szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

31
stycznia
2023

OBSŁUGA SYSTEMU EDORĘCZENIA

koordynator: Iwona Nowosielska

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

Cele szkolenia:

  • uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej pomagających w prawidłowym stosowaniu ustawy o doręczeniach elektronicznych,
  • omówienie problematyki bazy adresów elektronicznych i przekształcania dokumentów elektronicznych w przesyłki listowne,
  • zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie obsługi systemu eDoręczenia.

Grupa docelowa: pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, wszyscy zainteresowani tematyką.

Szkolenie przeprowadzi: Adam Parysz, Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji oraz Inspektor Ochrony Danych.

Czas trwania szkolenia: od 9:00 do ok. 14:30

Część I - TEORIA

  1. Definicje ustawowe:
    • Podmiot publiczny.
    • Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
    • Operator wyznaczony.
    • Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
    • Publiczna usługa hybrydowa.
    • Przesłanki doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, wyłączenia.
    • Adres do doręczeń elektronicznych.
  2. Czego nie obejmuje ustawa o doręczeniach. Baza adresów elektronicznych:
    • Jakich rodzajów doręczeń nie obejmuje ustawa?
    • Baza adresów elektronicznych – co to?
    • Jakie skutki prawne wywołuje wpis do bazy.
    • Obowiązek posiadania przez podmiot publiczny adresu do doręczeń elektronicznych.
    • Jedna skrytka do doręczeń w miejsce dwóch.
    • Co z firmami i obywatelami?
    • Zarządzanie skrzynką doręczeń.
    • Czy i jak można zrezygnować z rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
    • Jakie są metody wpisu do bazy adresów elektronicznych.
    • Na jaki okres następuje wpis do bazy?
  3. Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publiczna usługa hybrydowa:
    • Jakie warunki należy spełnić?
    • Wymogi techniczne i organizacyjne.
    • Doręczenie korespondencji przy wykorzystaniu publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
    • Usługi on-line.
    • Przekształcanie dokumentu elektronicznego w przesyłkę listową – przesłanki, wady i zalety.
    • Jakie są opłaty za przekazywanie korespondencji?
    • Odpowiedzialność operatora wyznaczonego.
    • Wyszukiwanie w bazie adresów elektronicznych.
Część II – Zajęcia praktyczne - Obsługa systemu eDoręczenia.
  1. Obsługa skrzynki e-Doręczeń:
    • Interfejs programu.
    • Obsługa skrzynki do e-Doręczeń.
    • Zarządzanie skrzynkami do e-Doręczeń.
    • Odbieranie wiadomości.
    • Odpowiedź na wiadomość.
    • Sortowanie wiadomości.
    • Przeszukiwanie skrzynki.
    • Wysyłanie wiadomości.
    • Dodawanie załączników.
    • Podgląd wiadomości.
    • Budowa adresu do e-Doręczeń.
    • Wyszukiwanie adresata wiadomości.
    • Zapisywanie kopii roboczej.
    • Kopie robocze.
    • Usuwanie wiadomości.
  2. Administrowanie systemem – Moduł Uprawnień:
    • Użytkownicy.
    • Dodawanie użytkownika.
    • Zarządzanie użytkownikiem.
    • Usuwanie użytkownika.
    • Role w systemie.
    • Dodawanie ról.
    • Usuwanie ról.
    • Modyfikacja ról.
    • Role: Właściciel, Administrator, Obserwator, Uprawniony – różnice, podobieństwa, uprawnienia ról.
    • Zasoby – zarządzanie zasobami.
    • Systemy – dodawanie systemu.
    • Systemy – usuwanie i modyfikacja systemu.
  3. Administrowanie systemem – Ustawienia:
    • Do czego jest potrzebny adres do powiadomień?
    • Dodawanie adresu powiadomień.
    • Zmiana adresu powiadomień.

Adam Parysz

Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.