centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYKONTAKT

Nominowani 2014

14 maja 2015 roku podczas Wielkiej Gali Społeczeństwa Informacyjnego w Oranżerii Pałacyku Zamoyskich w Warszawie po raz dwudziesty trzeci rozdane zostały nagrody INFO-STAR za wybitne osiągnięcia w dziedzinie informatyki.

Decyzją Kapituły podczas tajnego głosowania Laureatami INFO-STAR 2014 zostali:

W kategorii Osiągnięcia Biznesowe - Przemysław Gacek (Pracuj.pl)
W kategorii Rozwiązania Informatyczne - Sebastian Christow (Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji)
W kategorii Propagowanie Informatyki - Prof. Grażyna Szpor (Kierownik Katedry Prawa Informatycznego UKSW)

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

Zapraszamy do obejrzenia fotoreportażu z uroczystości.

Poniżej przedstawiamy osoby nominowane do Nagrody INFO STAR za osiągnięcia w 2014 roku. Lista kandydatów uzgodniona została podczas posiedzenia Kapituły Konkursu w dniu 6 marca 2015 roku.
Nominacje otrzymali:

OSIĄGNIĘCIA BIZNESOWE
- Krzysztof Malicki (AITON Caldwell S.A.)
- Przemysław Gacek (Pracuj.pl)
- Rafał Tomasiak (Zortax)

ROZWIĄZANIA INFORMATYCZNE
- Cezary Dubnicki (9LivesData)
- Sebastian Christow (Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji)
- Tomasz Tomala (Freshware)

PROPAGOWANIE INFORMATYKI
- Bożena Gargas (Instytut Wzornictwa Przemysłowego)
- Beata Chodacka (Polskie Towarzystwo Informatyczne)
- Prof. Grażyna Szpor (Kierownik Katedry Prawa Informatycznego UKSW)


Beata Chodacka
Beata Chodacka absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego (pedagogika) oraz studia podyplomowe z informatyki na Akademii Górniczo-Hutniczej. Nauczyciel informatyki w Gimnazjum nr 16 w Krakowie. Członek Polskiego Towarzystwa Informatycznego - od 2008 roku członek Zarządu Głównego PTI, Koordynator ECDL w Małopolsce, członek Małopolskiego Partnerstwa na Rzecz Kształcenia Ustawicznego, wiceprzewodnicząca Małopolskiej Rady ds. Społeczeństwa Informacyjnego przy Urzędzie Marszałkowskim w Krakowie.
Łączy pasję pedagogiki i informatyki poprzez organizację i animację bardzo wielu inicjatyw edukacji informatycznej. Organizator konferencji dla nauczycieli, konkursów informatycznych, między innymi niezwykle popularnego wśród młodzieży ogólnopolskiego konkursu informatycznego TIK?TAK! skupiający ponad 23 tys. uczestników. Ambasadorka kodowania w programie „Koduj z klasą”, trener-edukator nauczycieli w zakresie wdrażania wykorzystania technologii IT w edukacji, zaangażowana w program „Cyfrowa Szkoła”. Autorka programów szkoleń m.in. programu nauczania informatyki dla klas 1-3 gimnazjum, przygotowującego do zdobycia certyfikatu ECDL, współautor programu merytorycznego projektu „Młodzieżowa e-Akademia Nauk Matematyczno-Przyrodniczych” dla ponad 2 tys uczestników. Pasjonat e-learningu, współpracuje z Centrum eLearningu przy AGH, zaangażowana we wdrażanie blended learning w szkołach gimnazjalnych. Należy do elitarnej grupy „SUPERBELFRZY RP”. Od 2008 roku opracowuje kierunki rozwoju i działania ECDL w Polsce we współpracy z Fundacją ECDL w Dublinie. Od kilku lat współpracuje z Instytutem Badań Edukacyjnych przy budowie Krajowych Ram Kwalifikacji w obszarze IT. Za swoją działalność wyróżniona nagrodami i odznaczeniami m.in. nagrodą Infostat 2011, Medalem Komisji Edukacji Narodowej w roku 2012, wyróżnieniem Małopolskiego Partnerstwa na Rzecz Kształcenia Ustawicznego 2012, nagrodą Małopolskiego Kuratora Oświaty 2013. Mnogość podejmowanych ciekawych inicjatyw edukacyjnych to rozbudzanie wśród uczniów zainteresowań i pasji informatycznych, budowa świadomego i czynnego młodego Społeczeństwa Informacyjnego, a także tworzenie wzorców działań dla wielu nauczycieli podzielających podobne pasje w całej Polsce.


Sebastian Christow
Sebastian Christow Absolwent Wydziału Automatyki i Robotyki Politechniki Warszawskiej. W 2009 ukończył studia podyplomowe – Zarządzanie zasobami IT na Politechnice Warszawskiej w Instytucie Automatyki i Informatyki Stosowanej. Od 1997 roku nieprzerwanie związany z Ministerstwem Gospodarki. Przeszedł wszystkie szczeble kariery w organizacji. W roku 2007 złożył z wynikiem pozytywnym egzamin do Państwowego Zasobu Kadrowego. Od samego początku kieruje projektami informatycznymi różnej wielkości. W 2008 roku w ramach CAF – kierownik zespołu opracowującego strategię informatyzacji Ministerstwa Gospodarki na lata 2009 – 2011. Współtwórca metodyki projektowej Ministerstwa Gospodarki. Kierownik projektu partnerstwa Polski na targach CeBIT 2013.
Kierownik projektu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (firma.gov.pl) oraz Pojedynczego Punktu Kontaktowego (biznes.gov.pl). Za pierwszy projekt Ministerstwo Gospodarki otrzymało wyróżnienie Computerworld Lider Informatyki 2011. W 2013 nominowany do nagród „Info Star” oraz „Marka Cara” za konsekwentne wdrożenie centralnej ewidencji działalności gospodarczej. W 2014 nominowany do nagrody „Info Star” w kategorii propagowanie informatyki za promocję polskiego sektora ICT. Od 2015 odpowiada za informatyzacją Państwa w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji.
Motto: „Szybkość działania na rzecz sprawnej administracji i efektywnego Państwa”
Strategia departamentu: 3U – Ułatwić, Uprościć, Usprawnić.


Cezary Dubnicki
Cezary Dubnicki Absolwent wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego; doktor informatyki University of Rochester.
Autor ponad 60 publikacji naukowych (~3000 cytowań) w dziedzinach architektury komputerowej, systemów operacyjnych, systemów sieciowych, pamięci masowych oraz systemów rozproszonych. Prowadził badania na Princeton University, które przyczyniły się do upowszechnienia klastrów x86 jako alternatywy dla superkomputerów oraz do powstania architektury wirtualnego interfejsu sieciowego (VIA) tworzącej podstawy pod superszybkie sieci ograniczające kopiowanie danych takie jak np. InfiniBAND.
Pomysłodawca i lider rozwoju rozproszonego systemu systemu pamięci masowej NEC HYDRAstor, który jest najszybszym i najbardziej skalowalnym komercyjnym systemem do przechowywania danych z deduplikacją. Unikatowa architektura systemu pozwala na jego samo-organizację, automatyczną odbudowę danych po awariach oraz nieprzerwaną pracę np. w obliczu błędów sprzętowych czy podczas wprowadzenia nowej generacji sprzętowej.
Założyciel warszawskiej firmy 9livesdata, w której rozwijane są m.in . kolejne wersje systemu HYDRAstor. Stworzył w Polsce światowej klasy zespół specjalistów-praktyków w zakresie niezawodnych skalowalnych systemów rozproszonych, organizacji rozwoju oprogramowania oraz zapewnienia jego jakości. Firma współpracuje blisko z wydziałem Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego umożliwiając jego magistrantom i doktorantom prowadzenie prac badawczo-rozwojowych mających bezpośrednio zastosowanie w systemach używanych przez największe korporacje na kilku kontynentach.


Przemysław Gacek
Przemysław Gacek Założyciel i prezes Grupy Pracuj. Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz czteroletniego programu Uniwersytetu Warszawskiego i Columbia University w zakresie International and Public Affairs.
Karierę zawodową rozpoczął w PricewaterhouseCoopers w Londynie. W 2000 roku z grupą kilku znajomych ze studiów i kapitałem 4 tysięcy złotych założył Pracuj.pl. Obecnie Grupę Pracuj tworzy ponad pół tysiąca osób, które pracują dla marek: Pracuj.pl, eRecruiter, emplo, Rabota.ua. Grupa Pracuj jest jedną z najszybciej rosnących firm technologicznych (wg Delloitte Technology Fast 50 CE) i jednym z najlepszych pracodawców w Polsce (wg rankingu Aon Hewitt). Z usług Grupy Pracuj korzysta aktywnie ponad 30 000 klientów. Pracuj.pl jest największym serwisem rekrutacyjnym w Polsce i jedną z najmocniejszych polskich marek (wg. rankingu Rzeczpospolitej).
Przemek jest aktywnym członkiem organizacji YPO (Young Presidents’ Organization), zrzeszającej ponad 20 000 CEOs z całego świata. Prywatnie ceni sobie chwile spędzone z rodziną oraz bieganie. Jest także fanem Formuły 1.


Bożena Gargas
Bożena Gargas Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie ze specjalizacją towaroznawstwo przemysłowe, studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Handlu Zagranicznego ze specjalizacją Analiza Rynków i Marketing, studiów podyplomowych w zakresie Zarządzania Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) z dyplomem z rachunkowości i finansów w zakresie analizy przedsiębiorstw, zarządzania finansami, rachunkowości zarządczej, interpretacji sprawozdań finansowych. Ukończyła kurs dla kandydatów na maklerów w zakresie publicznego obrotu papierami wartościowymi.
Jest ekspertem do spraw środków unijnych, wcześniej menager w firmach finansowych i produkcyjnych, dyrektor handlowy i zarządzający oraz doradca przedsiębiorstw z sektora mśp, a także dużych przedsiębiorstw w zakresie finansowania rozwoju projektów inwestycyjnych.
Od 7 grudnia 2012 roku prezes Zarządu Instytutu Wzornictwa Przemysłowego Sp. z o.o.


Krzysztof Malicki
Krzysztof Malicki CEO, Wiceprezes Zarządu AITON Caldwell S.A.
Absolwent Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej oraz Wydziału Zarządzania i Ekonomii tejże uczelni. W 1999 roku zdobył tytuł "Najlepszego studenta Trójmiasta" - laur "Czerwonej Róży". W 2000 roku ukończył "Profesjonalne studium finansów dla Menadżerów" w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów, a w 2003 roku uzyskał międzynarodowy tytuł "Project Management Professional". W latach 1999-2003 pracował w Prokom Software SA, będąc odpowiedzialny za inwestycje w sektorze nowych technologii. W 2003 r. współtworzył Grupę Doradztwa Finansowego i Inwestycyjnego Sp. z o.o. (GDFI), przekształconą w 2006 r. w DATERA Sp. z o.o., a następnie w DATERA SA. W ramach DATERA był pomysłodawcą i projektantem platformy FreecoNet, która obecne pod marką FCN jest największą platformą usługową VoIP w Polsce. Platforma FreecoNet została wydzielona do spółki FreecoNet S.A., która to spółka po przekształceniu w AITON Caldwell S.A. w 2011 roku zadebiutowała na NewConnect. W 2011 roku zrezygnował z operacyjnego zarządzania spółkami DATERA S.A. i AITON Caldwell S.A. obejmując w tych spółkach funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej. Od 2011 roku zaangażował się we wsparcie procesów komercjalizacji wyników badań naukowych na Politechnice Gdańskiej obejmując funkcję Pełnomocnika Rektora ds. Komercjalizacji Wyników Naukowych, a następnie w 2013 roku Prezesa Zarządu spółki celowej uczelni – EXCENTO sp. z o.o.. Jednocześnie zaangażował się we współpracę ze studentami zakładając i przyjmując rolę opiekuna największego obecnie międzywydziałowego koła naukowego Politechniki Gdańskiej (SimLE - https://www.facebook.com/simle.pg?fref=ts). W listopadzie 2014 roku, po połączeniu DATERA S.A. z AITON Caldwell S.A. wrócił również do Zarządu spółki, obejmując funkcję Wiceprezesa Zarządu, odpowiedzialnego za zidentyfikowanie i wdrożenie nowej linii produktowej w spółce.


Grażyna Szpor
Grażyna Szpor Doktor habilitowany nauk prawnych. Profesor na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Kierownik Katedry Prawa Informatycznego. Kierownik Podyplomowych Studiów Prawno-Informatycznych Ochrony Danych Osobowych i Informacji Niejawnych. Profesor na Wydziale Finansów i Ubezpieczeń Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Uczestnik projektów badawczych i wykładowca na studiach podyplomowych w Politechnice Warszawskiej [GIS] i Uniwersytecie Śląskim [e-Urzędnik, e-Zdrowie]. Autorka ponad 150 publikacji naukowych, w tym monografii, komentarzy do ustaw i podręczników, redaktor naukowy kilkudziesięciu prac zbiorowych, m.in. wielotomowej monografii „Jawność i jej ograniczenia” i serii „Internet.” Członek rad naukowych: GIODO, Systemu Informacji Prawnej LEX oraz pięciu czasopism z zakresu prawa i informatyki. Współautor projektów ustaw, ekspert prawny: komisji Sejmu i Senatu, Zespołu ds. usuwania barier e-administracji Komitetu Rady Ministrów d.s. Informatyzacji i Łączności, Banku Światowego. W. l. 1994 – 2014 Prezes Stowarzyszenia Silgis – współorganizatora 14 edycji studiów podyplomowych oraz 21 interdyscyplinarnych międzynarodowych konferencji dotyczących informacji przestrzennej. Od 2011 r. Prezes Naukowego Centrum Prawno - Informatycznego w Warszawie, stowarzyszenia skupiającego pracowników naukowych kilkunastu polskich uczelni oraz ekspertów-praktyków, współorganizatora kilkudziesięciu konferencji naukowych, m.in. sześciu o bezpieczeństwie w Internecie. Opiekun studenckiego koła naukowego, którego członkowie dwukrotnie uzyskali pierwszą nagrodę w Konkursie Młodych Mistrzów na Forum Teleinformatyki. Laureat nagród Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, GIS Croatia oraz nagrody im. Marka Cara. Prowadzone badania naukowe dotyczą problemów prawa publicznego, w tym: informatyzacji wykonywania zadań publicznych, infrastruktury informacji przestrzennej, terminologii prawnej, dostępu do informacji publicznej i jej ponownego wykorzystania oraz tajemnic prawnie chronionych.


Tomasz Tomala
Tomasz Tomala Absolwent działu Elektrotechniki oraz Zarządzania i Marketingu Politechniki Lubelskiej. Od początku pracy zawodowej związany z projektowaniem, wytwarzaniem i wdrożeniem aplikacji mobilnych dla wszystkich systemów operacyjnych.
Prezes firmy Freshware specjalizującej się w aplikacjach mobilnych w zakresie e-zdrowia. W tej dziedzinie autor i producent jednej z pierwszych aplikacji /serwisów przeznaczonych dla osób chorych na cukrzycę. Serwis dbees.com został stworzony z myślą o osobach chorych na cukrzycę, ich rodzinach oraz lekarzach. Program dbees.com został przetłumaczony na 7 języków obcych i z tego rozwiązania korzystają obecnie tysiące użytkowników na całym świecie. Serwis posiada dodatkową bazę wiedzy, a zamieszczone w niej artykuły zostały przygotowane przez wybitnych specjalistów w dziedzinie diabetologii – prof. dr hab. med. A. Czech oraz prof. zw. dr hab. med. J.Tatonia (Warszawski Uniwersytet Medyczny), którzy współpracowali również przy tworzeniu serwisu. W 2011 serwis dbees.com znalazł się w gronie półfinalistów międzynarodowego konkursu Diabetes Mine Design Challenge, którego celem jest promowanie innowacyjnych rozwiązań wspierających osoby chore na cukrzycę w zarządzaniu chorobą.
W tym samym roku rozpoczęta została również współpraca z Centre for Excellence on Diabetes z Holandii – aplikacja dbees.com została wybrana do prospektywnego badania weryfikującego wpływ aplikacji mobilnych na jakość życia i wyniki pacjentów z cukrzycą typu 1 (na podstawie wskaźników RAND – 36 oraz SUS, http://scripties.umcg.eldoc.ub.rug.nl/root/geneeskunde/2012/PameijerL/?pLanguage=en) .
W sierpniu 2012 roku aplikacja dbees.com została uznana przez amerykański HealhtLine za jedną z 10 najlepszych na rynku aplikacji dla diabetyków (http://www.healthline.com/health-slideshow/top-iphone-android-apps-diabetes#10) i takie wyróżnienie otrzymuje już co rok.
Dodatkowo firma Freshware stworzyła inne aplikacje w zakresie m-zdrowia, które zostały pobrane przez więcej niż 2,5 mln. użytkowników na całym świecie, a które stają się częścią platformy mhealtbox.com. Aplikacje m-zdrowia wyprodukowane przez Freshware to między innymi: Hydro ™ – pij wodę –aplikacja motywująca użytkownika do regularnego picia odpowiedniej ilości wody w której kalkulator aplikacji oblicza i sugeruje zapotrzebowanie na wodę dla organizmu użytkownika a które się staje celem do osiągnięcia każdego dnia. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.freshware.hydro
bpresso.com ™ to aplikacja i serwis przy pomocy którego użytkownicy mogą zbierać i analizować pomiary swojego ciśnienia tętniczego oraz wszystkie powiązane aktywności takie jak: tętno, przyjmowane leki, wysiłek fizyczny oraz waga. Wykresy i statystyki umożliwią bieżącą kontrolę wyników oraz stały monitoring ciśnienia. http://bpresso.com
Scaless ™ waga pod kontrolą – to aplikacja mobilna, która pomaga skutecznie zarządzać wagą i na bieżąco kontrolować jej utratę lub przyrost. Aplikacja pomaga również obliczyć wskaźnik BMI oraz zasugerować optymalny przedział wagi, który może stanowić cel do osiągnięcia w przyszłości. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.freshware.scaless
Najnowsze osiągniecie firmy to Delivery Manager kompleksowe rozwiązanie mobilne zaprojektowane z myślą o przedsiębiorstwach, dla których dostawa produktów lub usług do swoich klientów stanowi kluczowy element działalności. Delivery Manager optymalizuje proces dostawy produktów do Klientów, znacząco zwiększając wydajność pracy dostawcy przy jednoczesnym jej uproszczeniu i polepszeniu jakości obsługi. http://deliverymanager.pl/




Rafał Tomasiak
Rafał Tomasiak CEO i założyciel firmy Zortrax, polskiej firmy produkującej drukarki 3D przeznaczone dla profesjonalistów tworzących na co dzień prototypy i modele. Rafał wraz ze swoim zespołem od podstaw stworzył zintegrowane środowisko druku 3D, dzięki któremu drukarka 3D Zortrax uznawana jest za niezawodną w środowisku profesjonalistów, a także została okrzyknięta mianem najlepszego urządzenia typu plug & play na świecie. Produkt, którego jest twórcą można dziś kupić w 49 krajach świata na 6 kontynentach.




wstęp / statuetka
nominowani 2014
regulamin
kapituła
laureaci
archiwum
media o Info Star
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2015 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78