centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 29.05.2008 Koordynator: Iwona Kornet

Codzienne potrzeby zakupów artykułów najróżniejszego pochodzenia wymusza poważne decyzje biznesowe związane z logistyką i sprzedażą.
Na seminarium pokażemy, jak można wykorzystać rozwiązania IT w skutecznym zarządzaniu logistyką i sprzedażą. Co to jest RFID, jakie korzyści mogą wyniknąć z zastosowania tej technologii...
Do udziału w seminarium zapraszamy przedstawicieli biznesu, którzy prowadzą firmy transportowe, logistyczne i handlowe (hurt, detal).
Zapraszamy zarząd, informatyków i specjalistów, analityków oraz doradców.

PROGRAM

29 maja 2008 r.
10:00 Wykład: Specyfika systemów IT obsługujących branżę Retail
  • Funkcjonowanie zintegrowanych łańcuchów logistycznych w oparciu o otwartą wymianę informacji - integracja informatyczno-komunikacyjna współpracujących przedsiębiorstw
  • Współdziałanie producenta i detalisty (sieci handlowej) w obszarze prognozowania sprzedaży i uzupełniania zapasów (organizacji dostaw)
  • Strategia CPFR (Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment) - współpraca producenta i sieci handlowej w oparciu o wspólną platformę informatyczną
Agnieszka Tubis
(Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu)

10:50 Wykład: Systemy IT wspomagania decyzji biznesowych w branży handlu detalicznego. Przegląd wykorzystania technik raportowania zarządczego i eksploracji danych dla usprawnienia procesów zarządzania logistyką i sprzedażą w sieciach handlowych
  • Podstawowe cele biznesowe stawiane w kontekście rozwoju sieci handlowych
  • Jak analizami klasy OLAP można wspierać zarządzanie logistyką i sprzedażą
  • Użycie metod eksploracji danych we wsparciu ekspansji sieci handlowej
  • Trendy rozwojowe
dr Jerzy Surma
(Kolegium Nauk o Przedsiębiorczości SGH)

11:40 Prezentacja: Atrakcyjność zakupów - satysfakcja klientów. Zarządzanie promocjami i programami lojalnościowymi wspomagane systemem informatycznym

Obserwowana od kilku lat coraz intensywniejsza konsolidacja w obszarze handlu powoduje, że powstaje coraz więcej rozproszonych sieci handlowych. Systemy informatyczne obsługujące do tej pory prosty handel detaliczny zupełnie nie przystają do potrzeb nowego coraz poważniejszego odbiorcy. Równocześnie ze względu na specyfikę działania potrzeby takich organizacji gospodarczych w obszarze rozwiązań informatycznych są bardzo specyficzne i w niewielkim stopniu zaspokajane przez standardowe wersje dostępnych na rynku systemów ERP. Systemy te bowiem z założenia traktują handel detaliczny "po macoszemu".
Najważniejsze wyzwania dla takich sieci to: logistyka, a dokładniej błyskawiczne reagowanie na potrzeby rozproszonych po całym kraju salonów i właściwa organizacja dostaw, planowanie przepływów finansowych w bardzo trudnym, bo sezonowym biznesie czy wreszcie obsługa klienta, wraz z akcjami promocyjnymi i programami lojalnościowymi. Nie tylko sprawne działania marketingowe, lecz ocena ich efektywności, nie tylko planowanie, ale także skuteczne zastosowanie, jest kluczem do budowania atrakcyjnej oferty dla usatysfakcjonowanego klienta detalicznego. Właściwa obsługa tych procesów nie jest możliwa bez adekwatnych rozwiązań informatycznych.
Rozumiejąc potrzeby tego rynku Qumak-Sekom rozbudował oferowany przez siebie system ERP - Epicor Enterprise o funkcjonalność kluczową dla takiej działalności, skutecznie łącząc obsługę funkcjonowania sklepu z zarządzaniem logistyką i finansami na szczeblu centralnym. System, oferujący "200 usprawnień dla sieci handlowych i dystrybucyjnych" stanowi unikalną pozycję na polskim rynku. Łącząc w sobie funkcjonalność front i back-office system posiada bogatą funkcjonalność dedykowaną dla sektora sieci handlowych i co ważne umożliwia każdemu ze sklepów pracę on- lub offline z zastosowaniem mechanizmu replikacji danych. System cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem na polskim rynku, a wśród jego użytkowników są znane firmy - Artman, Intersport, Coccodrillo, SFERIS.

Małgorzata Gumińska
(Dyrektor d.s Wdrożeń Pion Aplikacji Biznesowych Qumak-Sekom S.A.)

12:20 Przerwa, poczęstunek
12:50 Prezentacja: Planowanie, zarządzanie i optymalizacja procesów w sieci detalicznej
  • Optymalizacja stanu towarów w magazynach i sieci dystrybucji
  • Mechanizmy automatyzacji zamówień, dystrybucji i redystrybucji towaru
  • Zarządzanie rozproszoną siecią sprzedaży
Bogusław Tober
(Project Manager, Asseco Business Solutions Pion Biznesowy Softlab)

13:30 Wykład: RFID to nie tylko wygoda, ale też zagrożenia...
  • ochrona prywatności obywateli
  • RFID a zagrożenia dla tajemnicy przedsiębiorstwa
  • wiara w przechowywane na tagach dane, a ochrona mienia, zdrowia i bezpieczeństwa publicznego
Piotr Waglowski
(VaGla.pl)

14:10 Przerwa
14:30 Wykład: Rozwiązania informatyczne a doradztwo w zakresie podatków pośrednich - audyt prawidłowości stosowanych stawek VAT w obrocie towarowym podmiotów gospodarczych działających w branży Retail
  • obszary powstawania ryzyka podatkowego i sposoby ich minimalizowania
  • struktura projektu - audyt prawidłowości stosowanych stawek VAT
  • metodologia projektu i prezentacja stosowanych narzędzi analitycznych
Wojciech Śliż i Tomasz Pabiański
(PricewaterhouseCoopers)

15:30 Zakończenie programu, wręczenie certyfikatów

FIRMY ZAINTERESOWANE UDZIAŁEM W PROGRAMIE SEMINARIUM
- proszę o kontakt - Iwona Kornet

  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78