szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

5
października
2022

UMOWY W PROCESIE PRODUKCJI GIER WIDEO I GIER MOBILNYCH – NEGOCJACJE, RYZYKA I BŁĘDY

koordynator: Iwona Nowosielska

PARP dofinansowuje szkolenia CPI W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

W trakcie szkolenia będzie można uzyskać odpowiedzi na wątpliwości dotyczące m.in. tego:

  • Na co zwrócić uwagę zawierając umowę wydawniczą na grę wideo/grę mobilną?
  • Na co zwrócić uwagę zawierając game development agreement?
  • Jakie elementy umów są istotne w procesie negocjacji?
  • Jak zabezpieczyć poufność w procesie produkcji gry komputerowej i jakie są ryzyka związane z brakiem takiego zabezpieczenia?

Celem szkolenia jest przedstawienie podstawowych typów umów występujących w branży gamingowej (umowa wydawnicza, umowa produkcji gry wideo) oraz problemów i błędów występujących przy zawieraniu tego rodzaju umów, a także znaczenia i skutków tych błędów, a także możliwości ich uniknięcia.

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób zaangażowanych w proces produkcji gier wideo (gier komputerowych, mobilnych, itp.), w tym developerów, kadry managerskiej i członków zarządu (po stronie studiów, w tym studiów indie, a także wydawców) oraz inwestorów zainteresowanych rynkiem gier oraz prawników in – house i prawników zainteresowanych prawem gamingu.

Szkolenie poprowadzi:
dr Zbigniew Pinkalski, Senior Associate, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Maciej Majewski, Associate, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Czas trwania szkolenia od 09:30 do ok. 13:00

Umowa wydawnicza gry wideo/gry mobilnej

  • Na co zwrócić uwagę w umowie z wydawcą?
  • Kwestia praw własności intelektualnej.
  • Kwestia odpowiedzialności.
  • Regulacja okresu trwania umowy i „pułapki” z nią związane.
  • Klauzule przedłużenia lub renegocjacji.
  • Profit share.
  • Typowe błędy i konsekwencje braku postanowień w umowie.
Game development agreement
  • Na co zwrócić uwagę w projekcie GDA?
  • Kwestia praw własności intelektualnej, w tym wykorzystania praw własności intelektualnej osób trzecich.
  • Problem trwałości zespołu developerskiego i możliwość jego regulacji.
  • Wpływ zamawiającego na poszczególne elementy gry.
  • Typowe błędy.
  • Fail-saves.
Umowne zabezpieczenie poufności w procesie tworzenia gry komputerowej – case study.

Maciej Majewski

Prawnik w kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy sp. j. Z wyróżnieniem ukończył studia magisterskie na kierunku prawo WPiA Uniwersytetu Jagiellońskiego. Posiada kilkuletnie doświadczenie w doradztwie z zakresu prawa konkurencji, prawa własności intelektualnej i prawa cywilnego. Interesuje się gamingiem oraz szeroko rozumianą branżą gier komputerowych. Autor publikacji i tekstów poświęconych wspomnianym obszarom.

Zbigniew Pinkalski

Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, prawie mediów i reklamy, prawie farmaceutycznym, a także w prawie gamingu i prawie konkurencji, ze szczególnym uwzględnieniem prawnej ochrony informacji i know – how. Doradza klientom biznesowym oraz instytucjom kultury. Obsługuje postępowania sądowe m.in. dla wiodących przedsiębiorstw z branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej, informatycznej, chemicznej i kosmetycznej, w tym na swoim koncie posiada wygrane spory przed Sądem Najwyższym.
Prelegent na szkoleniach, seminariach i konferencjach związanych z wyżej wymienionymi dziedzinami. Wykładowca na studiach podyplomowych „E-marketing” prowadzonych przez Uczelnię Łazarskiego. Autor ekspertyz legislacyjnych dla Ośrodka Badań, Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych. Autor monografii pt. „Prawna ochrona formatów telewizyjnych” (wyróżnionej nagrodą Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dla najlepszej książki roku dotyczącej rynku mediów elektronicznych) oraz licznych publikacji zarówno w prasie branżowej, blogosferze, jak i w prestiżowych czasopismach naukowych m.in. na temat tajemnicy przedsiębiorstwa, ochrony know – how, gamingu, tzw. ambush marketingu, zakresu ochrony prawnoautorskiej, licencji, zarządzania marką, prawa reklamy i promocji oraz prawa prasowego.
Do 2021 r. pracownik naukowy Katedry Prawa Własności Intelektualnej WPiA Uniwersytetu Jagiellońskiego. Laureat plebiscytu Gazety Prawnej „Rising Stars – prawnicy liderzy jutra” (edycja 2016, 5 miejsce w rankingu).