17
czerwca
2019
EFEKTYWNA KOMERCJALIZACJA BADAŃ NAUKOWYCH
koordynator: Iwona Nowosielska
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu
Uczestnicy szkolenia nabędą praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu komercjalizacji badań naukowych. Prezentowany materiał oparty jest na praktycznym doświadczeniu prowadzących z zakresu współpracy środowisk naukowych z przemysłem. Szkolenie odbędzie się w pięciu modułach, począwszy od wprowadzenia do zagadnienia innowacji, poprzez budowę ekosystemu innowacji wokół uczelni i pozyskiwanie finansowania dla innowacyjnych projektów, a skończywszy na zagadnieniach budowania sieci kontaktów. Szkolenie będzie również zawierało wprowadzenie do praktycznej metody Business Model Canvas umożliwiającej ocenę potencjału komercyjnego pomysłu opartego na badaniach naukowych. Nabytą wiedzę uczestnicy będą w stanie zastosować natychmiast w pracy badawczej nadając jej wymiar praktyczny i wywierający wpływ na otoczenie rynkowo-społeczne.
Forma szkolenia
Interaktywna forma prelekcji połączona z ćwiczeniami i pracą indywidualną uczestników. Szkolenie ma charakter wykładowy poparty licznymi przykładami i praktycznymi zadaniami w formie warsztatu oraz indywidualnych ćwiczeń. Każdy uczestnik kończy szkolenie z zestawem praktycznych materiałów i wskazówek odnoszących się do komercjalizacji badań naukowych.
Do kogo skierowane jest szkolenie
Szkolenie skierowane jest do pracowników naukowych uczelni i instytutów badawczych pragnących rozwijać swoje umiejętności w zakresie efektywnej komercjalizacji badań naukowych, pracowników uczelnianych centrów transferu technologii, brokerów innowacji i innych osób związanych z tematem transferu technologii. Materiał prezentowany podczas szkolenia będzie wartościowy dla indywidualnych naukowców i grup badawczych, pragnących rozwinąć kontakty z przemysłem.
Szkolenie poprowadzi: dr Michał Kaza - pracuje jako Adiunkt w Instytucie Farmaceutycznym w Warszawie.
Czas trwania szkolenia: 10:00 – 17:00
Program
- Innowacja, przedsiębiorczość i komercjalizacja: wprowadzenie:
- Czym naprawdę jest innowacja.
- Relacje pomiędzy uczelniami a przemysłem.
- Przedsiębiorczość na uczelni.
- Ocena własnej przedsiębiorczości – ćwiczenie.
- Przedsiębiorczość w środowisku naukowym:
- Modele komercjalizacji.
- Ocena potencjału komercyjnego pomysłu.
- Business Model Canvas – ćwiczenie.
- Przykłady udanej komercjalizacji.
- Pozyskanie finansowania dla innowacyjnych projektów:
- Inwestor szuka produktu, czy technologii?
- Fundusze VC, finansowanie prywatne.
- Jak przedstawić pomysł inwestorowi?
- Tworzenie profilu technologii – ćwiczenie.
- Finansowanie publiczne, granty.
- Własność intelektualna i działalność ekspercka:
- Od pomysłu do własności intelektualnej.
- Ochrona i eksploatacja własności intelektualnej.
- Ścieżka aplikacji o patent.
- Występowanie w roli eksperta-konsultanta.
- Aktywne budowanie sieci kontaktów:
- Promowanie dorobku naukowego.
- Budowanie rozpoznawalności naukowca.
- Rozwijanie sieci kontaktów.
- Przydatne narzędzia online.
Michał Kaza
Pracuje jako Adiunkt w Instytucie Farmaceutycznym w Warszawie. Doktorat z ekotoksykologii ukończył na Wydziale Farmaceutycznym WUM. Obecnie zaangażowany w badania bioanalityczne i farmakokinetyczne, w tym badania biorównoważności doustnych form leku. Certyfikowany Specjalista IPMA ds. zarządzania projektami. Ściśle współpracuje z ośrodkami klinicznymi, polskimi i zagranicznymi firmami farmaceutycznymi. Pracuje w systemie Dobrej Praktyki Laboratoryjnej (GLP). Absolwent programu Top 500 Innovators. Stażysta programu MSCA.
Michał posiada doświadczenie w dziedzinie publikowania naukowego jako autor i recenzent. Współautor publikacji z tematyki wizualizacji wyników badań. Prowadził szkolenia dla licealistów i doktorantów na temat przygotowania czytelnych prezentacji naukowych. Współorganizator i perkusjonalista projektu Freedance.