centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 12.04.2011 Koordynator: Iwona Brokowska

Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach?

  • Dowiedzą się Państwo o zmianach, które rewolucjonizują rynek kredytów konsumenckich
  • Dowiedzą się Państwo o zmianach, które odnoszą się bezpośrednio do działalności nie tylko instytucji finansowych (banków), ale wszystkich przedsiębiorców udzielających kredyty konsumenckie
  • Dowiedzą się Państwo o przygotowywanych zmianach, które wkraczają w finalny etap a wymagają przemyślenia strategii postępowania już dziś

Kto powinien wziąć udział w warsztatach?

  • Przedstawiciele instytucji finansowych, banków, para-bankowych, przedsiębiorstw factoringowych i leasingowych
  • Przedstawiciele sprzedawców akceptujących odroczone terminy zapłaty
  • Przedstawiciele firm które udzielają kredytów konsumenckich
  • Pracownicy działów prawnych i strategii
  • Rzecznicy interesów klientów w instytucjach finansowych

Harmonogram:
10:00 Rozpoczęcie szkolenia
12:30 Przerwa na lunch
13:00 Dalsza część szkolenia
16:00 Zakończenie szkolenia, wręczenie certyfikatów
Przez cały czas trwania szkolenia w sali są dostępne napoje ciepłe i zimne oraz drobne przekąski.

ZAKRES PROGRAMOWY SZKOLENIA OBEJMUJE:

  1. Odejście od zasady minimalnych standardów na rzecz pełnej hormonizacji w nowych regulacjach (Dyrektywie 2008/48/WE), czyli "maksymalna harmonizacja kierunkowa" w segmencie kredytów konsumenckich
  2. Przyczyny przedłużającego się procesu implementacji Dyrektywy 2008/48/WE, czyli komu nie zależy na zmianach
  3. Zakres przedmiotowy nowej regulacji:
    • Zasady i tryb zawierania umów o kredyt konsumencki
    • Obowiązki kredytodawcy i pośrednika kredytowego w zakresie informacji udzielanych przed zawarciem umowy o kredyt konsumencki
    • Obowiązki konsumenta, kredytodawcy i pośrednika kredytowego w związku z zawartą umową o kredyt konsumencki
    • Obowiązki kredytodawcy i pośrednika kredytowego w zakresie informacji udzielanych przed zawarciem umowy o kredyt zabezpieczony hipoteką oraz obowiązki w zakresie informacji zawartych w umowie o kredyt zabezpieczony hipoteką
    • Skutki uchybienia obowiązkom kredytodawcy
  4. Język nowej regulacji i konsekwencje praktyczne nowych definicji. W jakim stopniu stare doświadczenia okażą się użyteczne na gruncie nowych rozwiązań
  5. Główne zmiany:
    • Uregulowanie obowiązków informacyjnych kredytodawcy i pośrednika kredytowego wobec konsumenta przed zawarciem umowy ("standardowy arkusz informacyjny")
    • Standardowe informacje, jakie będą musiały się znaleźć w reklamie kredytu konsumenckiego
    • Obowiązek oceny ryzyka kredytowego konsumenta i tryb tej oceny na tle zasad funkcjonowania legalnych baz danych o klientach
    • Obowiązki pośrednika kredytowe w zakresie informowania (w tym o źródłach jego zarobkowania w relacjach z kredytodawcą)
    • Nowe zasady realizacji prawa odstąpienia od umowy kredytu konsumenckiego
    • Prawo kredytodawcy do otrzymania od konsumenta rekompensaty w przypadku przedterminowej spłaty kredytu
  6. Najistotniejsze kwestii, które wykraczają w projekcie ustawy poza ramy wspólne na poziomie europejskim:
    • Umowy o kredyt, na mocy których termin spłaty nie przekracza trzech miesięcy a konsument zobowiązany jest uiścić jedynie "nieznaczne opłaty", o których mowa w art. 2 ust. 2 lit. f dyrektywy
    • Umowy o kredyt zabezpieczony hipoteką, o których mowa w art. 2 ust. 2 lit a dyrektywy
    • Umowy o kredyt w kwocie niższej niż 200 Euro, o których mowa w art. 2 ust. 2 lit. c dyrektywy
    • Umowy o kredyt, przy których od konsumenta wymaga się złożenia tytułem zabezpieczenia przedmiotu u kredytodawcy, o których mowa w art. 2 ust. 2 lit. k dyrektywy
  7. Przypadki wyłączenia umów kredytowych z pod reżimu dyrektywy i projektu ustawy, ze szczególnym akcentem na umowę leasingu, jeżeli umowa ta nie przewiduje obowiązku przeniesienia własności przedmiotu umowy na konsumenta
  8. Kategorie ekonomiczne w nowych regulacjach:
    • Całkowity koszt kredytu, czyli wszelkie koszty, które konsument zobowiązany jest ponieść w związku z umową o kredyt, w szczególności odsetki, opłaty, prowizje, podatki i marże jeżeli są znane kredytodawcy oraz koszty usług dodatkowych (w tym ubezpieczeń)
    • Całkowita kwota kredytu
    • Całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta
    • Stopa referencyjna a stopa oprocentowania kredytu (w tym stałej stopy oprocentowania kredytu)
    • Rzeczywista roczna stopa oprocentowania, czyli całkowity koszt kredytu ponoszony przez konsumenta, wyrażony jako wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku rocznym. Sposób implementacji art. 3 lit. i dyrektywy
  9. Umowy zawierane z wykorzystaniem komunikacji elektronicznej, ze szczególnym akcentem na obowiązki informacyjne i czas ich wykonywania
  10. Walutowy kredyt konsumencki
  11. Zlikwidowanie lub zmniejszenie asymetrii informacji przez zapewnienie konsumentom dostępu do bardziej przejrzystej, rzetelnej i pełniejszej informacji na temat oferty kredytu konsumenckiego
  12. Szczegółowe zasady dotyczące reklamowania umowy kredytu konsumenckiego (w tym usługi leasingowej)
  13. Reprezentatywność przykładów wykorzystywanych do prezentowania warunków kredytu konsumenckiego

  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78