warsztaty on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

20
maja
2020

warsztaty dziennikarskie: JAK NAPISAĆ NOTATKĘ PRASOWĄ, KTÓRA BĘDZIE CZYTANA

koordynator: Iwona Nowosielska

NOWA FORMA SZKOLEŃ W CPI
Szkolenia zdalne to nowe rozwiązanie, które idealnie sprawdzi się w obecnej sytuacji epidemicznej. Bez wychodzenia z domu możesz skorzystać ze specjalistycznej wiedzy naszych prelegentów.
Nie ma potrzeby podróżowania i gromadzenia się w większych grupach. Szkolenia zdalne posiadają wszystkie atuty szkoleń stacjonarnych, bez konieczności dojazdu do naszych sal szkoleniowych.
Więcej ...

PARP dofinansowuje szkolenia CPI

Dlaczego jedne notatki prasowe trafiają na czołówkę, a inne idą do kosza? Jak dopasować styl pisania do oczekiwań dziennikarzy? Jak napisać lead i tytuł, które zainteresują dziennikarza? To główne tematy tego szkolenia, którego celem jest opanowanie skutecznych i sprawdzonych technik pisania notatek prasowych. W programie - inspirujące przykłady, sprawdzone tricki i ćwiczenia.

Szkolenie poprowadzi: Krzysztof Urbanowicz jest przedsiębiorcą, strategiem marketingu internetowego i specjalistą w zakresie transformacji cyfrowej (proces przechodzenia organizacji na nowe sposoby pracy przy wykorzystaniu technologii cyfrowych). Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej grupy Revsquare. Z wyształcenia dziennikarz (Institut Francais de Presse w Paryżu) i sowietolog (Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), rozpoczynał swoją karierę w mediach francuskich we Francji, a po powrocie do Polski, w latach 90. był korespondentem prasy francuskiej, później dyrektorem polsko-francuskiej szkoły dziennikarstwa prowadzonej przez L’Ecole Superieure de Journalisme de Lille. Przez ponad 15 lat był konsultantem ds strategii redakcyjnej w mediach w Polsce, Francji i Szwajcarii.

Czas trwania szkolenia: 09:00 – 14:00
10 REGUŁ JAK NAPISAĆ NOTATKĘ PRASOWĄ:
  • Jak dobrać styl notatki w zależności od mediów (media wysokiej jakości, tabloidy, media specjalistyczne).
  • Jak trafić w kręgi zainteresowania dziennikarzy.
  • Jak zaplanować tekst notatki: rodzaj planu, długość, ilustracja.
  • Dlaczego nie należy mylić notatki prasowej z komunikacją marketingową lub handlową
  • Sekret skutecznych tytułów.
JAK NAPISAĆ LEAD, KTÓRY BĘDZIE CZYTANY PRZEZ DZIENNIKARZA:
  • 3 rodzaje leadów.
  • Jak kreatywnie przeredagować leady dla różnych rodzajów mediów.
  • 3 gotowe i sprawdzone schematów na atrakcyjny lead.
  • Najczęściej popełniane błędy.
JAK NAPISAĆ NOTATKĘ, AKAPIT PO AKAPICIE:
  • Optymalna długość akapitu. Hierarchizacja informacji w akapicie.
  • Jak budować zdanie, słowo po słowie. Optymalna długość, przysłówki jakościowe.
  • Sprawdzone sposoby na uniknięcie monotonii stylistycznej
  • Tricki i techniki zawodowych dziennikarzy.
  • Różnice w pisaniu u amatorów i zawodowców.
  • Czy popełniasz te błędy?
Ćwiczenia

Krzysztof Urbanowicz

• Ekspert w dziedzinie sztucznej inteligencji i ChatGPT, mediów i dziennikarstwa, komunikacji i marketingu cyfrowego oraz metodykiem szkoleń z ponad 20 letnim doświadczeniem.
• Przez 18 lat, kierował własną agencją content marketingu Mediapolis, jedną z największych agencji tego typu w Polsce, należącą do międzynarodowej sieci Revsquare, obecnie Globant (spółka notowana na The New York Stock Exchange). Współpracował z ponad 800 firmami i instytucjami w Polsce (m. in. PKN Orlen, PZU, Unilever, Nestlé, Pepsi-Cola…) i za granicą (Francja, Szwajcaria…).
• Jest również doświadczonym menedżerem i seryjnym przedsiębiorcą, który stworzył lub współtworzył 6 firm w segmencie mediów, marketingu cyfrowego i nieruchomości.
• Rozpoczął karierę dziennikarską we francuskiej prasie codziennej w Paryżu („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”), a po powrocie do Polski był korespondentem mediów francuskich i dyrektorem Europejskiego Studium Dziennikarstwa w Warszawie (L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille i Uniwersytet Warszawski).