centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

seminarium
VI edycja seminarium w cyklu INFORMATYZACJA INSTYTUCJI KULTURY
MEDIA ELEKTRONICZNE W PROMOCJI INSTYTUCJI KULTURY - problemy prawne i praktyczne
Warszawa, 22.11.2012 Koordynator: Magdalena Kowalska

PROGRAM

22 listopada 2012 r.
10:00 Media społecznościowe i ich rola w promocji imprez kulturalnych
  • Media społecznościowe w Polsce i na świecie: Facebook, Nasza Klasa, Twitter, Google +, Pinterest, Youtube... Które z nich są najskuteczniejsze w promocji imprez kulturalnych?
  • Co to jest Facebook Marketing? 10 sposobów na pozyskanie fanów na Facebooku
  • Etapy kampanii promocyjnej w social media. Ile to kosztuje? Najczęściej popełniane błędy
  • 5 trendów w Event Marketingu online
  • Jak wykorzystać techniki Content Marketing'u w promocji imprez kulturalnych?
Krzysztof Urbanowicz
(Mediapolis)
10:40 Jak bezpiecznie zorganizować promocję w mediach elektronicznych - najczęściej popełniane błędy i praktyka GIODO. Ochrona danych osobowych w związku z prowadzeniem komunikacji z klientem
  • Kiedy dochodzi do przetwarzania danych osobowych w komunikacji elektronicznej - czy pokazanie reklamy dla zalogowanych użytkowników lub reklama na ekranie bankomatu wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych?
  • Co powinno znaleźć się w regulaminie akcji promocyjnej organizowanej w mediach elektronicznych - uwarunkowania wynikające z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
  • Jaka jest podstawa przetwarzania danych osobowych w akcji promocyjnej - zgoda, wykonanie umowy czy usprawiedliwiony cel administratora?
  • Czy i jak prawidłowo zbierać zgodę na przetwarzanie danych na cel marketingowy
  • Zgłoszenie bazy danych do GIODO i inne obowiązki administratora
dr Zbigniew Okoń
(Kancelaria dLK Korus Okoń Radcowie Prawni)
11:30 Newslettery, promocyjne akcje sms - uwarunkowania prawne. Komunikacja z klientem w mediach społecznościowych - zakaz spamingu i reklamy ukrytej. Jak skonstruować akcję promocyjną na portalu społecznościowym
  • Zgoda na przesyłanie informacji handlowej - kiedy jest, a kiedy nie jest potrzebna
  • Wpływ planowanych zmian w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną na działalność marketingową w Internecie
  • Przesyłanie informacji handlowej drogą elektroniczną a marketing bezpośredni z użyciem automatycznych systemów wywołujących - nowe podejście Urzędu Komunikacji Elektronicznej i praktyka UOKiK
  • Czy komunikacja z klientem za pomocą popularnych portali społecznościowych (np. Facebook) to informacja handlowa przesyłana drogą elektroniczną
  • W jaki sposób zasady działania portali społecznościowych wpływają na organizację akcji promocyjnej
dr Zbigniew Okoń
(Kancelaria dLK Korus Okoń Radcowie Prawni)
12:15 Lunch
12:45 Organizacja konkursów i loterii jako elementów akcji promocyjnej. Kiedy konkurs staje się loterią w świetle ustawy o grach hazardowych?
  • Podstawowe cechy konkursu / loterii
  • Elementy "wysokiego ryzyka" - na co uważać pisząc regulamin akcji promocyjnej
  • Jak rozumieć "element losowy" w konkursach wiedzowych, wiedzowo-sprawnościowych
  • Definicja legalna konkursu / loterii - praktyczne wnioski z orzeczeń sądów / stanowiska Ministra Finansów
  • Interpretacje Ministra Finansów - regulacja prawna, cel, skutki - rekomendacje praktyczne
  • Konsekwencje prawne kwalifikacji konkursu jako gry losowej
mec. Weronika Achramowicz
(Kancelaria Baker & McKenzie)
13:15 Sprzedaż biletów przez Internet - zagadnienia prawne
  • Podstawowe akty prawne regulujące sprzedaż przez Internet (sprzedaż na odległość)
  • Obowiązki przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż przez Internet w obrocie konsumenckim
  • Sprzedaż biletów a prowadzenie sprzedaży na odległość
  • Problem stosowania klauzul niedozwolonych w umowach/regulaminach stosowanych przez przedsiębiorców prowadzących sprzedaż przez Internet w obrocie konsumenckim
  • Omówienie przykładowych nieprawidłowości (na konkretnych sprawach prowadzonych przez UOKiK)
Zygmunt Rajchemba
(Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
13:45 Wykorzystanie narzędzi mobilnych w promocji kultury
  • Mobile w galeriach i muzeach sztuki, czyli co kryje się po drugiej stronie obrazu
  • Wsparcie imprez kulturalnych outdoor, kultura na wyciągniecie ręki
  • Przegląd najciekawszych rozwiązań mobilnych dla kultury
  • Dyskusja o potrzebach i możliwościach instytucji kulturalnych
Borys Wróbel
(Redmobile)
14:15 Przerwa na kawę
14:30 Jak korzystać z fotografii i filmów z wizerunkiem osób? Prawo do wizerunku w działalności instytucji kultury
  • Kiedy i na jakich zasadach wolno wykorzystywać wizerunek osób uczestniczących w imprezach kulturalnych takich jak wernisaż, koncert, warsztaty?
  • Czy wolno wykorzystać wizerunek osób widocznych na fotografiach i nagraniach (filmach) posiadanych w zbiorach instytucji kultury (m.in. muzeów, ośrodków dokumentacji, teatrów)?
  • Czy zawsze jest potrzebna zgoda osoby widocznej na fotografii/filmie?
  • Kto powinien uzyskać zgodę osoby portretowanej?
  • Jak długo trwa ochrona wizerunku?
  • Kto udziela zgody na wykorzystanie wizerunku dziecka?
adw. Marcin Lassota
(LL.M., Kancelaria Adwokacka Lassota i Partnerzy )
15:30 Prawa autorskie w działaniach promocyjnych
  • Działalność promocyjna w kontekście przedmiotu prawa autorskiego (czyli działalność twórcza o indywidualnym charakterze w działalności promocyjnej)
  • Kreacje reklamowe i promocyjne jako utwory w rozumieniu prawa autorskiego
  • Czy koncepcja kampanii promocyjnej/reklamowej może być chroniona przez prawo autorskie?
  • Zasady dotyczące umów związanych z korzystaniem z utworów
  • Pola eksploatacji
Piotr Waglowski
(Vagla.pl)
16:30 Zakończenie seminarium
Program
Sprawozdanie
Zamów materiały
Prelegenci
Firmy w programie
Patronat medialny
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78