24
stycznia
2018
JAK PRZYGOTOWAĆ BIZNES PLAN ROZWOJOWEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA
koordynator: Iwona Brokowska Duda
CELE SZKOLENIA
- Pogłębienie, poszerzenie, zdobycie i utrwalenie wiedzy z zakresu:
- Opracowywania biznes planu
- Zarządzania finansami na rynku pieniężnym i kapitałowym
- Zarządzania płynnością finansową
- Zarządzania kapitałem obrotowym, w tym zarządzania zapasami, należnościami zobowiązaniami bieżącymi oraz zarządzania środkami pieniężnymi
- Zdobycie i doskonalenie umiejętności i zdolności z zakresu:
- Kalkulacji finansowych
- Wyboru narzędzi adekwatnych do pozyskania informacji użytecznych decyzyjnie
- Analizy ekonomiczno-finansowej
Szkolenie kierowane jest dla kadry menedżerskiej każdego szczebla zarządzania, specjalistów i inżynierów zajmujących się opracowywaniem analiz i oceną wskaźników finansowych
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z różnymi metodami i formami dokonywania analiz, ocen finansowych.
Opis metod szkoleniowych
Zajęcia będą prowadzone w interaktywnej formie przy zastosowaniu różnych metod szkoleniowych: wykładów, prezentacji, dyskusji grupy, analizy przypadków, ćwiczeń – warsztatów w podgrupach.
Słuchacze szkolenia będą uczestniczyć w ćwiczeniach praktycznych W trakcie, których zostaną rozwiązane przekrojowe zadania w postaci typowych przypadków oraz kilka ćwiczeń uzupełniających. Każdy dzień szkolenia będzie na bieżąco podsumowany.
Szkolenie prowadzi: Benedykt Bryłka, trener posiadający doświadczenie i międzynarodowy dyplom menedżera finansowca (ACCA), certyfikat trenera biznesu oraz inne certyfikaty i referencje
Czas trwania szkolenia: od godz. 10.00 do 16.00
Program:
- Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Historia oraz obecna pozycja przedsiębiorstwa
- Istniejąca lub nowa misja przedsiębiorstwa
- Cele krótkookresowe
- Cele długookresowe
- Zarząd
- Forma prawna
- Profesjonalni konsultanci
- Produkty lub usługi
- Opis
- Gotowość wejścia na rynek
- Zastosowania
- Prawa własności
- Porównanie z produktami konkurencji
- Usługi gwarancyjne i pogwarancyjne
- Potencjalne udoskonalenia/rozwój produktu
- Źródła zaopatrzenia (nie dotyczy firm produkujących lub montujących)
- Rynek oraz konkurencja
- Charakterystyka nabywców
- Potrzeby nabywców oraz oferowane im korzyści
- Segmentacja rynku
- Kryteria postępowania nabywcy
- Rynek, jego rozmiar i wzrost
- Prognozy rynkowe
- Konkurencja
- Strategia przedsiębiorstwa
- Polityka cenowa
- Plan promocji
- Wybór lokalizacji oraz lokalu
- Kanały zbytu
- Przewidywane podwyżki
- Reakcja konkurencji
- Planowanie udziału na rynku
- Wpływ czynników ekonomicznych, politycznych, społecznych oraz prawnych na strategię
- Sprzedaż
- Bieżące metody sprzedaży
- Proponowane metody sprzedaży
- Organizacja działu sprzedaży
- Sprzedaż „domowa”
- Wytwarzanie
- Produkować czy kupować
- Proces wytwarzania
- Niezbędne budynki
- Wyposażenie oraz maszyny
- Ograniczenia produkcyjne oraz możliwości wzrostu produkcji
- Prace projektowe
- Plany kontroli jakości
- Wymagania dotyczące kwalifikacji personelu
- Główne źródła zaopatrzenia w materiały i surowce
- Prognozy oraz dane finansowe
- Podsumowanie wskaźników sprawności firmy, stopa zwrotu z inwestycji
- Prognozy sprzedaży
- Założenia do planów finansowych
- Rachunek wyników (zysków i strat)
- Zestawienie przepływu pieniędzy (cash flow)
- Bilans
- Analiza punktu opłacalności (break even point)
- Analiza wrażliwości
- Potrzeby finansowe
- Streszczenie najważniejszych działań poprzedzających finansowanie
- Dotychczasowi udziałowcy, pożyczki obecnie do spłacenia
- Harmonogram potrzebnych funduszy
- Wykorzystanie zysków
- Prace nad ofertą
- Przewidywanie polityki bankowej
- Sposoby wyzbycia się udziałów przez inwestorów
- Kontrola działalności
- Kontrola finansowa
- Kontrola sprzedaży i marketingu
- Kontrola produkcji
- Inne rodzaje kontroli
- Załączniki
- Życiorysy członków zarządu
- Nazwiska oraz informacje o profesjonalnych konsultantach
- Dane techniczne oraz projekty techniczne
- Szczegóły patentowe, dane o prawach autorskich, ochronie wzoru użytkowego
- Dane dotyczące biegłych księgowych
- Analizy konsultantów lub inne dane na temat produktu, rynku, itp.
- Dane o posiadanych zamówieniach
- Szczegółowe metody badań marketingowych z wnioskami
- Schemat struktury organizacyjnej
- Podsumowanie szkolenia
Benedykt Bryłka
Trener biznesu, posiadający międzynarodowy dyplom menedżera-finansowca ACCA. Pracował na stanowiskach kierowniczych w bankowości komercyjnej i inwestycyjnej, ubezpieczeniach finansowych i życiowych, a także w funduszach emerytalnych. Wieloletni praktyk w dziedzinie szkoleń. Pracuje jako starszy wykładowca akademicki na wyższych uczelniach, jak również prowadzi szkolenia i kursy dla przedsiębiorstw, instytucji finansowych i organizacji samorządowych. Jako konsultant biznesowy doradza podmiotom gospodarczym w zakresie finansów i zarządzania. Uczestnik wielu krajowych i międzynarodowych konferencji i seminariów.
W dorobku naukowym ma na koncie kilkanaście artykułów i referatów wygłoszonych i opublikowanych (m.in. "Zarządzanie ryzykiem", „Innowacyjne instrumenty pochodne”, „Menedżerowie przyszłości”, „Strategie korporacji transnarodowych”, „Zarządzanie organizacją przyszłości”, „Ceny transferowe między podmiotami powiązanymi w transakcjach krajowych i międzynarodowych”, „Prognozowanie wartości dodanej przedsiębiorstwa”, czy „Kapitał intelektualny w dobie globalizacji”).