centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 30.08.2012 Koordynator: Iwona Brokowska

Celem warsztatu jest podniesienie kompetencji uczestników w zakresie samodzielnej weryfikacji ryzyk prawnych związanych z umowami IT oraz wyboru modeli prawnych realizacji projektów IT. Warsztaty opierają się niemal wyłącznie na analizie studium przypadków (case study). Dzięki zastosowaniu tej metody, uczestnicy zdobywać będą wiedzę prawniczą w oparciu o konkretne, rzeczywiste przykłady projektów IT oraz rozstrzygać będą rzeczywiste problemy prawne powstałe w ramach projektów IT.
Każdy z uczestników otrzyma przed szkoleniem opis studiów przypadków, będących przedmiotem wspólnej analizy uczestników oraz wykładowców w trakcie warsztatów.
W celu jak najlepszego dostosowania warsztatów do potrzeb uczestników, każdy z uczestników będzie miał możliwość zgłoszenia przed szkoleniem interesujących go praktycznych problemów prawnych (historii z "życia jego firmy"). Wybrane problemy prawne przeanalizowane zostaną w trakcie szkolenia (oczywiście z zachowaniem pełnej anonimowości).

Kto powinien wziąć udział w warsztatach?

  • Kadra zarządzająca wyższego i średniego szczebla firm IT (dostawcy oprogramowania, integratorzy, firmy outsourcingowe)
  • Dyrektorzy działów IT i osoby odpowiedzialne za zarządzanie zasobami IT
  • Osoby odpowiedzialne za negocjacje oraz zarządzanie wdrożeniami systemów informatycznych oraz umowami outsourcingu IT
  • Prawnicy wewnętrzni (In - house lawyers)

Warsztaty poprowadzą:

Grupa uczestników nie przekroczy 18 osób.

PROGRAM

I. Charakter Umów IT oraz podstawy prawa autorskiego w Umowach IT - repetytorium

  1. co podlega ochronie autorsko prawnej w projektach informatycznych (programy komputerowe/dokumentacja/know - how)
  2. klauzule dotyczące przeniesienia majątkowych praw autorskich
  3. zasady licencjonowania oprogramowania (pola eksploatacji, okres obowiązywania, wypowiedzenie, terytorium, sublicencje, licencjonowanie w grupach kapitałowych, przeniesienie licencji)
  4. charakter prawny oraz podstawowe klauzule Umów IT
    • umowy zawierane na etapie negocjacji projektu (umowy o zachowaniu poufności, listy intencyjne itp.)
    • umowa na wdrożenie systemu informatycznego
    • umowy outsourcingowe / serwisowe
    • umowy dystrybucyjne
    • depozyt kodu źródłowego

II. Analiza Studium przypadku dotyczącego licencjonowania oprogramowania w grupach kapitałowych
Problemy rozpatrywane w ramach studium przypadku:

  1. Jaki model wybrać - model sublicencyjny, model pośredniczy, SaaS?
    • perspektywa spółki zarządzającej
    • perspektywa producenta / dystrybutora / dostawcy rozwiązania
  2. Sposoby dystrybucja uprawnień w grupie:
    • sublicencja - co to jest i o czym należy pamiętać
    • zapewnienie licencji - zakres swobody kontraktowania i odpowiedzialności kontrahentów korporacyjnych
    • cesja uprawnień - jak zapewnić sobie przenoszalność licencji
    • SaaS - czy zawsze możliwy...
  3. Możliwość indywidualnego kształtowania warunków, w tym finansowych (alokacja kosztów licencji korporacyjnej w grupie kapitałowej)
  4. Zmiany treści umów o korzystanie z oprogramowania
  5. Wybrane aspekty podatkowe (VAT, CIT, WHT)

III. Analiza Studium przypadku dotyczącego wdrożenia systemu klasy CRM w przedsiębiorstwie
Problemy rozpatrywane w ramach studium przypadku:

  1. Analiza przedwdrożeniowa jako etap czy przedmiot odrębnej umowy
    • skutki prawne obydwu rozwiązań
    • jeżeli etap - to jak go opisać w umowie oraz jak zapewnić sobie możliwość rezygnacji z kontynuowania umowy w przypadku, gdy wyniki analizy nie odpowiadają naszym celom biznesowym?
    • jeżeli odrębna umowa - jak ją powiązać z licencjami i umową wdrożeniową
  2. Prawa autorskie (modele prawne, ryzyka i sposoby ich minimalizacji)
    • Oprogramowanie standardowe
    • Oprogramowanie Dedykowane
    • Oprogramowanie osób trzecich (narzędziowe, bazy danych itp.)
  3. Dane osobowe - ważny, często ignorowany temat
    • Kiedy trzeba się przejmować danymi osobowymi?
    • Wymagania prawne (prawo polskie i europejskie)
    • Sposoby rozwiązywania problemów z przetwarzaniem danych osobowych w projektach IT, mi
  4. Serwis - "gwarancja", okres stabilizacji, serwis pogwarancyjny - podpowiedzi z praktyki
  5. Zmiany - procedury ewidencjonowania i kontroli zmian, różne modele change requests
  6. Wybrane aspekty podatkowe (VAT, CIT, WHT)

IV. Analiza Studium przypadku dotyczącego "wyjścia" z projektu IT
Problemy rozpatrywane w ramach studium przypadku:

  1. Problematyka instytucji odstąpienia od umowy:
    • Odstąpienie a wypowiedzenie - kiedy które, różnice i podobieństwa instytucji prawnych
    • Odstąpienie "ex nunc" i "ex tunc"
    • Czy można odstąpić od części umowy?
    • Co to jest umowne prawo odstąpienia i czym się różni od ustawowego?
  2. Rozliczenia stron:
    • Zwrot świadczeń - kiedy następuje i w jakich granicach?
    • Obowiązek zwrotu świadczeń a zatrzymanie produktów, licencji, sprzętu
    • Świadczenia niezwracalne (usługi, korzystanie) - jak je rozliczyć?
  3. Odstąpienie a odszkodowania:
    • Czy po odstąpieniu można żądać odszkodowania? Zakres i zasady odpowiedzialności stron.
    • Odstąpienie a naliczone i nienaliczone kary umowne.
    • Kara umowna zastrzeżona na wypadek odstąpienia.
    • Zwrot świadczeń a odpowiedzialność odszkodowawcza.
  4. Wypowiedzenie - praktyczne różnice w zakresie rozliczeń i odpowiedzialności?

V. Analiza Studium przypadków opracowanych na podstawie zagadnień przesłanych przez uczestników

  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78