centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 28.11.2007 Koordynator: Magdalena Kowalska

Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach?

  • Dowiedzą się Państwo, gdzie tkwią podstawowe zagrożenia prawne związane z wdrożeniem i eksploatacją systemów IT oraz poznają Państwo sposoby ich unikania
  • Wymienią Państwo doświadczenia z innymi osobami z branży
  • Będą mogli Państwo uczestniczyć w dyskusji i zadawać pytania ekspertom
  • Uzyskają Państwo w ciągu jednego, efektywnie wykorzystanego dnia, praktyczną wiedzę, bardzo przydatną w codziennej pracy zawodowej

Kto powinien wziąć udział w warsztatach?

  • Kadra wyższego i średniego szczebla
  • Prawnicy wewnętrzni i zewnętrzni
  • Dyrektorzy działów IT i osoby odpowiedzialne za zarządzanie zasobami IT
  • Osoby kierujące projektami związanymi z wdrażaniem produktów informatycznych

Warsztaty poprowadzą:

Zajęcia będą prowadzone w grupie składającej się z maximum 30 osób.


PROGRAM

28 listopada 2007 r.
09:00 Rejestracja
10:00 Produkty informatyczne jako element zasobów IT
  • Zasady ochrony prawnej elementów systemów IT
  • Ochrona programów komputerowych w prawie autorskim
  • Dokumentacja, pliki konfiguracyjne i parametryzacje systemów
  • Ochrona baz danych
  • Ochrona produktów multimedialnych
10:40 Umowa o wdrożenie systemu IT
  • Kwalifikacja umowy wdrożeniowej - umowa o dzieło, czy umowa o świadczenie usług
  • Etapy wdrożenia systemu IT
  • Zarządzanie wdrożeniem po stronie zamawiającego i po stronie wykonawcy
  • Odbiór systemu - znaczenie prawne i sposoby jego przeprowadzania
  • Odpowiedzialność wykonawcy za usterki wdrożonego systemu
12:10 Lunch
12:40 Własność intelektualna - nabycie praw i uzyskanie licencji
  • Przeniesienie praw autorskich czy licencja - różne punkty widzenia wykonawcy i zamawiającego
  • Zakres nabytych praw lub uzyskanej licencji a zależność od dostawcy
  • Nabycie licencji dla grupy kapitałowej
  • Nabycie licencji od dostawcy korzystającego z oprogramowania producentów trzecich
  • Dostęp do kodu źródłowego
14:10 Przerwa na kawę
14:20 Serwis systemu IT
  • Gwarancja a serwis - różnice z punktu widzenia praktyki
  • SLA jako element umowy serwisowej
  • Rodzaje SLA
  • Inne typowe rozwiązania umów serwisowych
  • Rozwój systemu
15:20 Inne zagadnienia związane z wdrożeniami IT
  • Outsourcing produktów informatycznych, eksploatacja programów w modelu ASP, hosting aplikacji
  • Leasing i zbliżone formy finansowania wdrożenia systemów IT
16:00 Zakończenie
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78