szkolenie
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

17
czerwca
2019

ELEKTRONICZNE USŁUGI PUBLICZNE – JAK KORZYSTAĆ Z EPUAP

koordynator: Iwona Brokowska Duda

Szkolenie dedykowane jest kierownikom podmiotów realizujących zadania publiczne oraz innym osobom uprawnionym do podpisywania dokumentów wychodzących na zewnątrz tych podmiotów. Prowadzone będzie ze szczególnym uwzględnieniem aparatu pojęciowego i słownictwa właściwego dla administratywistów – a nie informatyków. W czasie szkolenia istniała będzie możliwość założenia i potwierdzenia (zaufania) profilu na ePUAP.

Szkolenie jest realizacją oczekiwań uczestników konferencji i seminariów organizowanych przez CPI, wyrażonych w ankietach a dotyczących elektronicznego zarządzania dokumentami, podpisu elektronicznego i ePUAPu.

Kameralne grupy uczestników – do 20 osób

Szkolenie prowadzi:
dr inż. Kajetan Wojsyk, ekspert ds. jakości danych, pełnomocnik Ministra Zdrowia ds. otwartości danych publicznych

Czas trwania szkolenia: od godz. 10:00 do 16:00

Zagadnienia programowe:

  • Zakładanie profilu na ePUAP2
  • Jak stać się podmiotem potwierdzającym profil zaufany (Punktem potwierdzającym)?
  • Zaufanie profilu (potwierdzanie profilu osoby fizycznej przez Punkt Potwierdzający)
  • Kontekst pracy na ePUAP2 – przydzielanie ról, w jakich konkretna osoba może pracować.
  • Praktyczne przykłady korzystania z ePUAP2 (osoba fizyczna).
  • Praktyczne wykorzystanie ePUAP2 w pracy urzędu administracji publicznej (pracownik administracji).
  • Poruszanie się po ePUAP2.
  • Wzory obowiązujących w e-administracji dokumentów elektronicznych.
  • Centralne repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych
  • Tworzenie pisma przewodniego z wieloma załącznikami o różnych wielkościach.
  • Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia, Urzędowe Poświadczenie Doręczenia – i różnice między nimi.
  • Usługi administracji publicznej wykorzystujące mechanizmy uwierzytelniania ePUAP2.
  • ePUAP2 w kancelarii
  • Przykłady przypadków szczególnych

W związku z częstymi prośbami uczestników o zmniejszenie liczebności wystąpień na rzecz wydłużenia czasu poszczególnych wykładów i pogłębienia tematyki, oraz umożliwienia formułowania pytań i komentowania przez wykładowców przypadków szczególnych czy trudnych, wprowadza się nowy element - sesję pytań, odpowiedzi i omawiania przypadków szczególnie trudnych.

Kajetan Wojsyk

Pionier i popularyzator informatyki w administracji; wdraża idee społeczeństwa informacyjnego na poziomie lokalnym i krajowym, kierując złożonymi projektami pilotażowymi. Wykładowca Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania oraz ekspert Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. Pracował m.in. na Politechnice Częstochowskiej, w Akademii Jana Długosza w Częstochowie (obecnie Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza), Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, współpracował z Fundacją Wspierania Wsi oraz Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej, współpracuje z Centrum Promocji Informatyki. Dokonania kierowanego przez niego zespołu w zakresie informatyzacji Urzędu Miasta Częstochowy były wielokrotnie nagradzane (np. Złoty Laur Teleinfo dla najlepiej zinformatyzowanej jednostki administracji publicznej i instytucji użyteczności publicznej, Lider Informatyki Computerworld, Złota @, międzynarodowa nagroda EuroCrest Award). Był doradcą Ministra Cyfryzacji, aktualnie jest pełnomocnikiem Ministra Zdrowia ds. otwartości danych publicznych.
Zainteresowania:
• Bezpieczeństwo osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
• Tworzenie e-usług w ramach przyjaznej elektronicznej administracji,
• Systemy automatycznej aktualizacji danych rejestrowych w oparciu o dane źródłowe,
• Optymalizacja procedur administracyjnych,
Publikacje:
Za najważniejszą publikację uznaje się dotyczący e-usług ePodręcznik dla administracji, połączony z sejmowym Internetowym Systemem Aktów Prawnych, Wikipedią i wieloma innymi zasobami sieciowymi (np. walidatorami podpisów elektronicznych), która – dzięki swojej konstrukcji jest systematycznie od 2015 r. aktualizowana, stanowiąc realną pomoc w sytuacjach wątpliwości interpretacyjnych dzięki obszernym komentarzom konkretnych pojęć takich jak „dokument” czy „podpis” (https://epodrecznik.mc.gov.pl). Ponadto jest autorem lub współautorem nw. wybranych publikacji oraz drukowanych wystąpień konferencyjnych

cookies