12
kwietnia
2018
XI FORUM INFORMATYCZNEGO ZARZĄDZANIA UCZELNIĄ "ZARZĄDZANIE UCZELNIA I WYDZIAŁEM (WYDZIAŁ 2.0)"
koordynator: Iwona Nowosielska
Oferowane seminarium skonfrontuje ambitne dążenia do zmiany z warunkami, w jakich muszą działać podstawowe jednostki organizacyjne uczelni, czyli wydziały. W rezultacie uczestnicy będą w stanie sprawnie organizować pracę jednostek mogących odnieść dydaktyczny i badawczy sukces. Nie chodzi o wspieranie jakiegoś nowego tworu typu „Wydział 2.0”, ale o poznanie możliwości rozwoju i wyzwań, przed jakimi muszą stanąć podstawowe jednostki organizacyjne.
12 kwietnia 2018 r. | |
---|---|
10:00 |
Wykład: Obowiązki wydziałów w świetle obowiązujących przepisów:
|
11:00 |
Wykład: Obowiązki centralnej administracji wydziałowej:
|
12:00 | Przerwa, poczęstunek |
12:30 | Blok prezentacji firmowych. |
13:30 |
Wykład: Rola wydziału w kształtowaniu procesu dydaktycznego:
|
14:30 | Przerwa na kawę |
15:00 |
Wykład:Wspomaganie procesu zarządczego i dydaktycznego przez systemy informatyczne – perspektywa nauczycieli akademickich: USOS, PEGAZ, inne. dr hab. Justyna Bugaj, dr hab. Radosław Rybkowski |
16:00 | Zakończenie obrad. |
Firmy zainteresowane udziałem w programie prosimy o kontakt z koordynatorem |
Justyna Bugaj
Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Politechniki Częstochowskiej. Od lutego 2018 roku Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia UJ. Autorka licznych artykułów z zakresu strategicznego zarządzania uczelnią oraz procesów personalnych na uczelniach, a także wielu raportów i ekspertyz pisanych na zlecenie polskich i zagranicznych organizacji, w tym szkół wyższych, MNiSW i instytucji europejskich. Jest aktywną uczestniczką wielu krajowych i międzynarodowych projektów oraz konferencji. W swoich zainteresowaniach skupia się na analizowaniu powiązań i wpływów między strategią, zarządzaniem, jakością i relacjami z pracownikami, w ostatnim czasie w szczególnym stopniu zajmuje się badaniem rozwoju nauczycieli akademickich. W 2016 roku opublikowała monografię pt. Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce.
Radosław Rybkowski
Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o polityce (Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ 2013; pierwsza habilitacja wydziałowa w dziedzinie nauk społecznych); doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, specjalizacja – historia teatru amerykańskiego (Uniwersytet Jagielloński, 2000); od września 2016 roku dyrektor Instytut Amerykanistyki i Studiów Polonijnych; od stycznia 2016 roku – członek Polskiej Komisji Akredytacyjnej w zespole nauk społecznych i prawnych. Wielokrotny stypendysta różnych programów Ryoichi Sasakawa Young Leaders Fellowship Fund; dwukrotny stypendysta Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta (New York University, 2004 i 2009); Visiting Professor w University of Rochester (2005 i 2008); dwukrotnie otrzymywał granty Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Handlu Międzynarodowego Kanady (2010 i 2012). W swoich zainteresowaniach skupia się na analizowaniu powiązań i wzajemnych wpływów pomiędzy polityką i kulturą; w szczególnym stopniu zainteresowany analizą północnoamerykańskiej oraz europejskiej polityki wobec szkolnictwa wyższego. Autor monografii z tej tematyki Upadek stopni – stopnie upadku, (2011) oraz Ziemią i pieniędzmi. Tworzenie federalnej polityki wobec szkolnictwa wyższego w USA, (2012) oraz licznych artykułów, publikowanych w Polsce i za granicą.