centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 11.09.2008 Koordynator: Iwona Nowosielska

Fotoreportaż

11 września 2008 roku odbyło się XVII FORUM BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ, którego tematem przewodnim była "Jakość obsługi klientów jako strategiczne zadanie banków". Szereg tematów poruszanych podczas wydarzenia związanych było z gospodarką elektroniczną oraz tym, jak sprzedawać produkty płatnicze, aby biznes bankowy przekładał się na całe życie, a nawet na kolejne pokolenia. Obrady zostały poprowadzone przez dr hab. Remigiusza Witolda Kaszubskiego ze Związku Banków Polskich, które objęły Forum Patronatem.

Pierwszy wykład, przeprowadzony przez prof. zw. dr hab. Krzysztofa Opolskiego dotyczył "Zarządzania relacjami z klientami w bankach - jak budować europejski standard obsługi każdego klienta w banku". Ph.Kotler powiedział: "Dziś inteligentne firmy nie sprzedają produktów, sprzedają pakiety korzyści. Nie oferują wyłącznie wartości zakupu, ale wartość użytkowania". Do standardu obsługi klienta powinien wejść współczesny model, w którym to klient jest partnerem, a sprzedaż - rozwiązaniem problemów wraz z klientem i wzajemne zobowiązanie dla osiągnięcia obopólnych korzyści. Banki poszukują rozwiązań marketingu partnerskiego, który prowadzi do przyrostu zysków i obsługi tak, aby budowana strategia opierała się na znajomości, lojalności, potrzebach i w rezultacie zamożności.

W dalszej kolejności, dr hab. Remigiusz Kaszubski, przytoczył wiele przykładów "Dlaczego klienci lubią bankowość elektroniczną i chcą z niej korzystać"?
Polska znajduje się na przedostatnim miejscu jeśli chodzi o korzystanie z bankowości elektronicznej, dzięki której wszyscy mamy korzyści, zarówno klienci indywidualni jak i przedsiębiorcy, firmy technologiczne, banki i cała Polska. Powinniśmy zatem zrobić wszystko, aby "skoczyć" do góry w rankingu. Bankowość elektroniczna przyczynia się do wzrostu PKB, redukcji kosztów poprzez obrót bezgotówkowy. Klient oszczędza czas, pieniądze i ma dostęp do coraz większej gamy usług (nie tylko bankowych). Przedsiębiorca natomiast udoskonala przepływ swoich środków finansowych, ma możliwość zarządzania finansami "on-line".

Tuż przed przerwą, Piotr Pinchinat-Miernik wraz z Anna Ostałowska z Banku Pekao SA przedstawili "Zintegrowany model obsługi klienta korporacyjnego jako sposób na zapewnienie jakości".
Pekao BusinessLine jest telefonicznym Centrum obsługi dedykowanym wyłącznie Klientom Korporacyjnym. Dzięki niemu, można w jednym miejscu szybko i wygodnie otrzymać rzetelną informację o produktach bankowości i ich funkcjonalności oraz uzyskać rozwiązanie problemów i reklamacji. W jednym miejscu, możemy otrzymać pomoc doświadczonych specjalistów w zakresie zarządzania rachunkiem bieżącym oraz korzystania z poszczególnych produktów bankowych.

Druga część spotkania otworzył Paweł Domański z Banku BPH tematem "Platforma internetowa BusinessNet - przyjazne centrum produktów bankowości korporacyjnej".
System bankowości internetowej - BusinessNet posiada wiele autorskich modułów poszerzających możliwości proponowanych rozwiązań. Dzięki telefonicznemu Centrum obsługi BPH BusinessLine, klienci Banku w jednym miejscu mogą szybko otrzymać pomoc doświadczonych specjalistów w zakresie zarządzania rachunkiem bieżącym oraz korzystania z poszczególnych produktów bankowych. Platforma komunikacyjna wyróżnia się także tym, że zbiera pomysły i informacje od klientów.

Tomasz Kulczyński z ArchiDoc zaprezentował "Usprawnienie procesów back-office a jakość obsługi klienta. Efektywne zarządzanie informacją kliencką w banku"
Procesy back-office są procesami administracyjnymi, związanymi z przetwarzaniem dokumentacji, które warto powierzyć firmom zewnętrznym. Procesy te charakteryzują się dużym stopniem usystematyzowania i powtarzalności. Wdrożenie usługi poprzedza kompleksowa analiza procesu, która minimalizuje ryzyko niedoszacowania bądź przeszacowania kosztów i czasu implementacji. Usługi świadczone przez ArchiDoc gwarantują klientom pełne bezpieczeństwo danych.

Prezes Zarządu Billbank - Wojciech Sikora przedstawił "billbank.pl - system EBPP przyjazny dla klienta i dla banku".
Internetowa usługa billbank.pl pozwala wystawcom faktur i rachunków doręczać je w formie elektronicznej do klientów, a klientom umożliwią zapanowanie nad coraz większą liczbą rachunków i łatwe dokonywanie płatności elektronicznych. Jest to model systemu, który udostępnia interfejs użytkownika poza systemem bankowości elektronicznej. System ten stanowi optymalne rozwiązanie dla banków, gdyż umożliwia jego szybkie zaistnienie w systemie EBPP jako dostawcę płatności elektronicznych.

W trzeciej części spotkania, Prezes Zarządu AllCards - Grzegorz Głowacki przedstawił "Konsekwencje utraty karty płatniczej"
Kiedy stracisz swoją płatniczą kartę, zadzwoń do Centrum Kart Kredytowych pod numer 9584 - tak w skrócie można opisać powyższy wykład. Centrala ta, jest bowiem jedynym rozwiązaniem na polskim rynku, które ogranicza straty finansowe wydawanych kart oraz straty posiadaczy i akceptantów poprzez natychmiastowe zastrzeżenie utraconych kart płatniczych. System czynny jest całą dobę, obsługuje wszystkie rodzaje kart płatniczych i partnerskich i co ważne, działa zagranica.

Ostatni wykład, przeprowadzony przez dr Michała Kisiel z Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu poruszył temat "Czego banki mogą nauczyć się od społecznościowych serwisów finansowych?"
Społecznościowe serwisy finansowe wskazują bankom zaniedbane obszary w ofercie oraz gotowe rozwiązania, które można wybudować w serwisy bankowości internetowej. Skierowane są głównie do przedsiębiorców i są bardzo luźno powiązane z marką banku-sponsora. Kluczem do sukcesu internetowej społeczności jest wskazanie korzyści, jaką przynieść może dołączenie do wspólnoty. Nie bez znaczenia jest także techniczna sprawność platformy komunikacji i stałe wzbogacanie jej możliwości.

Zapraszamy do obejrzenia Fotoreportażu
Dział Public Relations CPI

fot. 1. fot. 2. fot. 3.
fot. 4. fot. 5. fot. 6.
fot. 7. fot. 8. fot. 9.
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78