centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 02.08.2011 Koordynator: Agata Soboń

Sprawozdanie

Marketing Internetowy to podstawa efektywnej reklamy. Budowanie strategii marketingowych, z wykorzystaniem technologii, wpisało się w standardy biznesu. Jakie narzędzia są najbardziej innowacyjne? Mailing, reklama mobilna, a może viral marketing? Właśnie tym zagadnieniom poświęcone było, piąte już, Forum Marketingu Internetowego "Online Marketing Innovations & Consumer Trends 2011".
Dzięwięć prelekcji, pełna sala konferencyjna, liczne dyskusje - tak przebiegało spotkanie z ekspertami i marketingowcami, które odbyło się 2 sierpnia, w Centrum Edukacji Medycznej CEMED w Warszawie. Organizatorem konferencji było Centrum Promocji Informatyki.

Audytorium niejednokrotnie słyszało, że marketing to nauka i sztuka. Dowodem na to był sześciogodzinny wykład. Rozpoczęto od zaprezentowania różnic pomiędzy segmentami odbiorców Internetu. Była to trafna wizualizacja zachowań i reakcji konsumentów nowinek internetowych. Najdłuższa prelekcja poświęcona była zasadom tworzenia strategii marketingowych. Wnioski? Zdolności logicznego i kreatywnego myślenia to klucz do sukcesu. Kolejne prezentacje opisywały narzędzia budowy marki w Internecie - brandy Internetowe i technologie kreacji. Goście z zainteresowaniem analizowali przykładowe casy i wyciągali wnioski. Mariusz Pełechaty - Social Media Menager Adv.pl przedstawił nieszablonowe zastosowanie "wirusa", kilkakrotnie podkreślając, że dobry Viral to kontrowersja i zaskoczenie.

Tematyką jednego z wykładów było "Jak zjednać sobie klientów na zawsze" - odpowiedź okazała się równie trywialna jak i pytanie - pozwolić im zaufać. Nie zabrakło również dawki informacji o wykorzystywaniu baz adresowych w mailingu. Baza własna czy zewnętrzna? Stworzyć czy kupić? Oszczędzić czas czy pieniądze? Warto pamiętać, że pośpiech nie jest dobrym doradcą.

Kolejną prelekcję, zatytułowaną "Jak znaleźć się tam gdzie klienci?" podsumować można krótkim stwierdzeniem "reklama mobilna". Rozważając inwestycje w reklamy mobilne, nie wolno zapomnieć o tym, aby minusy nie przysłaniały plusów. Dominująca staje się teoria trzech ekranów: telewizor, komputer, smartfon. Ten ostatni jest nieodłącznym towarzyszem człowieka. Korzystanie z mobilnego Internetu w pracy, w autobusie czy na uczelni jest uzasadnione praktycznością. Co ciekawe, w domu konsumenci również najchętniej korzystają ze smartfonów.

Na zakończenie, Marcin Olszewski - Head of V2Media ARBOinteractive przekazał dawkę informacji o reklamach video online. Dowiódł, że ten rodzaj reklamy to ocean możliwości. Dlaczego? Z prostego powodu. Technologia nieustannie się rozwija. A czym innym jest, reklama video online, jak nie technologią?

Podczas trwania konferencji, każdy uczestnik miał szansę wyrazić swoją opinię o spotkaniu. Uzupełniając ankietę i oceniając poszczególne wystąpienia goście czuli się, bardziej obecni i aktywni. Zainteresowanie poszczególnymi prelekcjami było ogromne. Dyskusję poruszyło zagadnienie baz mailingowych i samego malingu. Kiedy wysyłać newslettery? Jak często? Jak badać reakcje odbiorcy? Oto przykładowe pytania, które padały z audytorium.

To tylko namiastka tego, czego można było dowiedzieć się podczas konferencji. Mimo to wniosek jest jeden. Marketing Internetowy to ogrom możliwości, a granicę jego zastosowania wyznacza jedynie wyobraźnia marketera.

Źródło: www.marketingowiec.pl

  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78