szkolenie on-line

7
września
2021

ARCHIWIZACJA DOKUMENTACJI PROJEKTÓW UNIJNYCH

koordynator: Iwona Brokowska Duda

W CPI SZKOLIMY ON-LINE
Więcej ...

PARP dofinansowuje szkolenia CPI

Głównym celem seminarium jest przybliżenie zasad postępowania z dokumentacją projektów unijnych w świetle regulacji europejskich i polskich na każdym etapie jej obsługi: od bieżącego zarządzania do obsługi archiwalnej.
W trakcie seminarium poruszone zostaną takie zagadnienia jak: rodzaje dokumentacji projektów unijnych, okresy przechowywania tej dokumentacji (kwalifikacja archiwalna), sposób zarządzania (rejestracja, grupowanie w akta spraw i teczki, klasyfikacja, obieg wewnętrzny) oraz metody jej porządkowania oraz przechowywania (archiwizacja).

Do udziału zapraszamy:

  • koordynatorów czynności kancelaryjnych;
  • archiwistów i zarządców dokumentacji;
  • urzędników obsługujących projekty unijne;

Prowadząca seminarium: dr Ewa Perłakowska – ekspert, doradca, analityk z zakresu zarządzania dokumentacją (w tym elektroniczną), systemów klasy EZD, systemów workflow, archiwistyki, prawa archiwalnego, systemów kancelaryjnych; doświadczony trener na licznych kursach i szkoleniach oraz wykładowca uniwersytecki; długoletni pracownik sieci archiwów państwowych, w tym Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych; autorka licznych instrukcji kancelaryjnych, wykazów akt i instrukcji archiwalnych; współautorka książek: „Procedury elektronicznego zarządzania dokumentacją” (Warszawa 2018), „Dokumentacja wewnętrzna w instytucjach kultury” (Warszawa 2019) i „Vademecum dyrektora instytucji kultury” (Warszawa 2019).

Czas trwania szkolenia od 9:00 do ok. 14:30

Program:
Regulacje prawne dotyczące postępowania z dokumentacją projektów unijnych.

  • regulacje prawa krajowego;
  • regulacje prawa europejskiego;
  • znaczenie zapisów w umowach na finansowanie projektów unijnych.
Rodzaje i typy dokumentacji, w tym dokumentacji projektów unijnych.
  • pojęcie dokumentu, dokumentacji;
  • rodzaje dokumentacji, w tym dokumentacji projektów unijnych.
Wartość archiwalna dokumentacji projektów unijnych
  • kwalifikacja archiwalna,
  • okresy przechowywania, wynikające z zawieranych umów lub innych regulacji,
  • sposób prawidłowego liczenia okresów przechowywania.
Zasady obsługi (obiegu) dokumentów oraz rejestracji spraw w zakresie obsługi projektów unijnych w systemie tradycyjnym i w systemie EZD.
  • obieg dokumentacji projektów unijnych w świetle instrukcji kancelaryjnej;
  • kompetencje komórek organizacyjnych a sposób gromadzenia dokumentacji projektów unijnych;
  • dotychczasowy system SL2014 a postać dokumentacji projektów unijnych
Przechowywanie dokumentacji projektów unijnych
  • odpowiedzialność komórek organizacyjnych za stan dokumentacji;
  • opis dokumentacji i sposób jej zabezpieczenia.
Archiwizacja dokumentacji projektów unijnych
  • porządkowanie,
  • ewidencjonowanie,
  • przekazywanie do archiwum,
  • przechowywanie w archiwum.
Pytania, dyskusja.

Ewa Perłakowska

Ekspert z zakresu zarządzania dokumentacją tradycyjną i elektroniczną, systemów klasy EZD, archiwistyki, prawa archiwalnego, funkcjonowania archiwów, systemów kancelaryjnych (instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i wykazów akt), informatyzacji administracji publicznej.
Historyk-archiwista, doktor nauk humanistycznych w zakresie historii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doświadczony trener na kursach i szkoleniach kancelaryjnych, archiwalnych oraz specjalistycznych z zakresu funkcjonowania systemów teleinformatycznych klasy EZD (ponad 30 kursów kancelaryjno-archiwalnych oraz prawie 520 szkoleń, ponad 4100 godzin szkoleniowych). Wykładowca uniwersytecki (UW, UMCS, UJ).
Ekspert, doradca i analityk przy wdrażaniu systemów teleinformatycznych, w szczególności klasy EZD, w podmiotach publicznych oraz ich optymalizacji, a także budowy w tych systemach modułu „archiwum”. Doświadczony praktyk.
Prezes Stowarzyszenia „Archiwizjoner”. Członek Oddziału Mazowieckiego Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
Autorka publikacji w naukowych czasopismach archiwalnych i historycznych. Współautorka takich publikacji, jak:

  • „Procedury elektronicznego zarządzania dokumentacją w administracji” (Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2018),
  • „Dokumentacja elektroniczna w podmiotach publicznych” pod red. nauk. Grażyny Szpor (Wolters Kluwer, Warszawa 2013).
Długoletni pracownik sieci archiwów państwowych, w tym w latach 2009-2014 pierwszy dyrektor Departamentu Kształtowania Narodowego Zasobu Archiwalnego w Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych. Była członkiem Rady Informatyzacji IV kadencji w latach 2011-2013 przy Ministrze Administracji i Cyfryzacji, Rady Naukowej w Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, Rady do spraw informatyzacji i digitalizacji przy Naczelnym Dyrektorze Archiwów Państwowych, Rady do Spraw Narodowego Zasobu Bibliotecznego oraz Rady Programowej Projektu „Archiwa Przełomu”.
Współautorka zasad dla systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) w ramach prac nad rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. oraz szeregu aktów prawnych, m.in. nowelizacji ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z 2015 r. oraz wielu rozporządzeń. Od początku pracy zawodowej interesuje się problematyką zarządzania dokumentacją, w szczególności wartościowaniem archiwalnym dokumentacji oraz dokumentem elektronicznym, a także organizacją i funkcjonowaniem archiwów zakładowych, w tym archiwów elektronicznych.