centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 05.08.2008 Koordynator: Agata Soboń

Sprawozdanie

5 sierpnia 2008 roku odbyło się VI FORUM MARKETINGU - Informatyczne wsparcie kampanii marketingowych w Internecie. Forum zgromadziło które zgromadziło blisko 120 uczestników. Obrady poprowadziła dr Urszula Świerczyńska - Kaczor (kierownik Pracowni Marketingu, Uniwersytetu Humanistyczno - Przyrodniczego Jana Kochanowskiego).

Wykład wprowadzający przeprowadzony przez dr Urszulę Świerczyńską - Kaczor. dotyczył "Roli społeczności wirtualnych w działaniach marketingowych". Pani dr uświadomiła uczestników, że Internet stale zmienia swoje oblicze, a eksplozja popularności Web 2.0 przeobraziła użytkowników z biernych obserwatorów we współtwórców zawartości stron internetowych. Naszą przyszłością jest zapewne wirtualny świat, "zamieszkały" przez nas pod postacią awatarów. Informacja pozytywna od członków społeczności wirtualnych służy budowie strategii marketingowej, a umiejętne powiązanie obszarów społeczności wirtualnej i sprzedaży pozwala przełożyć w naturalny sposób zainteresowanie i dyskusję na zamówienie i sprzedaż.

Marcin Maj (Dyrektor Zarządzający OS3 multimedia) przybliżył w niezwykle interesujący sposób, poparty wieloma praktycznymi przykładami z Polski i ze świata temat dotyczący "Technologii multimedialnych stosowanych w marketingu internetowym". Udowodnił, że ogromnie znaczącą technologią dla serwisów www jest wideo, które ożywia, dodaje dynamiki i świeżości, "wideo sprzedaje". Reklamy wideo są uważane za bardziej pomysłowe i zachęcające do zakupu, niż pozostałe reklamy w Internecie. Reklama wideo umożliwia dopasowanie treści do oczekiwań użytkownika i dobrze spełnia rolę w kampaniach mailingowych budujących świadomość marki. Z badań wynika, iż witryna zaawansowana zyskuje przewagę nad witryną prostą podczas oceny marki, produktu i użytkownika. Konsumenci natomiast podejmują decyzje zakupowe w dużej mierze kierując się emocjami, dlatego też w komunikacji marketingowej to zmysły są kluczem dotarcia do klienta.

Kolejną prelekcję wygłosiła Katarzyna Domańska (prezes i dyrektor ThinkOpen, Wiceprezes Stowarzyszenia marketingu Bezpośredniego) na temat "Języka perswazji i wpływu w kampaniach internetowych". Udowodniła, że emocje wpływają na decyzje zakupowe, a emocjonalna komunikacja z konsumentem przywiązuje go do marki. Zarówno witryny internetowe, kampanie reklamowe oraz e-maile mogą być emocjonujące. Perswazyjny e-mail jest personalizowany, wsparty opiniami, mówi o korzyściach, zawiera newsy, ciekawe opowieści. Na odbiorcę hipnotyzując działa szok, prowokacja, news, coś za darmo tudzież pytanie, ciekawość, intrygowanie.

Drugą część Forum rozpoczęła Izabela Rusecka (Account Manager, Stanusch Technologies), przedstawiając słuchaczom "Wirtualnych Doradców (Chatterboty) jako efektywne narzędzie pozyskiwania i obsługi klientów". Awatar najczęściej umieszczany jest na stronie internetowej. Potrafi komunikować się z człowiekiem w języku naturalnym i doskonale zastępuje zasoby ludzkie w działach obsługi klienta oraz służy swoją wiedzą pracownikom przedsiębiorstwa. Najinteligentniejszym polskim charter botem jest EWA, wyposażona w syntezę mowy oraz animację ruchów twarzy. EWA ma wiele możliwości zatrudnienia, może być rzecznikiem prasowym firmy, informatorem, nawigatorem, doradcą, nauczycielem w systemach e-learningu.

Sylwia Szmalec (Kierownik Działu Komunikacji Marketingowej w Gemius) przeprowadziła wykład na temat "Możliwości i ograniczeń w marketingu interaktywnym". Obecnie dominuje era prosumenta, która powoduje, że Internauci najczęściej zadają pytania i publikują swoje opinie na stronach sklepów i aukcjach internetowych. Co drugi badany, który spotkał się z opiniami innych użytkowników sugeruje się nimi przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Marketing internetowy wykorzystywany jest najczęściej do reklamy i sprzedaży produktów i usług. Z badań wynika, iż w przyszłości aż 1/3 badanych chciałaby otrzymywać reklamy produktów/usług za pośrednictwem poczty elektronicznej. Najczęściej wykorzystywanym kanałem zapraszających do udziału w konkursach i promocjach jest SMS.

Trzecią część Forum rozpoczął Krzysztof Urbanowicz (Prezes Mediapolis), który przedstawił słuchaczom temat pt. "Jak wykorzystać Web 2.0. w marketingu? Reklama w wirtualnym świecie Secondo Life". Doskonałym narzędziem w działaniach marketingowych jest Web 2.0., a w nim blog, wiki, podcast, RSS, mashup oraz serwisy Web 2.0., które łączą postęp technologiczny i społeczną ideę dzielenia się oraz współtworzenia treści w Internecie. Web 2.0. opiera się na zbiorowej mądrości internautów, a blog z regularnymi wpisami i dużą ilością linków wychodzących plasuje się na górze stron z wynikami w wyszukiwarce. Kanał RSS umożliwia dotarcie do wielu źródeł informacji jednocześnie i przeglądania nagłówków oraz czytania wiadomości w jednym programie i bez wchodzenia na poszczególne strony.

Ostatni wykład, przeprowadzony przez Annę Sakowicz (dyrektor Mindshare Interaction) dotyczył "Planowania i realizacji kampanii reklamowych w Internecie". Przekonała zgromadzone grono, że strona docelowa jest naturalnym "rozszerzeniem" i kontynuacją kreacji widzianej w Internecie. Reklama musi zaciekawić, a strona docelowa musi zatrzymać odbiorcę. Zanim rozpoczniemy planowanie kampanii w Internecie, powinniśmy dokładnie przeanalizować rynek i efektywność dotychczasowych działań. Internet jest medium, w którym jesteśmy w stanie na bieżąco monitorować przebieg kampanii, a po jej zakończeniu przedstawić szczegółowy raport. Internet stwarza również możliwości dla precyzyjnego i taniego pomiaru wskaźników wizerunkowych oraz percepcji reklamy. Po zakończeniu kampanii dane pochodzące z adserverów sa analizowane i stanowią podstawę tworzenia raportów.

Opracowanie: Dział Public Relations CPI

  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78