centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

warsztaty
E-MAIL MARKETING W PRAKTYCE
JAK BUDOWAĆ BAZĘ ORAZ PROJEKTOWAĆ SKUTECZNE MAILINGI I NEWSLETTERY?
Warszawa, 13.10.2015 Koordynator: Iwona Brokowska

Cel:

  • Prezentacja efektywnych technik budowania baz i motywacji użytkowników do pozostawiania adresów e-mail
  • Sztuka efektywnego budowania e-mailingów reklamowych i sprzedażowych
  • Poznanie najlepszych wzorców projektowania newsletterów zachęcających do kliknięcia
  • Ocena i raportowanie skuteczności działań z uwzględnieniem różnych wariantów platform e-mail marketingowych

Korzyści dla uczestników:

  • Przybliżenie skutecznych sposobów budowania bazy mailingowej
  • Poznanie sprawdzonych metod projektowania e-mailingów i newsletterów
  • Przedstawienie efektywnych wzorców mailingów i newsletterów w oparciu o rzeczywiste kampanie i badania
  • Opanowanie sztuki redagowania treści w e-mail marketingu
  • Poznanie sposobów na weryfikację skuteczności działań e-mailingowych

Do udziału w warsztatach zapraszamy:

  • Eksperci i specjaliści ds. e-marketingu i Public Relations odpowiedzialni za pozyskiwanie nowych klientów jak i utrzymywanie relacji z obecnymi
  • Handlowcy, których głównym narzędziem w pozyskiwaniu klienta są działania bezpośrednie (telefon, e-mail)
  • kierownicy i dyrektorzy nadzorujący komunikację marketingową i sprzedaż

Metodologia:

  • Forma warsztatowa bazująca na przykładach rzeczywistych z Polski i świata. Prezentacja raportów i badań z rynku polskiego dotycząca specyfiki projektowania e-mailingów
  • Wiele ćwiczeń w zakresie posługiwania się słowem oraz projektowaniem układów graficznych e-mailingów i newsletterów
  • Dyskusje i wymiana spostrzeżeń wraz z mini-analizą dotychczasowych newsletterów i e-mailingów

Warsztaty poprowadzi:

PROGRAM

I. Budowa bazy mailingowej

  1. Profil odbiorców e-mailingów i newsletterów w Polsce
  2. Motywacje odbiorcy do pozostawienia adresu e-mail – aspekty marketingowe i techniczne
  3. 10 sposobów na efektywne budowania baz
  4. Pozyskiwanie baz zewnętrznych – zakup i zlecenia wysyłki (koszty, modele zakupów i potencjalni dostawcy)
  5. Preferencje i nawyki czytelnicze – jak, gdzie i kiedy czytam e-maile
  6. Raporty e-mail marketingowe – Polska i Świat
Ćwiczenie praktyczne – sztuka tworzenia tematów e-maila i newslettera w zależności od odbiorcy

II. Jak napisać i zaprojektować skuteczny e-mailing?

  1. Jak tworzyć tematy wiadomości i pole nadawcy, by zwiększyć otwieralność e-maili?
  2. W jaki sposób odbiorcy widzą i czytają e-mailingi?
  3. Dekalog tworzenia pro-sprzedażowych treści – jak zachęcać do podjęcia akcji?
  4. Przykłady dobrych i „złych” e-mailingów
Ćwiczenie: Projektowanie wzorcowego e-mailingu reklamowego w oparciu o badanie eye-tracking.

III. Projektowanie i redagowanie skutecznego newslettera od A do Z

  1. 7 aspektów projektowania skutecznego newslettera – layout, układ, kategorie
  2. Kluczowe aspekty redagowania treści: zawartość, nawigacja, grafika, zachęty do podjęcia działania
  3. Mechanizmy interaktywne w newsletterach (np. ankiety, wyszukiwarki, pliki do pobrania, etc.)
  4. Trendy w newsletterach – wideo, dźwięk, mobile, itp.
„Dobry” newsletter – case study

IV. Jak skutecznie wysyłać listy elektroniczne, by trafiały do celu?

  1. Jak wysłać przygotowaną wiadomość by mieć pewność że dotarła?
  2. 5 sprawdzonych sposobów na filtry antyspamowe
  3. Kto, co i za ile? - przegląd rynku, klasyfikacja narzędzi i systemów mailingów, dostępne rozwiązania polskie i zagraniczne
  4. Kryteria wyboru platformy
Przegląd platform e-mailingowych w Polsce

V. Raportowanie i statystyki – co i w jaki sposób mierzyć?

  1. Wydatki reklamowe a e-mail – ile budżetu przeznaczają inni na działania za pośrednictwem poczty elektronicznej?
  2. Pomiar skuteczności w e-mail marketing:
    1. Co mierzyć?
    2. W jaki sposób?
    3. Jak interpretować statystyki i wartości?
    4. Jak obliczać koszt dotarcia do odbiorcy

RAMOWY HARMONOGRAM:
09:30 – kawa na początek dnia
10:00 – rozpoczęcie zajęć
12:00 – przerwa na lunch
12:30 – kontynuacja zajęć
14:30 – przerwa na kawę
14:50 – kontynuacja zajęć
16:00 – zakończenie warsztatów, wręczenie Certyfikatów


Program
Prelegenci
Patronat medialny
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78