centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

szkolenie
UMOWY - ZASADY PRAWA CYWILNEGO I PODATKOWEGO W INSTYTUCJACH KULTURY
Warszawa, 11.10.2017 Koordynator: Paulina Solińska

Czy istnieją ograniczenia w zakresie treści umów? Czy można zabronić zwrotu nabytych elektronicznie biletów na wydarzenie? Jak prawidłowo rozliczyć działania w barterze? Czy darczyńca może odwołać darowiznę? Jak zawierać umowy ze sponsorami? Na jakich warunkach można przekazywać materiały informacyjno-promocyjne mediom?

Cele szkolenia:

  • zwiększenie wiedzy w zakresie zawierania różnych typów umów w ramach działalności instytucji kultury,
  • zdobycie praktycznej wiedzy pozwalającej na samodzielne planowanie przedsięwzięć kulturalnych pod kątem zawierania umów z podwykonawcami, sponsorami, patronami i innymi podmiotami,
  • przygotowanie do samodzielnego tworzenia prawidłowo skonstruowanych umów zawierających niezbędne postanowienia zabezpieczające interesy instytucji kultury,
  • poznanie aspektów podatkowych umów przy umowach barterowych, umowach z podatnikami UE, usługach wewnątrzwspólnotowych,
  • zdobycie wiedzy na temat podstaw prawnych organizacji promocji instytucji, w tym organizowania loterii, konkursów, gier miejskich,
  • zrozumienie przepisów prawnych dzięki zaznajomieniu się z konkretnymi rozwiązaniami stosowanymi przez instytucje kultury.

Szkolenie prowadzi: Marcin Lassota, LL.M. - adwokat, zawodowy mediator, szkoleniowiec.

Metody szkoleniowe: Interaktywna prezentacja z praktycznymi przykładami + materiały szkoleniowe.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

  • pracowników instytucji kultury odpowiedzialnych za organizację wydarzeń kulturalnych,
  • pracowników działu promocji i marketingu,
  • pracowników działu księgowości i rozliczeń,
  • osób odpowiedzialnych za przechowywanie i udostępnianie zbiorów w instytucjach kultury.

Plan szkolenia:

  1. Rodzaje umów i istotne postanowienia umowne
    • umowa – zgodne oświadczenia stron
    • swoboda umów i wzorce umowne
    • treść umowy
    • forma umowy
    • typowe umowy nazwane
  2. Jak konstruować umowę?
    • tytuł umowy
    • oznaczenie stron i reprezentacja (komparycja)
    • przedmiot umowy
    • ew. postanowienia autorskoprawne (zarys)
    • wynagrodzenie
    • kary umowne i odsetki
    • postanowienia końcowe
  3. Szczególne postanowienia umowne
    • klauzula poufności
    • klauzula salwatoryjna
    • klauzula wyłączności
    • cesja uprawnień
    • odstąpienie i wypowiedzenie
    • siła wyższa
    • liczba egzemplarzy
    • ustalenia stron przed zawarciem umowy
    • komunikowanie się stron
    • waloryzacja świadczeń pieniężnych
    • wybór prawa właściwego
    • dodatkowe oświadczenia stron
    • wymogi wynikające z prawa zamówień publicznych
  4. Aspekty podatkowe
    • wycena świadczeń wzajemnych
    • certyfikaty rezydencji
    • koszty uzyskania przychodu
  5. Podstawowe błędy przy konstruowaniu umów
    • oznaczanie stron
    • przedmiot umowy
    • czas trwania umowy
    • odstąpienie i wypowiedzenie
    • potrącenie w umowach „barterowych” i „półbarterowych”
    • forma umowy
    • brak postanowień autorskoprawnych
    • nowa umowa a aneks
    • wynagrodzenie
    • potwierdzenie wykonania umowy

Ramowy harmonogram szkolenia:
10:00–17:00 z dwiema 30-minutowymi przerwami.

Program
Prelegenci
Informacje organizacyjne
Formularz zgłoszeniowy
Patronat medialny
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78