szkolenie
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

24
stycznia
2018

JAK PRZYGOTOWAĆ BIZNES PLAN ROZWOJOWEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA

koordynator: Iwona Brokowska Duda

CELE SZKOLENIA

  • Pogłębienie, poszerzenie, zdobycie i utrwalenie wiedzy z zakresu:
    • Opracowywania biznes planu
    • Zarządzania finansami na rynku pieniężnym i kapitałowym
    • Zarządzania płynnością finansową
    • Zarządzania kapitałem obrotowym, w tym zarządzania zapasami, należnościami zobowiązaniami bieżącymi oraz zarządzania środkami pieniężnymi
  • Zdobycie i doskonalenie umiejętności i zdolności z zakresu:
    • Kalkulacji finansowych
    • Wyboru narzędzi adekwatnych do pozyskania informacji użytecznych decyzyjnie
    • Analizy ekonomiczno-finansowej

Szkolenie kierowane jest dla kadry menedżerskiej każdego szczebla zarządzania, specjalistów i inżynierów zajmujących się opracowywaniem analiz i oceną wskaźników finansowych

Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z różnymi metodami i formami dokonywania analiz, ocen finansowych.

Opis metod szkoleniowych
Zajęcia będą prowadzone w interaktywnej formie przy zastosowaniu różnych metod szkoleniowych: wykładów, prezentacji, dyskusji grupy, analizy przypadków, ćwiczeń – warsztatów w podgrupach. Słuchacze szkolenia będą uczestniczyć w ćwiczeniach praktycznych W trakcie, których zostaną rozwiązane przekrojowe zadania w postaci typowych przypadków oraz kilka ćwiczeń uzupełniających. Każdy dzień szkolenia będzie na bieżąco podsumowany.

Szkolenie prowadzi: Benedykt Bryłka, trener posiadający doświadczenie i międzynarodowy dyplom menedżera finansowca (ACCA), certyfikat trenera biznesu oraz inne certyfikaty i referencje

Czas trwania szkolenia: od godz. 10.00 do 16.00

Program:

  1. Zarządzanie przedsiębiorstwem
    • Historia oraz obecna pozycja przedsiębiorstwa
    • Istniejąca lub nowa misja przedsiębiorstwa
    • Cele krótkookresowe
    • Cele długookresowe
    • Zarząd
    • Forma prawna
    • Profesjonalni konsultanci
  2. Produkty lub usługi
    • Opis
    • Gotowość wejścia na rynek
    • Zastosowania
    • Prawa własności
    • Porównanie z produktami konkurencji
    • Usługi gwarancyjne i pogwarancyjne
    • Potencjalne udoskonalenia/rozwój produktu
    • Źródła zaopatrzenia (nie dotyczy firm produkujących lub montujących)
  3. Rynek oraz konkurencja
    • Charakterystyka nabywców
    • Potrzeby nabywców oraz oferowane im korzyści
    • Segmentacja rynku
    • Kryteria postępowania nabywcy
    • Rynek, jego rozmiar i wzrost
    • Prognozy rynkowe
    • Konkurencja
  4. Strategia przedsiębiorstwa
    • Polityka cenowa
    • Plan promocji
    • Wybór lokalizacji oraz lokalu
    • Kanały zbytu
    • Przewidywane podwyżki
    • Reakcja konkurencji
    • Planowanie udziału na rynku
    • Wpływ czynników ekonomicznych, politycznych, społecznych oraz prawnych na strategię
  5. Sprzedaż
    • Bieżące metody sprzedaży
    • Proponowane metody sprzedaży
    • Organizacja działu sprzedaży
    • Sprzedaż „domowa”
  6. Wytwarzanie
    • Produkować czy kupować
    • Proces wytwarzania
    • Niezbędne budynki
    • Wyposażenie oraz maszyny
    • Ograniczenia produkcyjne oraz możliwości wzrostu produkcji
    • Prace projektowe
    • Plany kontroli jakości
    • Wymagania dotyczące kwalifikacji personelu
    • Główne źródła zaopatrzenia w materiały i surowce
  7. Prognozy oraz dane finansowe
    • Podsumowanie wskaźników sprawności firmy, stopa zwrotu z inwestycji
    • Prognozy sprzedaży
    • Założenia do planów finansowych
    • Rachunek wyników (zysków i strat)
    • Zestawienie przepływu pieniędzy (cash flow)
    • Bilans
    • Analiza punktu opłacalności (break even point)
    • Analiza wrażliwości
  8. Potrzeby finansowe
    • Streszczenie najważniejszych działań poprzedzających finansowanie
    • Dotychczasowi udziałowcy, pożyczki obecnie do spłacenia
    • Harmonogram potrzebnych funduszy
    • Wykorzystanie zysków
    • Prace nad ofertą
    • Przewidywanie polityki bankowej
    • Sposoby wyzbycia się udziałów przez inwestorów
  9. Kontrola działalności
    • Kontrola finansowa
    • Kontrola sprzedaży i marketingu
    • Kontrola produkcji
    • Inne rodzaje kontroli
  10. Załączniki
    • Życiorysy członków zarządu
    • Nazwiska oraz informacje o profesjonalnych konsultantach
    • Dane techniczne oraz projekty techniczne
    • Szczegóły patentowe, dane o prawach autorskich, ochronie wzoru użytkowego
    • Dane dotyczące biegłych księgowych
    • Analizy konsultantów lub inne dane na temat produktu, rynku, itp.
    • Dane o posiadanych zamówieniach
    • Szczegółowe metody badań marketingowych z wnioskami
    • Schemat struktury organizacyjnej
  11. Podsumowanie szkolenia

Benedykt Bryłka

Trener biznesu, posiadający międzynarodowy dyplom menedżera-finansowca ACCA. Pracował na stanowiskach kierowniczych w bankowości komercyjnej i inwestycyjnej, ubezpieczeniach finansowych i życiowych, a także w funduszach emerytalnych. Wieloletni praktyk w dziedzinie szkoleń. Pracuje jako starszy wykładowca akademicki na wyższych uczelniach, jak również prowadzi szkolenia i kursy dla przedsiębiorstw, instytucji finansowych i organizacji samorządowych. Jako konsultant biznesowy doradza podmiotom gospodarczym w zakresie finansów i zarządzania. Uczestnik wielu krajowych i międzynarodowych konferencji i seminariów.
W dorobku naukowym ma na koncie kilkanaście artykułów i referatów wygłoszonych i opublikowanych (m.in. "Zarządzanie ryzykiem", „Innowacyjne instrumenty pochodne”, „Menedżerowie przyszłości”, „Strategie korporacji transnarodowych”, „Zarządzanie organizacją przyszłości”, „Ceny transferowe między podmiotami powiązanymi w transakcjach krajowych i międzynarodowych”, „Prognozowanie wartości dodanej przedsiębiorstwa”, czy „Kapitał intelektualny w dobie globalizacji”).