centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 25.04.2007 Koordynator: Iwona Kornet

Sprawozdanie

25 kwietnia br. w Centrum Biznesowym Focus odbyła się sześciu godzinna konferencja z cyklu E-dyrektor. Konferencję poświęcono systemom informatycznym stosowanym w zarządzaniu sprzedażą, a także zagadnieniom związanym z e-biznesem.

Prelegenci przygotowali prezentacje m.in. na takie tematy, obieg dokumentów elektronicznych na przykładzie Symfonia forte, korporacyjny Public Relations (wizerunek firmy, polityka informacyjna, zarządzanie kryzysem), wirtualna rzeczywistość a biznes oraz posługiwanie jak się danymi osobowymi w praktyce biznesowej.

Konferencje rozpoczęto wykładem pt. "Biznesowe wyzwania wirtualnego świata" prof. Włodzimierza Gogołka. Opisany został rynek biznesowy w Internecie, jego potencjał, wielkość, dostępność, i charakter (np. przeciętny wiek internauty to 40 lat, a osoby z tej grupy wiekowej to najczęściej nabywcy Harleya Davidsona). Innym omawianym zagadnieniem było znane większości pojęcie WEB 2.0, a dokładniej komercja wirtualnego świata. Profesor Gogołek zaprezentował również problematykę handlu w sieci: czym się wyróżnia i jak przedstawia się trend e-handlu, cechy e-sklepu, agenci, aukcje internetowe, najchętniej kupowane produkty w Internecie (muzyka i pliki XXX).

Oprócz e-handlu nie zabrakło również informacji o jego dźwigni, czyli reklamie online. Opisana została specyfika reklamy, wymieniono branże, które najczęściej wykorzystują tę formę promocji oraz jak wygląda porównanie Internetu z innymi mediami reklamowymi. Została również poruszona kwestia rozrywki - okazuje się, że w Internecie można zarabiać nie tylko na reklamie, ale również na grach - a taka World of Worcraft może nawet generować rocznie 1 miliard $ przychodu. Nie inaczej jest z hazardem w sieci. Zyski w ubiegłym roku w skali całego świata z internetowego pokera i zakładów wyniosły ponad 18 mld $.

Ostatnimi z prezentowanych tematów były banki w sieci, płatności internetowe oraz najcenniejsza w sieci WWW - informacja.

Zanim wybiła godzina 12.00, a z nią przerwa, wystąpili przedstawiciele dwóch firm - Microsoft i Codido. Firmę Microsoft reprezentowała Dorota Bury, która przedstawiła rozwiązanie dla działów handlowych oparte na platformie Office System. Z ramienia firmy Codido wystąpił prezes, który opowiedział o produkcie CRM - Salesforce. Po przerwie pierwszą prezentacją było wystąpienie dr Dariusza Szostka na temat elektronicznych dokumentów w firmie. Dr Szostek wyjaśnił, dlaczego ustawa o podpisie elektronicznym jest zła, jakie mogą powstać w związku z nią problemy, czego zapomniał ustawodawca zamieścić w ustawie. Swoje prelekcje przeprowadziły następnie firmy Sage Symfonia i Softlab.

Po drugiej przerwie pierwszą prelekcją był "Korporacyjny Public Relations", który został przedstawiony przez prezes agencji PR M+G Magdę Kołodziejczyk.

Na koniec uczestnicy zapoznali się z problemem ochrony danych osobowych oraz elektronicznym marketingiem w ujęciu prawnym. Temat zaprezentował Xawery Branicki z Kancelarii Prawnej Traple, Konarski, Podrecki. W trakcie wykładu dowiedzieć się można było, kiedy musi być zgoda na przetwarzanie wtórne danych osobowych, o czym należy w związku z tym pamiętać, jakie ciążą obowiązki informacyjne, jak wygląda sytuacja z instalowaniem plików cookies, co może grozić za spamming.

Opracowanie: Grzegorz Fijołek

www.crmreview.pl

  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78