centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 23.05.2007 Koordynator: Iwona Nowosielska

KONFERENCJA POD PATRONATEM

PROGRAM

23 maja 2007 r.
10:00 Otwarcie konferencji, przedstawienie programu
10:05 Wykład i dyskusja: Co będzie zakazane, a co pozostanie dozwolone w działaniach marketingowych - po nowelizacji ustawy Prawo Farmaceutyczne. Problem reklamy aptek w Internecie
  • Reklama produktów leczniczych
    • Zakres zmian w prawie farmaceutycznym
    • Definicja "reklamy produktu leczniczego"
    • Pozytywne i negatywne przesłanki reklamy produktu leczniczego
    • Adresaci reklamy
    • Forma i treść reklamy skierowanej do publicznej wiadomości
    • Forma i treść reklamy skierowanej do profesjonalistów
    • Sankcje karne za naruszenie przepisów w zakresie reklamy
  • Reklama działalności aptek
  • Prowadzenie reklamy produktów leczniczych w Internecie
    • Stosowanie ustawy - Prawo farmaceutyczne w przypadku reklamy internetowej
    • Dopuszczalność prowadzenia serwisu o produktach leczniczych
    • Sposób zabezpieczenia dostępu do stron kierowanych do specjalistów
Magdalena Wojciechowicz
(dyrektor Departamentu Organizacyjno-Prawnego Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego)
11:30 Wykład: Działalność marketingowa w budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku farmaceutycznym
  • Przetwarzanie i syntetyzowanie informacji o kliencie
  • Segmentacja nabywców, indywidualizacja, włączanie nabywców w proces tworzenia i wdrażania oferty
  • Nowe technologie informatyczne upraszczające procesy zamawiania, logistyki, zarządzania zapasami oraz obniżające koszty dystrybucji
  • Nowe instrumenty komunikowania się z klientem: ekrany plazmowe, SMSy, telewizja specjalistyczna oraz public relation
  • Badanie skuteczności i efektywności działania podmiotów funkcjonujących na rynku farmaceutycznym
  • Budowaniu przewagi konkurencyjnej poprzez edukację, grupy dyskusyjne, wymianę doświadczeń, wzrost bezpieczeństwa
prof. Henryk Mruk
(Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
12:10 Przerwa, poczęstunek
12:30 Prezentacja: Technologie informatyczne we wsparciu sprzedaży w sektorze farmaceutycznym
Michał Tomaszewski
(CCA - Computer Consultant Association)
13:10 Prezentacja: Ogólnopolski System Ochrony Zdrowia: standaryzacja i automatyzacja wymiany informacji w farmacji
  • Elektroniczna wymiana informacji handlowych między aptekami, hurtowniami i producentami leków
  • Automatyczna dystrybucja informacji o lekach do podmiotów rynku farmaceutycznego
  • Dystrybucja komunikatów Głównego Inspektora Farmaceutycznego do farmacji i medycyny
  • System czasu rzeczywistego do kontroli prawidłowości recept
  • Recepta elektroniczna
  • Dystrybucja informacji o lekach unikalnych i lekach na ratunek
  • Automatyczna wymiana informacji pomiędzy lekarzem i farmaceutą
  • System OSOZ jako globalna platforma wymiany informacji
dr inż. Zygmunt Kamiński
(Prezes KamSoft Sp. z o.o.)
13:40 Prezentacja: Globalne standardy GS1 narzędziem wspomagającym efektywną dystrybucję produktów farmaceutycznych
  • System GS1 - wprowadzenie
  • Zastosowanie kodów kreskowych w procesie dystrybucji produktów farmaceutycznych i wykorzystanie identyfikacji za pomocą RFID
  • Elektroniczna wymiana danych (EDI) między partnerami handlowymi
  • Śledzenie ruchu i pochodzenia produktów w łańcuchu dostaw, czyli jak sprostać wymogom 'traceability'
Anna Gawrońska
(Instytut Logistyki i Magazynowania - GS1 Polska)
14:10 Przerwa
14:20 Wykład: Ochrona danych osobowych - przy uwzględnieniu specyfiki firm farmaceutycznych i aptek
  • Problem ochrony medycznych danych osobowych, udzielanych dobrowolnie (na przykład przy udzielaniu on-line porad na temat leków)
  • Uwzględnianie ochrony danych osobowych przy testowaniu leków
  • Ochrona danych na etapie sprzedaży leków i pozyskiwania informacji o pacjentach
  • Ochrona danych o lekarzach, zbieranych przez firmy farmaceutyczne
mecenas dr Arwid Mednis
(Kancelaria Prawna Wierzbowski Eversheds)
15:00 Wykład: Apteki internetowe w Polsce - stan prawny w znowelizowanej ustawie Prawo farmaceutyczne
  • Dopuszczalność sprzedaży i nabywania leków za pośrednictwem zamówień składanych w Internecie - miejsce apteki internetowej w Polskim systemie prawa
  • Argumenty za dopuszczaniem działalności aptek internetowych w Polsce
  • Nabywanie leków z zagranicznych aptek internetowych według prawa polskiego
  • Transgraniczna sprzedaż leków z Europejskiej Przestrzeni Gospodarczej na tle prawa wspólnotowego
  • Regulacje prawne państw EU w zakresie dopuszczalności aptek internetowych w szczególności według prawa niemieckiego i austriackiego
  • Kwalifikacja produktowa określonego preparatu (lek, suplement diety, kosmetyk) a jego podporządkowanie określonym regulacjom prawnym
  • Standardy prawne obrotu produktami farmaceutycznymi przy sprzedaży wysyłkowej
dr Marcin Podleś
(Zakład Prawa Gospodarczego i Handlowego Uniwersytetu Wrocławskiego)
15:45 Wykład i dyskusja panelowa: Spór o apteki internetowe - uwarunkowania prawne, biznesowe i etyczne
  • Zasady regulacji w Polsce (szczególnie w aspekcie ostatniej nowelizacji ustawy)
  • Narzędzia informatyczne i bezpieczeństwo transakcji
  • Obecny i perspektywiczny udział w rynkui
  • Reklama i przesyłane elektronicznie informacje o aptekach internetowych - a odpowiedzialność karna za spam
  • Apteki internetowe jako dodatkowa forma działalności aptek tradycyjnych - niezbędne technologie IT i platformy elektroniczne
moderowanie dyskusji: Magdalena Wojciechowicz, Arwid Mednis, Marcin Podleś, Bogusław Sołtys
16:15 Zakończenie konferencji, wręczenie certyfikatów

Firmy zainteresowane udziałem w programie konferencji - proszę o kontakt - Iwona Nowosielska

  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78