centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 06.11.2007 Koordynator: Iwona Nowosielska

Patronat merytoryczny: Związek Banków Polskich

Prowadzenie obrad: mecenas Jerzy Bańka, Dyrektor ds. Legislacyjno-Prawnych Związku Banków Polskich

PROGRAM

6 listopada 2007 r.
10:00 Wykład: Wyzwania związane z outsourcingiem czynności bankowych - przewidywalne zmiany w ustawodawstwie i praktyce
  • Ocena funkcjonowania regulacji outsourcingu w praktyce bankowej
  • Główne problemy interpretacyjne w stosowaniu przepisów o outsourcingu
  • Prezentacja przygotowanych przez ZBP propozycji zmian do ustawy Prawo bankowe w części dotyczącej outsourcingu:
    • Korekta definicji przedsiębiorcy
    • Rozszerzenie katalogu czynności bankowych podlegających outsourcingowi
    • Wprowadzenie definicji czynności faktycznych
    • Uregulowanie kwestii tzw. podoutsourcingu
    • Rezygnacja z obowiązku notyfikacji zamiaru zawarcia/zmiany umowy outsourcingu
    • Usunięcie przepisu uznającego każdego outsourcera za posiadającego bliskie powiązania z bankiem
    • Zmiana przepisów regulujących outsourcing zagraniczny
mecenas Jerzy Bańka
(Dyrektor ds. Legislacyjno-Prawnych Związku Banków Polskich)
10:40 Wykład: Reguły outsourcingu czynności bankowych
  • Konsorcja bankowe a outsourcing
  • Świadczenie usług IT a outsourcing
  • Podoutsourcing
  • Wyłączenia możliwości outsourcingu w bankach
    • zarządzanie bankiem
    • przeprowadzanie wewnętrznego audytu w banku
  • Tryby funkcjonowania outsourcingu
    • powiadomienie KNB o zamiarze zawarcia umowy
    • uzyskanie zezwolenia KNB
    • uzyskanie zezwolenia w przypadkach określonych art. 6a ust.1 prawa bankowego
mecenas Marcin Dietrich
(dyrektor Departamentu Prawnego Raiffeisen Bank Polska)
11:20 Wykład: Problematyka tajemnicy bankowej w kontekście praktyki outsourcingu czynności bankowych
  • Przedmiotowy i podmiotowy zakres ochrony tajemnicy bankowej
    • podmioty obowiązane do zachowania tajemnicy bankowej (bank, osoby zatrudnione w banku, osoby, za pośrednictwem których bank wykonuje czynności bankowe)
    • informacje chronione tajemnicą bankową
    • zakres czasowy obowiązywania tajemnicy bankowej
  • Zasady dostępu do informacji objętych tajemnicą bankową
    • wyjątki od obowiązku zachowania tajemnicy bankowej
    • tajemnica bankowa a zbywanie wierzytelności bankowych
    • obowiązki banku do ujawnienia tajemnicy bankowej na żądanie uprawnionego podmiotu (na przykładzie regulacji dotyczącej uprawnień prokuratora)
  • Odpowiedzialność za ujawnienie informacji, stanowiących tajemnicę bankową
  • Relacje pomiędzy regulacjami tajemnicy bankowej i outsourcingu
mecenas Bernard Smykla
(zastępca dyrektora Departamentu Prawnego NBP)
12:00 Prezentacja sponsorska: Outsourcing Infrastruktury IT najefektywniejszy sposób zarządzania bankowymi zasobami informatycznymi
  • Korzyści płynące z outsourcingu
  • Obawy związane z outsourcingiem
  • Wymagania outsourcingu bankowych zasobów informatycznych
  • Dobra umowa outsourcingowa
  • Normy, metodyki i zarządzanie infrastrukturš IT
  • Elementy outosurcingu infrastruktury IT: zarządzanie infrastrukturą IT, infrastruktura sprzętowo-systemowa, Disaster Recovery Center, Data Center, Telekomunikacja i sieci WAN, Infrastruktura End-User'a, Bezpieczeństwo
Grzegorz Krawczyk
(Business Solution Manager w zakresie Infrastruktury IT, Comarch)
12:40 Przerwa, poczęstunek
13:00 Wykład: Stanowisko GINB w zakresie wymogów prawa bankowego, dotyczących powierzania podmiotom zewnętrznym czynności faktycznych, związanych z działalnością bankową
  • Przykładowy katalog czynności faktycznych związanych z działalnością bankową w rozumieniu art. 6 a ust. 1 pkt 2 prawa bankowego, ze szczególnym uwzględnieniem czynności z zakresu teleinformatyki
  • W jaki sposób można spełnić wymagania stawanie w prawie bankowym przed bankiem i wykonawcą zlecanych czynności?
  • Jakie są oczekiwania nadzoru bankowego w zakresie zarządzania ryzykiem związanym z outsourcingiem?
dr Marcin Olszak
(Generalny Inspektorat Nadzoru Bankowego)
13:40 Prezentacja: Outsourcing korespondencji masowej jako metoda optymalizacji inwestycji oraz zasobów banku
  • bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych - szczególne wymogi sektora bankowego wobec Usługodawców
  • oczekiwania banków w kontekście outsourcingu
  • korzyści i zagrożenia
  • obsługa korespondencji masowej w Banku - case study
    • bezpieczeństwo usług
    • proces realizacji zlecenia
    • zakres współpracy
    • korespondencja masowa w XXI wieku - koncepcja transpromo
Konrad Rochalski
(Prezes Zarządu Inforsys S.A.)
14:10 Wykład: Procedury notyfikacji outsourcingu krajowego oraz uzyskiwania zezwoleń na outsourcing zagraniczny
  • Wymogi dotyczące outsourcingu krajowego:
    • zawiadomienie KNB o zamiarze zawarcia umowy
    • warunki dotyczące umowy outsourcingu
    • warunki dotyczące banku
    • warunki dotyczące dostawcy
    • uprawnienia KNB
  • Wymogi dotyczące outsourcingu zagranicznego:
    • obowiązek uzyskania zezwolenia
    • warunki formalne wniosku
    • procedura
    • szczególne wymogi dotyczące outsourcingu usług informatycznych
    • uprawnienia KNB
  • Obowiązki banku wobec KNB - odpowiednio - po zakończeniu procedury notyfikacji lub uzyskaniu zezwolenia
mecenas Małgorzata Chruściak
(CMK Cameron McKenna)
14:50 Dyskusja Panelowa: Doświadczenia z czterech lat funkcjonowania przepisów Prawo Bankowe - problemy prawne umów outsourcingowych, pułapki procesów negocjacyjnych. Rozpoznawanie, występowanie i kontrolowanie ryzyk występujących w zakresie powierzania czynności faktycznych podmiotom zewnętrznym. Największe problemy w komunikacji pomiędzy dostawcami usług a bankami
Moderowanie dyskusji: mecenas Jerzy Bańka, dr Marcin Olszak
15:30 Zakończenie konferencji

Firmy zainteresowane udziałem w programie konferencji - proszę o kontakt - Iwona Nowosielska

  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78