centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 14.10.2009 Koordynator: Iwona Brokowska

Dlaczego warto wziąć udział w seminarium?

  • Poznacie Państwo fundamentalne zmiany wprowadzane do systemu prawnego przez dużą nowelizację do polskiej Ustawy w sprawie "prania pieniędzy", obowiązującej od sierpnia 2009 r., a także zmiany wprowadzane przez III Dyrektywę w sprawie "prania pieniędzy"
  • Dowiecie się Państwo jak wasza instytucja, firma może być narażona na "pranie pieniędzy"
  • Jakie obowiązki ciążą na "instytucjach obowiązanych" i ich pracownikach, a także jaka jest osobista odpowiedzialność członków zarządów "instytucji obowiązanych"
  • Zaprezentowane zostaną Państwu niezgodności pomiędzy prawem polskim i wspólnotowym, a także ich praktyczne następstwa
  • Zaprezentowaną zostaną zalecenia i rekomendacje Generalnego Inspektora Informacji Finansowej i bieżąca praktyka sądowa w zakresie procederu "prania pieniędzy" oraz ochrony danych osobowych
  • Dowiecie się Państwo jak rozbudować funkcjonalności systemów IT
  • Dowiecie się Państwo jak należy dostosować do nowej ustawy architekturę IT
  • Wymienią Państwo doświadczenia z innymi osobami z branży
  • Będą mogli Państwo uczestniczyć w dyskusji i zadawać pytania ekspertowi
  • Uzyskają Państwo w ciągu jednego, efektywnie wykorzystanego dnia, praktyczną wiedzę, bardzo przydatną w codziennej pracy zawodowej

Kto powinien wziąć udział w seminarium?

  • Kadra wyższego i średniego szczebla takich instytucji jak: banki, zakłady ubezpieczeń, biura rachunkowe, pośrednicy w obrocie nieruchomościami, firmy factoringowe, pośrednicy finansowi, doradcy finansowi, wszyscy przedsiębiorcy przyjmujący wpłaty o wartości powyżej 15.000 euro, agendy publiczne (podmioty współpracujące)
  • Pracownicy odpowiedzialni za prowadzenie rejestrów transakcji podejrzanych
  • Pracownicy odpowiedzialni za infrastrukturę informatyczną
  • Dyrektorzy działu IT
  • Pracownicy odpowiedzialni za dokonywanie analizy ryzyka prania pieniędzy i stałego monitorowania stosunków gospodarczych z klientami
  • Osoby odpowiedzialne za ochronę "instytucji obowiązanych" przed fraudami
  • Członkowie zarządów w "instytucjach obowiązanych" ponoszący osobistą odpowiedzialność na podstawie dużej nowelizacji Ustawy

PROGRAM

14 października 2009 r.
10:00 Blok poświęcony architekturze systemów IT dedykowanych przeciwdziałaniu praniu pieniędzy (PPP)
Wykład: Narzędzia IT wspierające przeciwdziałanie praniu pieniędzy
  1. znaczenie poziomu zinformatyzowania organizacji
  2. analityczne narzędzia w obszarze PPP
  3. ogólna systematyka programów analitycznych
    • systemy AML
    • wyszukiwanie transakcji wg określonych, prostych reguł
    • systemy zawierające agregację do wyszukiwania transakcji powiązanych
    • rozwiązania bazujące na analizie behawioralnej i statystycznej
Andrzej Nowiczenko
(Dyrektor Zarządzający Biura Koordynacji Audytów Centrali, Departament Audytu Wewnętrznego, Bank Pekao SA)
10:40 Firmowy wykład sponsorowany: Prezentacja kdpreventTM firmy IMPAQ - systemu AML & Compliance drugiej generacji
Architektura kdpreventTM zapewnia automatyzację procesów AML & Compliance na wysokim poziomie, spełniając wszelkie obecne oraz przyszłe wymagania prawne. Pozwala to na znaczne zredukowanie kosztów związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy.
dr Tomasz Potocki
(IMPAQ Sp. z o.o.)
11:20 Firmowy wykład sponsorowany: Zaawansowane techniki analityczne w monitorowaniu i wykrywaniu nadużyć oraz prania brudnych pieniędzy
Podczas wystąpienia zaprezentowane zostaną zaawansowane m.in. metody statystyczne i data mining zawarte w programie STATISTICA Data Miner oraz możliwości ich wykorzystania w wykrywaniu nadużyć i prania brudnych pieniędzy. Grzegorz Migut (StatSoft Polska)
Mariusz Muszyński (BI Insight)
12:00 Przerwa, lunch
12:30 Blok wprowadzający w tematykę prawną
  1. Polska regulacja z ustawy o praniu pieniędzy a regulacja wspólnotowa dotycząca tego zagadnienia, czyli na czym polega rewolucja wprowadzana nowelą z 7 maja 2009 r.
  2. Założenia dużej nowelizacji polskiej regulacji w zakresie prania pieniędzy (mapa drogowa zagadnienia).
  3. Szeroki zakres stosowania regulacji w zakresie "prania pieniędzy":
    • Przedsiębiorca jako "instytucja obowiązana" w polskiej ustawie a definicja zobowiązanego w III Dyrektywie;
    • Praktyczne skutki uznania jakiegoś podmiotu za "instytucję obowiązaną".
  4. Główne pułapki w siatce pojęć, którymi posługuje się Ustawa
  5. Dolegliwe sankcje administracyjne i karne nienależytego działania przez przedsiębiorcę w charakterze "instytucji obowiązanej" lub "administratora danych osobowych", w tym dotyczące osobiście pracowników i członków zarządów.
14:00 Przerwa
14:15 Blok poświęcony "praniu pieniędzy"
  1. Obowiązek rejestracji transakcji przez instytucje finansowe i osób dokonujących tych transakcji
    • zasady dokonywania rejestracji;
    • sposób dokonania rejestracji;
    • błędy popełniane w związku z rejestracją;
    • praktyczne aspekty ustalania rzeczywistego beneficjenta.
  2. Obowiązki analityczne instytucji obowiązanych
  3. Zasady i tryb stosowania środków bezpieczeństwa finansowego przez instytucje obowiązane
  4. Typowanie transakcji podejrzanych:
    • geograficzne, przedmiotowe i podmiotowe czynniki zwiększające ryzyko transakcji;
    • nietypowe zachowania prawne klientów zwiększające ryzyko transakcji;
    • nietypowe zachowania faktyczne klientów zwiększające ryzyko transakcji;
    • nietypowość transakcji jako czynnik zwiększający ryzyko z perspektywy procederu prania pieniędzy;
    • przykłady transakcji podejrzanych w działalności instytucji finansowych.
  5. Zasady przekazywania informacji Generalnemu Inspektorowi:
    • typowy przebieg procesu notyfikacji dokonanej przez instytucję obowiązaną;
    • kompetencję Generalnego Inspektora i prokuratora w związku z notyfikacją;
    • komunikacja pomiędzy instytucją obowiązaną a klientem w związku z notyfikacją;
    • skutki prawne dokonanej notyfikacji dla instytucji obowiązanej;
    • kanały komunikacyjne wykorzystywane w relacjach z Generalnym Inspektorem.
  6. Procedura wstrzymywania transakcji i blokady rachunku, a działalność instytucji finansowych.
  7. Kontrolowanie instytucji obowiązanych i jej skutki dla tejże instytucji.
16:30 Zakończenie seminarium, wręczenie certyfikatów
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78