szkolenie

4
września
2018

CONTENT MARKETING KROK PO KROKU - CZYLI JAK BUDOWAĆ STRATEGIE I REALIZOWAĆ DZIAŁANIA W RAMACH MARKETINGU TREŚCI?

77 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Brokowska

Cel

  • Przedstawienie metod budowy strategii w zakresie content marketingu
  • Prezentacja formatów i typów treści w ramach content marketingu – od tekstu do wideo i aplikacji
  • Przegląd skutecznych sposobów dystrybucji contentu w internecie
  • Prezentacja kluczowych narzędzi Content Managera
  • Prezentacja kluczowych narzędzi Content Managera

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie sposobów na skuteczne budowanie strategii w zakresie marketingu treści – od celów przez formaty i typy po dystrybucję
  • Prezentacja praktycznych porad w zakresie doboru rodzaju contentu i skutecznego ich redagowania
  • Inspiracje w zakresie copywritingu zachęcającego do pobierania treści i angażowania odbiorcy
  • Poznanie bezpłatnych i płatnych platform, narzędzi i aplikacji do doskonalenia komunikacji w zakresie content marketingu
  • Gotowe i sprawdzone szablony do budowy strategii content marketingu

Do udziału w warsztatach zapraszamy:

  • Ekspertów i specjalistów ds. Content Marketingu, WWW, e-marketingu i Public Relations odpowiedzialnych za komunikację online
  • Pracowników działów marketingu, sprzedaży, HR, project managerów poszukujących wiedzy i inspiracji w obszarze content marketingu
  • kierowników i dyrektorów nadzorujących komunikację marketingową i sprzedaż

Metodologia

  • Forma warsztatowa z praktycznymi ćwiczeniami
  • Prezentacja wielu case’ów branżowych mających na celu prezentację dobrych i złych przykładów
  • Prezentacja narzędzi i inspiracji niezbędnych do realizacji działań w zakresie marketingu treści

Szkolenie prowadzi: Artur Maciorowski, niezależny konsultant, prelegent i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu

Czas trwania szkolenia: od godz. 10.00 do 16.00

Program

1. Content Marketing krok po kroku - jak definiować cele i KPI w ramach Content Marketing?
  • Budowanie strategii content marketingowej od A do Z
  • Profil odbiorcy – typy odbiorców i ich motywacje
  • Formy content marketingu – jakie typy treści są najpopularniejsze, a które najskuteczniejsze?
  • Typy contentu w zależności od celu – od brandingu i lojalności do sprzedaży i pozyskiwania baz
  • Cykl publikacji – jak często publikować by osiągać zamierzone cele?
  • Inbound versus Outbound marketing – wady i zalety
  • Content Marketing w działaniach brandingowych (wizerunek, ruch, lojalność) – przykłady z Polskie i ze świata
  • Content Marketing w działaniach direct response (leady, sprzedaż) – przykłady B2C i B2B
  • SEO i marketing treści – jak content wspiera pozycjonowanie?
Ćwiczenie praktyczne – budowanie strategii content marketingowej w oparciu o model persony wraz z koncepcją promocji treści

2. Fundamenty Content Marketingu
  • własny serwis/blog/microsite versus dystrybucja treści z wykorzystaniem kanałów paid i earned?
    1. WWW , blog, mikroserwis jako oś działań kontentowych – trendy w projektowaniu (wideo, grafiki, microUX)
    2. Optymalizacja serwisu WWW – prototypy, nazewnictwo, nawigacja
  • przegląd narzędzi content marketingu: od postów i newsletterów przez infografiki i artykuły eksperckie po raporty i ebooki
  • formaty a typy treści od A do Z – cechy i specyfika tworzenia
  • content poradnikowy vs rozrywkowy – kiedy i jak stosować?
  • sztuka redagowania „skutecznych” treści
    1. tytuły i nagłówki – jak skutecznie zachęcać do kliknięcia i pobrania?
    2. formatowanie treści krok po kroku
    3. Landing Page – jak konstruować by zachęcać użytkowników do wypełenienia formularz i pobierania contentu?
  • Narzędzia Content Marketera – optymalizacja treści, pomiar skuteczności, weryfikacja błędów i tworzenie graficznego contentu (zdjęcia, infografiki, schematy, magazyny online, etc.)
Case studies – przykłady aktywności Content Marketingowych – Polska i Świat

3. Jak promować i dystrybuować treści w kanałach elektronicznych i pozyskiwać użytkowników?
  • 10 skutecznych sposobów na promocję własnych treści – kryteria wyboru w zależności od rodzaju contentu i kosztów
  • sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
  • Sieci CM i sieci kontekstowe oraz inni wydawcy – jak dobrać model rozliczeń?
  • SEO a content marketing – jak wspierać pozycjonowanie z wykorzystaniem treści?
  • pułapki content managera – jak bronić się przed algorytmem (pingwin, panda, koliber)?
  • newsletery i e-maile – jak wykorzystać content marketing w ramach e-mail marketingu?
  • content automation – czy i w jaki sposób automatyzować proces dystrybucji treści?
  • content w social media – platformy społecznościowe (FB, YT, Twitter, LinkedIn, itp.)
  • reklama natywna jako przykład aktywności CM
Ćwiczenie praktyczne – projektowanie formatów do dystrybucji contentu

4. Jak mierzyć skuteczność działań w ramach content marketingu?
  • Podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu
  • Badania online i monitoring internetu – jak weryfikować ilość i jakość publikacji?
  • Role i funkcje w ramach strategii content marketingowej

Artur Maciorowski

Niezależny konsultant, prelegent i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode definiuje rynkowe strategie internetowe, wspiera firmy w planowaniu promocji sprzedaży i reklamy online.
Absolwent programu „Professional Diploma in Marketing” organizowanego przez The Chartered Institute of Marketing oraz certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurychu. Od 1998 r. związany wykorzystaniem Internetu w biznesie i komunikacji. Pracował w branży IT, agencji interaktywnej oraz sektorze bankowym kreując pomysły i wdrążając strategie internetowe. Realizował projekty dla takich firm jak Bank DnB NORD, ING TFI, ING Życie, Monsanto Polska, Bibby Financial Services, Muzeum II Wojny Światowej, PKN Orlen, Bank BPH, HP Polska, US Pharmacia, Fortis Bank Polska, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości czy Wydawnictwo INFOR. Od 11 lat prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie marketingu interaktywnego, w których wzięło udział już ponad 3000 uczestników. Wykłada w Szkole Głównej Handlowej na Podyplomowych Studiach Marketingu Internetowego oraz Reklamy i Zarządzania. Aktualnie także Redaktor Prowadzący jedynego drukowanego tytułu branżowego "Online Marketing Polska".
Współautor poradnika C.H.Beck na temat E-commerce, autor książki „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online” oraz "Skuteczny e-mail marketing".

Termin i Miejsce

Termin:
4 września 2018
Miejsce:
Warszawa

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 690 zł + 23% VAT

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział, materiały konferencyjne, lunch, przekąski i napoje w przerwach.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie pisemnego potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania.

Rezygnacja z udziału po 28 sierpnia 2018 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
04-041 Warszawa, ul. Międzyborska 50
tel. 22 870 69 10 / 78, fax 22 870 69 95
e-mail:cpi@cpi.com.pl
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w konferencji jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy o udział w szkoleniu oraz w celach reklamowych, promocyjnych i marketingowych związanych z działalnością prowadzoną przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. (art. 23 ust. 1 pkt 3 i 5 u.o.d.o.”, a po 25 maja 2018 r. – art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO). Dane osobowe będą przetwarzane aż do ewentualnego zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń. Dane osobowe udostępniane będą patronom i sponsorom. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w szkoleniu.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu: