szkolenie

29
marca
2018

JAK KOMUNIKOWAĆ KRÓTKO I ZWIĘŹLE

koordynator: Iwona Nowosielska

- Przepraszam, że piszę do Ciebie tak długi list, ale nie miałem czasu, by napisać go krócej - tłumaczył się Napoleon przed Józefiną. Mówić i pisać krótko i zwięźle to umiejętność, którą trzeba opanować w nowych czasach transformacji cyfrowej. Jak napisać artykuł prasowy zrozumiały i atrakcyjny dla zaganianego czytelnika? Jak napisać e-maila, który adresaci przeczytają z zainteresowaniem? Wreszcie, jak przygotować Elevator Pitch, by „sprzedać” swój pomysł w 70 słowach w 30 sekund? Trzy techniki, których znajomość przyda się w erze „infootyłości”.

Adresaci: szefowie i pracownicy działów komunikacji, marketingu i Public Relations w firmach

Szkolenie poprowadzi: Krzysztof Urbanowicz

28 marca 2018 r.
9:00-10:00 Jak komunikować krótko i zwięźle
  • Dziesięć reguł jak pisać i komunikować krótko i zwięźle.
  • Podstawowe zasady syntetycznego formułowania myśli.
  • Analiza vs synteza.
  • Klasyfikacja i hierarchizacja informacji.
  • Jak odróżnić informację istotną od nieistotnej.
10:00-11:00 Jak napisać krótki artykuł prasowy (prasa, internet, intranet).
  • Dwanaście reguł jak pisać, by być czytanym.
  • Główna informacja.
  • Optymalna długość słów w zdaniu.
  • Metoda Maestro.
  • Trzy sprawdzone techniki dziennikarskie na każdą okazję.
11:00-12:00 Ćwiczenia
12:00-13:00 Jak skracać artykuł prasowy i inne teksty.
  • Osiem reguł skracania tekstu.
  • Jak to robią profesjonalni dziennikarze.
  • Najczęściej popełnianie błędy.
  • Ćwiczenia
13:00-14:00 Obiad
14:00-15:00 Jak napisać e-mail, który będzie czytany
  • Siedem reguł pisania skutecznych e-maili
  • Techniki pisania tytułów e-maili
  • Budowa tekstu: plan, akapity, lead, długość zdań, wielkość czcionki, linki…
  • Jak stosować technikę „wyliczanki”
  • Z załącznikiem czy bez?
15:00-16:00 Elevator Pitch, czyli szybka rozmowa w windzie.
  • Jak napisać Elevator Pitch, by „sprzedać” swój pomysł w 70 słowach w 30 sekund.
  • Dlaczego technika Elevator Pitch przyda się nie tylko w komunikacji wewnętrznej.
  • Ćwiczenia

Krzysztof Urbanowicz

Krzysztof Urbanowicz jest przedsiębiorcą, strategiem marketingu internetowego i specjalistą w zakresie transformacji cyfrowej (proces przechodzenia organizacji na nowe sposoby pracy przy wykorzystaniu technologii cyfrowych). Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej grupy Revsquare. Z wyształcenia dziennikarz (Institut Francais de Presse w Paryżu) i sowietolog (Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), rozpoczynał swoją karierę w mediach francuskich we Francji, a po powrocie do Polski, w latach 90. był korespondentem prasy francuskiej, później dyrektorem polsko-francuskiej szkoły dziennikarstwa prowadzonej przez L’Ecole Superieure de Journalisme de Lille. Przez ponad 15 lat był konsultantem ds strategii redakcyjnej w mediach w Polsce, Francji i Szwajcarii.