22
września
2021
XVII FORUM KOORDYNATORÓW CZYNNOŚCI KANCELARYJNYCH
koordynator: Iwona Brokowska Duda
W CPI SZKOLIMY ON-LINE
Więcej ...
PARP dofinansowuje szkolenia CPI
Komunikacja elektroniczna to nie tylko przekazywanie pojedynczych przesyłek, ale także całych zbiorów dokumentów, w szczególności akt spraw. Z tego względu chcielibyśmy także zaprezentować Państwu możliwe rozwiązania w zakresie paczki administracyjnej (paczka eADM) jako narzędzia do przesyłania pakietów dokumentów pomiędzy podmiotami.
Program | |
---|---|
9:00 |
Przyjęcie prowadzenia Forum, kilka zdań na początek dr Ewa Perłakowska (ekspert i wykładowca z zakresu zarządzania dokumentacją (w tym dokumentem elektronicznym), systemów klasy EZD, systemów kancelaryjnych, archiwistyki i prawa archiwalnego, funkcjonowania archiwów, informatyzacji podmiotów publicznych, Prezes Stowarzyszenia „Archiwizjoner”) |
9:10 |
Doręczenia elektroniczne – przegląd planowanych rozwiązań pod kątem zarządzania dokumentacją w podmiocie
(ekspert i wykładowca z zakresu zarządzania dokumentacją (w tym dokumentem elektronicznym), systemów klasy EZD, systemów kancelaryjnych, archiwistyki i prawa archiwalnego, funkcjonowania archiwów, informatyzacji podmiotów publicznych, Prezes Stowarzyszenia „Archiwizjoner”) |
10:20 |
Sesja pytań i odpowiedzi. Dyskusja Moderowanie: dr Ewa Perłakowska |
10:30 |
Przygotowanie systemów teleinformatycznych pod kątem doręczeń elektronicznych Kancelarie i biura podawcze przyjmują i wysyłają korespondencję, która w coraz szerszym zakresie staje się korespondencją elektroniczną. Jednak zawsze - z różnych przyczyn - pozostanie pewna część korespondencji w postaci papierowej. Nowa ustawa o doręczeniach elektronicznych wprowadza pojęcie usługi hybrydowej, polegającej na przesyłaniu dokumentów pierwotnie elektronicznych do odbiorców (w większości osoby fizyczne), którzy to odbiorcy wyrażą wolę otrzymywania dokumentów w postaci papierowej. Omówione zostaną wynikające z ustawy o doręczeniach elektronicznych elementy całego systemu e-doręczeń i działań, jakie muszą być wyprzedzająco wykonane, by system mógł funkcjonować zgodnie z założeniami i prawem. dr inż. Kajetan Wojsyk (pionier i popularyzator informatyki w administracji, ekspert ds. jakości danych, autor publikacji ePodręcznika dla administracji, połączonego z sejmowym Internetowym Systemem Aktów Prawnych, Wikipedią i wieloma innymi zasobami sieciowymi, współautor komentarza do ustawy o doręczeniach elektronicznych) |
11:40 |
Sesja pytań i odpowiedzi. Dyskusja Moderowanie: dr Ewa Perłakowska |
11:50 | Przerwa |
12:10 |
Wpływ ustawy o doręczeniach elektronicznych na wykonywanie czynności kancelaryjnych
(administrator biznesowy EZD w Ministerstwie Finansów, archiwista i wieloletni koordynator czynności kancelaryjnych) |
13:20 |
Sesja pytań i odpowiedzi. Dyskusja Moderowanie: dr Ewa Perłakowska |
13:30 |
Możliwości wykorzystania "paczki eADM" do przekazywania dokumentów pomiędzy urzędami administracji publicznej.
(Prezes ABC PRO Elektronizacja Prawa w Administracji i Biznesie; redaktor Vademecum sekretarza jednostki samorządu terytorialnego dla Wydawnictwa C.H.Beck) |
14:40 |
Sesja pytań i odpowiedzi. Dyskusja Moderowanie: dr Ewa Perłakowska |
15:00 | Zakończenie XVI Forum KCK |
Ryszard Adam Grytner
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1979-2002 praca w administracji publicznej - m.in. pełnił funkcje Sekretarza Miasta Siedlce oraz Dyrektora Generalnego Urzędu Wojewódzkiego w Siedlcach. Od roku 2002 zajmuje się tworzeniem systemów informatycznych z zakresu elektronizacji prawa. Autor szeregu publikacji i rozwiązań z zakresu informatyzacji administracji publicznej. Redaktor merytoryczny Vademecum Sekretarza C.H. BECK (wydanie 1 i 2). Obecnie Prezes Zarządu ABC PRO Sp. z o.o. w Warszawie.
Ewa Perłakowska
Ekspert z zakresu zarządzania dokumentacją tradycyjną i elektroniczną, systemów klasy EZD, archiwistyki, prawa archiwalnego, funkcjonowania archiwów, systemów kancelaryjnych (instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i wykazów akt), informatyzacji administracji publicznej.
Historyk-archiwista, doktor nauk humanistycznych w zakresie historii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Doświadczony trener na kursach i szkoleniach kancelaryjnych, archiwalnych oraz specjalistycznych z zakresu funkcjonowania systemów teleinformatycznych klasy EZD (ponad 45 kursów kancelaryjno-archiwalnych oraz prawie 780 szkoleń, ponad 6500 godzin szkoleniowych). Wykładowca uniwersytecki (UW, UMCS, UWr, UJ).
Ekspert, doradca i analityk przy wdrażaniu systemów teleinformatycznych, w szczególności klasy EZD, w podmiotach publicznych oraz optymalizacji tych systemów, a także budowy w nich modułu „archiwum”. Doświadczony praktyk. Prezes Stowarzyszenia „Archiwizjoner”. Członek Oddziału Mazowieckiego Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
Autorka publikacji w naukowych czasopismach archiwalnych i historycznych. Współautorka takich publikacji, jak:
- „Procedury elektronicznego zarządzania dokumentacją w administracji” (Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2023),
- „Dokumentacja elektroniczna w podmiotach publicznych” pod red. nauk. Grażyny Szpor (Wolters Kluwer, Warszawa 2013).
Współautorka zasad dla elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) w ramach prac nad rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. oraz szeregu aktów prawnych, m.in. nowelizacji ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z 2015 r. oraz wielu rozporządzeń. Od początku pracy zawodowej interesuje się problematyką zarządzania dokumentacją, w szczególności wartościowaniem archiwalnym dokumentacji oraz dokumentem elektronicznym, a także organizacją i funkcjonowaniem archiwów zakładowych, w tym archiwów elektronicznych.
Kajetan Wojsyk
Pionier i popularyzator informatyki w administracji; wdraża idee społeczeństwa informacyjnego na poziomie lokalnym i krajowym, kierując złożonymi projektami pilotażowymi. Wykładowca Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania oraz ekspert Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. Pracował m.in. na Politechnice Częstochowskiej, w Akademii Jana Długosza w Częstochowie (obecnie Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza), Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, współpracował z Fundacją Wspierania Wsi oraz Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej, współpracuje z Centrum Promocji Informatyki. Dokonania kierowanego przez niego zespołu w zakresie informatyzacji Urzędu Miasta Częstochowy były wielokrotnie nagradzane (np. Złoty Laur Teleinfo dla najlepiej zinformatyzowanej jednostki administracji publicznej i instytucji użyteczności publicznej, Lider Informatyki Computerworld, Złota @, międzynarodowa nagroda EuroCrest Award). Był doradcą Ministra Cyfryzacji, aktualnie jest pełnomocnikiem Ministra Zdrowia ds. otwartości danych publicznych.
Zainteresowania:
• Bezpieczeństwo osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
• Tworzenie e-usług w ramach przyjaznej elektronicznej administracji,
• Systemy automatycznej aktualizacji danych rejestrowych w oparciu o dane źródłowe,
• Optymalizacja procedur administracyjnych,
Publikacje:
Za najważniejszą publikację uznaje się dotyczący e-usług ePodręcznik dla administracji, połączony z sejmowym Internetowym Systemem Aktów Prawnych, Wikipedią i wieloma innymi zasobami sieciowymi (np. walidatorami podpisów elektronicznych), która – dzięki swojej konstrukcji jest systematycznie od 2015 r. aktualizowana, stanowiąc realną pomoc w sytuacjach wątpliwości interpretacyjnych dzięki obszernym komentarzom konkretnych pojęć takich jak „dokument” czy „podpis” (https://epodrecznik.mc.gov.pl). Ponadto jest autorem lub współautorem nw. wybranych publikacji oraz drukowanych wystąpień konferencyjnych
Elżbieta Wróblewska
Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, kieruje pracami Wydziału Zarządzania Obiegiem Dokumentów i Archiwum w Ministerstwie Finansów, administrator biznesowy EZD, wieloletni koordynator czynności kancelaryjnych w jednostkach administracji rządowej, członek Rady Użytkowników EZD RP, członek zespołu do opracowania wzoru instrukcji kancelaryjnej dla urzędów obsługujących naczelne organy administracji rządowej przy Naczelnym Dyrektorze Archiwów Państwowych, założycielka i pierwszy administrator grupy „Praca dla archiwisty” na portalu społecznościowym Facebook.