warsztaty

18
kwietnia
2018

PROFESJONALNE PISANIE TEKSTÓW W INTERNECIE - NARZĘDZIA, PORTFOLIO COPYWRITERA

koordynator: Iwona Nowosielska

18 kwietnia 2018 r.
10:00 Wykład: Jak pisać, by być czytanym w internecie.
  • Dwanaście zasad pisania w internecie.
  • Plan odwróconej piramidy.
  • Trzy techniki dziennikarskie na atrakcyjny lead: technika „kątów”, wyliczanka, porównanie. Technika „podkręcania” leadów.
  • Techniki linkowania
  • Najczęściej popełniane błędy.
  • Ćwiczenia
Krzysztof Urbanowicz (strateg marketingu internetowego i specjalistą w zakresie transformacji cyfrowej)
12:30 Przerwa na kawę
12:45 Wykład i konsultacje: Perswazyjne e-maile, komunikaty prasowe w Internecie, perfekcyjne tweety – jak przyciągnąć i utrzymać uwagę czytelników.
  • Komunikaty prasowe:
    • jak przyciągnąć uwagę w leadzie,
    • jak utrzymać uwagę w tekście głównym,
    • jak zadbać o wizualną przejrzystość,
    • jak pisać z myślą o czytelniku.
  • Perswazyjne e-maile:
    • jak pisać językiem korzyści i wzywać do działania,
    • jak sformułować pole „nadawca” i „tytuł”,
    • jak wykorzystać personalizację
  • Tweety:
    • czym zaciekawić,
    • jak wezwać do działania,
    • jak oszczędzać znaki.
    Dr Joanna Wrycza-Bekier (Katedra Kulturoznawstwa, Uniwersytet Gdański)
14:00 Przerwa, poczęstunek
14:30 Wykład i konsultacje: Profesjonalne pisanie tekstów internetowych:
  • Jak czytamy teksty internetowe?
  • Persona, czyli nasz wyobrażony czytelnik.
  • Struktura i formatowanie tekstu.
  • Formatowanie tekstu.
  • Używanie obrazów i multimediów.
dr Anna Miotk (dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu)
16:00 Zakończenie warsztatów

Anna Miotk

Od 2014 jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Równocześnie pracuje jako nauczyciel akademicki w Instytucie Dziennikarstwa i Edukacji Medialnej UKSW. Jej doświadczenia zawodowe obejmują też kierowanie rozwojem systemu monitoringu mediów oraz konsulting PR. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, wcześniej ukończyła studia magisterskie z socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Trenerka biznesu, prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek "Badania w public relations", "Skuteczne social media", "Nowy PR", licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga.

Krzysztof Urbanowicz

Krzysztof Urbanowicz jest przedsiębiorcą, strategiem marketingu internetowego i specjalistą w zakresie transformacji cyfrowej (proces przechodzenia organizacji na nowe sposoby pracy przy wykorzystaniu technologii cyfrowych). Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej grupy Revsquare. Z wyształcenia dziennikarz (Institut Francais de Presse w Paryżu) i sowietolog (Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), rozpoczynał swoją karierę w mediach francuskich we Francji, a po powrocie do Polski, w latach 90. był korespondentem prasy francuskiej, później dyrektorem polsko-francuskiej szkoły dziennikarstwa prowadzonej przez L’Ecole Superieure de Journalisme de Lille. Przez ponad 15 lat był konsultantem ds strategii redakcyjnej w mediach w Polsce, Francji i Szwajcarii.

Joanna Wrycza-Bekier

Doktor nauk humanistycznych, certyfikowany trener biznesu, autorka siedmiu książek, które pomagają lepiej pisać. Kiedy w 2009 roku pracowała nad książką „Webwriting”, w polskim internecie nie istniało jeszcze takie słowo kluczowe.
Od tego czasu niestrudzenie bada teksty internetowe, reklamowe, literackie i reklamowe. Ciepło przyjęta przez czytelników książka „Webwriting” po kilku latach doczekała się drugiego wydania. W międzyczasie i później powstały kolejne: bestsellerowa „Magia słów”, a także: „Fast Text. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę”, „Kreatywna praca dyplomowa”, „Szkoła twórczego pisania”, „Webwriting w kulturze” oraz około 30 artykułów naukowych na temat języka internetu. Jej blog Poradnik pisania (http://poradnikpisania.pl) ma kilka tysięcy czytelników, których łączy pasja pisania.
Była opiekunem merytorycznym studium podyplomowego „Copywriting. Content menedżerski. Storytelling” w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Prowadzi szkolenia z webwritingu, blogowania, storytellingu oraz pisania krótkich tekstów do mediów społecznościowych. Nauczając, łączy wiedzę akademicką z podejściem biznesowym.
Szkoliła z pisania tekstów internetowych i kreatywnego pisania pracowników takich firm i instytucji jak: Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku, Staromiejski Dom Kultury w Warszawie, Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gdańsku, Muzeum Emigracji w Gdyni, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie, Słupski Inkubator Technologiczny, Urząd Marszałkowski w Gdańsku, Klub Trenera Biznesu SET, Akademia PRoto, Viessmann, Biuro Prasowe Służby Więziennej, Muzeum Narodowe w Warszawie.