7
maja
2019
PLATFORMA EPUAP2 I JEJ MIEJSCE W OBIEGU DOKUMENTÓW W URZĘDZIE
koordynator: Iwona Brokowska Duda
Cel szkolenia:
nabycie praktycznych umiejętności obsługi platformy EPUAP2 wraz z wysyłką, odbiorem i edytowaniem dokumentów. Umiejętność podstawowej konfiguracji systemu.
Grupa docelowa:
pracownicy administracji, kancelarii, sekretariatów, informatycy
Szkolenie prowadzi: Adam Parysz, Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek.
Czas trwania szkolenia: od godz. 10.00 do ok. 16
Program szkolenia:
- Obowiązki podmiotów realizujących zadania publiczne- podstawa prawna
- Doręczanie dokumentów elektronicznych – w jakich sytuacjach ma zastosowanie poczta elektroniczna, a w jakich elektroniczna skrzynka podawcza;
- Zakres niezbędnych informacji do opublikowania na stronach podmiotowych Biuletynów Informacji Publicznej;
- Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany
- Sporządzanie pism w formie dokumentów elektronicznych;
- Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
- Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.
- ePUAP2 – platforma w praktyce
- Widok ekranu spraw i opis sprawy
- Podział na dwie strefy i funkcjonalności z nim związane
- Opis zdarzenia i spraw z nim związanych
- ePUAP2- proces zakładania konta
- ePUAP2 – bezpłatna skrzynka podawcza;
- Odbieranie dokumentów
- Tworzenie, wypełnianie i podpisywanie nowego dokumentu
- Profil Zaufany (Uzyskanie, podpisywanie, zarządzanie, unieważnianie)
- Załączanie dokumentów ze dysku i lokalnego składu
- Wysyłanie dokumentów
- Wysyłanie dokumentów poprzez folder „Robocze”
- Wysyłanie testowe
- Mass mailing
- Przenoszenie dokumentów między skrytkami
- Wysyłanie dokumentów do osób prywatnych oraz firm, kancelarii komorniczych i innych jednostek nie posiadających konta instytucji
- Przekazywanie dokumentów wg właściwości
- Sporządzanie kopii roboczej
- Przeglądanie raportów
- Centralne Repozytorium Wzorów Dokumentów
- Wyszukiwanie wzorów w CRD (Standardowe, Zaawansowane, Pełnoekranowe)
- Przeglądanie wzorów w CRD
- Szczegóły wzoru
- Sposoby identyfikacji użytkowników systemów teleinformatycznych (podpis elektroniczny, profil zaufany)
- Rejestr zdarzeń (wyszukiwanie operacji)
- ESP- Operacje
- Operacje na składzie
- Ustawienia i zarządzanie składem
- Tworzenie nowego składu
- Usuwanie i eksport składu
- Przypinanie, usuwanie skrytki w składzie
- Ustawianie powiadomień z poziomu składu
- Ustalanie preferowanych składów
- ePUAP2 – Panel „Zarządzanie”
- Wysyłanie zaproszeń do organizacji
- Konto „Gość”, a „Administrator”- różnice
- Nadawanie uprawnień Gościa i Administratora w systemie
- Zaproszenie do organizacji osoby posiadającej konto na EPUAP2 i nie posiadającej konta
- Zmiana uprawnień z poziomu zakładki „Uprawnienia” (Nadawanie i odbieranie uprawnień Gościa i Administratora)
- Panel „Administrowanie”
- Zakładka „Usługi i ustawienia”
- Przeglądanie zapotrzebowania i dodawanie opisu usługi
- Zakładka „Budowanie usług”
- Podgląd opublikowanych Kart Spraw
- Utworzenie Karty Sprawy
- Zakładka „Skrytki”
- Formatka „Przeglądanie UPO” (Jak wyszukać zaginione UPO)
- Formatka „Awaryjne pobieranie”
- Konfiguracja skrytek (ESP, Domyślna oraz pozostałe)
- Konfiguracja zakładek: „Ogólne”, „Tryb pracy”, „Powiadomienia”, „Ustawienia szczegółowe”, „Ustawienia transmisji”, „Schematy i reguły”
- Zakładka „Formularze”
- Import oraz budowa formularza
- Zakładka „Wzory lokalne”
- Import oraz dodanie nowego wzoru
Adam Parysz
Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.