownych; przedstawienie optymalnych rozwiązań kontraktowych w analizowanych umowach;
  3. Najczęściej spotykane pułapki w zapisach umów o outsourcing.
Mec. Marcin Maruta
(Kancelaria Prawna Kuczek&Maruta)
14:45 Prezentacja firmy konsultingowej: Audyt poprawności kontraktu outsourcingowego i jego realizacji"
  • audyt technologiczny
  • audyt bezpieczeństwa
  • audyt legalności oprogramowania
  • audyt SLA
Jakub Bojanowski
(Deloitte)
15:30 Zakończenie warsztatów, rozdanie certyfikatów udziału
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78