szkolenie

12
kwietnia
2018

ELEKTRONICZNE USŁUGI PUBLICZNE – JAK KORZYSTAĆ Z EPUAP

koordynator: Iwona Brokowska

Szkolenie dedykowane jest kierownikom podmiotów realizujących zadania publiczne oraz innym osobom uprawnionym do podpisywania dokumentów wychodzących na zewnątrz tych podmiotów. Prowadzone będzie ze szczególnym uwzględnieniem aparatu pojęciowego i słownictwa właściwego dla administratywistów – a nie informatyków. W czasie szkolenia istniała będzie możliwość założenia i potwierdzenia (zaufania) profilu na ePUAP.

Szkolenie jest realizacją oczekiwań uczestników konferencji i seminariów organizowanych przez CPI, wyrażonych w ankietach a dotyczących elektronicznego zarządzania dokumentami, podpisu elektronicznego i ePUAPu.

Kameralne grupy uczestników – do 20 osób

Szkolenie prowadzi:
dr inż. Kajetan Wojsyk, z-ca dyrektora ds. europejskich w CSIOZ, któremu szczególnie jest bliska idea społeczeństwa informacyjnego, której w całości podporządkowuje aktywność zawodową.

Czas trwania szkolenia: od godz. 10:00 do 16:00

Zagadnienia programowe:

  • Zakładanie profilu na ePUAP2
  • Jak stać się podmiotem potwierdzającym profil zaufany (Punktem potwierdzającym)?
  • Zaufanie profilu (potwierdzanie profilu osoby fizycznej przez Punkt Potwierdzający)
  • Kontekst pracy na ePUAP2 – przydzielanie ról, w jakich konkretna osoba może pracować.
  • Praktyczne przykłady korzystania z ePUAP2 (osoba fizyczna).
  • Praktyczne wykorzystanie ePUAP2 w pracy urzędu administracji publicznej (pracownik administracji).
  • Poruszanie się po ePUAP2.
  • Wzory obowiązujących w e-administracji dokumentów elektronicznych.
  • Centralne repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych
  • Tworzenie pisma przewodniego z wieloma załącznikami o różnych wielkościach.
  • Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia, Urzędowe Poświadczenie Doręczenia – i różnice między nimi.
  • Usługi administracji publicznej wykorzystujące mechanizmy uwierzytelniania ePUAP2.
  • ePUAP2 w kancelarii
  • Przykłady przypadków szczególnych

W związku z częstymi prośbami uczestników o zmniejszenie liczebności wystąpień na rzecz wydłużenia czasu poszczególnych wykładów i pogłębienia tematyki, oraz umożliwienia formułowania pytań i komentowania przez wykładowców przypadków szczególnych czy trudnych, wprowadza się nowy element - sesję pytań, odpowiedzi i omawiania przypadków szczególnie trudnych.

Kajetan Wojsyk

Autor licznych publikacji dotyczących prawa informatycznego, praktyk szerokiego zastosowania informatyki w administracji. Od 1974 r. interesuje się informatyką i jej praktycznymi zastosowaniami. Doświadczenie w zakresie informatyzacji administracji zdobywał w Wyższej Szkole Pedagogicznej (później Akademii im. Jana Długosza) w Częstochowie. Od 1994 roku zajmował się informatyzacją Urzędu Miasta Częstochowy (UMC), pełniąc funkcję Informatyka Miejskiego. Kierowany przez niego zespół skutecznie wprowadzał do praktyki administracji publicznej rozwiązania informatyczne, nagradzane i stanowiące wzory do naśladowania.
W 2005 roku UMC zdobył Złoty Laur dla najlepiej zinformatyzowanej jednostki w kategorii administracja publiczna i instytucje użyteczności publicznej (konkurs Teleinfo – pisma profesjonalnych użytkowników informatyki i telekomunikacji). UMC był dwukrotnie finalistą konkursu Lider Informatyki (organizowanego przez tygodnik Computerworld) i laureatem tej nagrody w roku 2007. W tym samym roku UMC zdobył Złotą @ i międzynarodową nagrodę EuroCrest Award.
Nauczyciel akademicki, były pracownik Politechniki Częstochowskiej, Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, obecnie wykładowca Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie.