szkolenie
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

2-3
października
2019

JAK NAPISAĆ ARTYKUŁ PRASOWY W 60 MINUT

koordynator: Iwona Nowosielska

Dwudniowe warsztaty dziennikarskie.
Nowoczesne dziennikarstwo w pigułce i w ćwiczeniach. Sprawdzone rady i tricki doświadczonych dziennikarzy i redaktorów, które zapewniły sukces magazynom komercyjnym i firmowym w Polsce i na świecie. Ponad 800 osób z prasy codziennej, magazynowej, firmowej oraz z działów komunikacji i public relations uczestniczyło już w tym regularnie aktualizowanym szkoleniu.

Szkolenie przeprowadzi: Krzysztof Urbanowicz jest przedsiębiorcą, strategiem marketingu internetowego i specjalistą w zakresie transformacji cyfrowej (proces przechodzenia organizacji na nowe sposoby pracy przy wykorzystaniu technologii cyfrowych). Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej grupy Revsquare. Z wyształcenia dziennikarz (Institut Francais de Presse w Paryżu) i sowietolog (Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), rozpoczynał swoją karierę w mediach francuskich we Francji, a po powrocie do Polski, w latach 90. był korespondentem prasy francuskiej, później dyrektorem polsko-francuskiej szkoły dziennikarstwa prowadzonej przez L’Ecole Superieure de Journalisme de Lille. Przez ponad 15 lat był konsultantem ds strategii redakcyjnej w mediach w Polsce, Francji i Szwajcarii.

2 października 2019 r.
09:00 Psychologia lektury:
  • Jak ludzie czytają dziś artykuły prasowe w wersji papierowej i w internecie. Lektura pozioma i pionowa, emocjonalna i racjonalna.
  • Czas koncentracji uwagi - 8 sekund.
  • Kręgi zainteresowań czytelników (wyniki badań).
  • Najczęściej popełniane błędy.
10:00 Jak napisać artykuł prasowy w 60 minut:
  • Pięć rzeczy, które musisz zrobić, by móc napisać Twój tekst w 60 minut.
  • Dwanaście etapów, krok po kroku, pisania artykułu prasowego.
  • Części artykułu prasowego: od tytułu i leadu do puenty.
  • Trzy plany artykułów na każdą okazję: zalety, wady.
  • Jak zaplanować tekst: rodzaj planu, długość, ramka, ilustracja.
  • Technika Maestro: jak wybrać „kąt” artykułu.
11:00 Ćwiczenia (1,5 godz.).
12:30 Jak napisać chwytliwy lead, który będzie czytany:
  • Trzy rodzaje leadów.
  • Sześć gotowych i sprawdzonych schematów na atrakcyjny lead.
  • Techniki „podkręcania” leadów stosowane przez zawodowych dziennikarzy.
13:00 Przerwa, poczęstunek
14:00 Ćwiczenia (1 godz. + 1 godz.).
16:00 Zakończenie I dnia.
3 października 2019 r.
09:00 JAK PISAĆ KRÓTKO I ZWIĘŹLE:
  • Osiem reguł pisania krótko i zwięźle.
  • Zdolność zapamiętywania u czytelników.
  • Progi długości zdania.
  • Dziesięć sposobów na szybkie skracanie tekstu.
10:00 Ćwiczenia (1 godz.).
11:00 Jak pisać tekst, akapit po akapicie:
  • Optymalna długość akapitu. Hierarchizacja informacji w akapicie.
  • Jak budować zdanie, słowo po słowie. Optymalna długość, przysłówki jakościowe.
  • Jak uniknąć monotonii?
  • Tricki i techniki zawodowych dziennikarzy.
  • Różnice w pisaniu u amatorów i zawodowców.
  • Czy popełniasz te błędy?
12:00 Ćwiczenia (1 godz.).
13:00 Przerwa, poczęstunek
14:00 Jak napisać tytuł, który przyciągnie czytelnika:
  • Trzy rodzaje tytułów.
  • Sekret skutecznych tytułów.
  • Pięć gotowych i sprawdzonych schematów na atrakcyjny tytuł, których używają zawodowi dziennikarze.
14:30 Ćwiczenia (1,5 godz.).
16:00 Zakończenie szkolenia.

Krzysztof Urbanowicz

• Ekspert w dziedzinie sztucznej inteligencji i ChatGPT, mediów i dziennikarstwa, komunikacji i marketingu cyfrowego oraz metodykiem szkoleń z ponad 20 letnim doświadczeniem.
• Przez 18 lat, kierował własną agencją content marketingu Mediapolis, jedną z największych agencji tego typu w Polsce, należącą do międzynarodowej sieci Revsquare, obecnie Globant (spółka notowana na The New York Stock Exchange). Współpracował z ponad 800 firmami i instytucjami w Polsce (m. in. PKN Orlen, PZU, Unilever, Nestlé, Pepsi-Cola…) i za granicą (Francja, Szwajcaria…).
• Jest również doświadczonym menedżerem i seryjnym przedsiębiorcą, który stworzył lub współtworzył 6 firm w segmencie mediów, marketingu cyfrowego i nieruchomości.
• Rozpoczął karierę dziennikarską we francuskiej prasie codziennej w Paryżu („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”), a po powrocie do Polski był korespondentem mediów francuskich i dyrektorem Europejskiego Studium Dziennikarstwa w Warszawie (L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille i Uniwersytet Warszawski).