1
marca
2018
PROWADZENIE BIULETYNU INFORMACJI PUBLICZNEJ
koordynator: Iwona Brokowska Duda
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- znajomość praktyki prowadzenia BIP - kiedy, co i w jaki sposób mam obowiązek opublikować
- rozeznanie w orzecznictwie sądów administracyjnych
- umiejętność interpretacji przepisów o dostępie do informacji publicznej i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego dotyczących prowadzenia BIP
Metody pracy podczas szkolenia: Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej wspierany praktycznymi przykładami oraz dyskusją i wymianą doświadczeń.
Czas trwania szkolenia: od godz. 10:00 do 16:30
Trenerzy:
dr Marlena Sakowska-Baryła
inż. Rafał Kula
PROGRAM SZKOLENIA
Część I- Podstawy prawne prowadzenia BIP
- Kto ma obowiązek prowadzić BIP
- Informacje publikowane w BIP - obowiązek czy przyjazna forma prowadzenia polityki informacyjnej
- Prowadzenie BIP a wnioskowy dostęp do informacji publicznej
- BIP a ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
- Wymogi dla podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA
- Powołanie i kompetencje zespołu dedykowanego ds. BIP, zalecane procedury
- Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?
- Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki.
- Proces publikacji w BIP (sposób przekazywania, forma publikacji, terminy, archiwizacja, aktualizacja informacji, linkowanie)
- Jak dokonywać w BIP prawidłowego wyłączenia jawności danych prawnie chronionych?
Rafał Kula
Specjalista z zakresu prawa dostępu do informacji publicznej, praktyk popularyzujący wiedzę o efektywnym prowadzeniu stron BIP, autor artykułów i ekspertyz z tej dziedziny. Wieloletni dyrektor Logonet Sp. z o.o.: koordynator niemal 400 wdrożeń podmiotowych stron BIP, współautor systemów BIPLO (Biuletyny prowadzone z ich wykorzystaniem zdobyły dwie pierwsze nagrody w konkursie MSWiA na „Przejrzystą stronę BIP”). Audytor BIP (kompleksowo skontrolował ponad 70 Biuletynów). Doświadczony wykładowca i trener. W 2013 r. aktywnie współpracował z Departamentem Audytu Sektora Finansów Publicznych w Ministerstwie Finansów. Obecnie członek zespołu ds. informacji publicznej i informacji sektora publicznego, który został powołany w ramach Rady do Spraw Cyfryzacji przy Ministrze Administracji i Cyfryzacji.
Marlena Sakowska-Baryła
Jest profesorem w Katedrze Europejskiego Prawa Konstytucyjnego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, radczynią prawną, partnerką w Sakowska-Baryła, Czaplińska Kancelarii Radców Prawnych Sp. p., wiceprezeską SBC Inspektor Sp. z o.o. oraz redaktor naczelną kwartalnika "ABI Expert”, członkinią Komisji ds. Nowych Technologii Okręgowej Izby Radców Prawnych w Łodzi.
W 2022 r. znalazła się na „Liście 25 najlepszych prawniczek w biznesie” magazynu „Forbes Women” oraz Fundacji Women in Law wyróżniona w dziedzinie „Działalność naukowa”.
Znalazła się na Liście 100 Osób, które w 2023 r. w wyróżniający sposób przyczyniły się do podniesienia umiejętności cyfrowych obywateli w Polsce w plebiscycie prowadzonym przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce).
Specjalizuje się w prawie informacyjnym.
Pod jej redakcją naukową powstał komentarz do RODO – „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych”, C.H. Beck 2018 i komentarz do UDIP- „Ustawa o dostępie do informacji publicznej. Komentarz”, Wolters Kluwer 2023 oraz jedyna na rynku książka o transferach danych – „Transfery danych osobowych na podstawie RODO”, Wolters Kluwer 2023.
Jest autorką ponad 170 publikacji z zakresu ochrony danych osobowych, nowych technologii i prawa informacyjnego.
Wykłada na kliku wyższych uczelniach. Bierze czynny udział w konferencjach naukowych oraz branżowych seminariach. Jest autorką koncepcji merytorycznych cyklicznych forów branżowych.
W przeprowadzonych przez nią szkoleniach wzięło udział ponad 20 000 uczestników.
Prowadzi kanał na YouTube popularyzujący ochronę danych osobowych, prawo informacyjne i nowe technologie.