centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

Warszawa, 16.02.2011 Koordynator: Iwona Brokowska

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
Każdy sprzedawca internetowy lub wydawca serwisu informacyjnego w Sieci porusza się wśród twórczości innych osób. Zdjęcia produktów, teksty ofertowe i artykuły prasowe, grafika - to wszystko może być utworem, który podlega automatycznej ochronie prawnej. Jeśli do tego dodać zastrzeżone znaki towarowe lub firmowe (loga i logotypy), czyli kategorie twórcze podlegające prawu własności przemysłowej, okazuje się, że działając zarobkowo w Internecie powinniśmy przestrzegać szeregu norm prawnych, ale i etycznych.
To szkolenie odpowie na najważniejsze pytania: czym jest utwór w rozumieniu prawnoautorskim i kiedy podlega ochronie? Jakie dzieła nie podlegają prawu autorskiemu? Czym różnią się wynalazki i oznaczenia towarowe od książek i filmów (prawo własności przemysłowej a prawo autorskie)? Co wolno kopiować na swoich stronach WWW i jakie warunki muszą zostać spełnione? Jak chronić się (fizycznie, prawnie i mentalnie) przed kradzieżą własnej twórczości? Gdzie szukać darmowych, pełnowartościowych utworów (zdjęcia, teksty, grafiki) i w jaki sposób legalnie z nich korzystać?

Kto powinien wziąć udział w szkoleniu?
Osoby prowadzące działalność biznesową w Internecie: właściciele e-sklepów, sprzedawcy aukcyjni, właściciele i wydawcy komercyjnych serwisów WWW, ale też osoby zainteresowane podstawami prawa autorskiego w ogóle.

Szkolenie prowadzi Pan Maciej Dutko, szkoleniowiec współpracujący z Allegro, wykładowca w kilku uczelniach wyższych, autor bestsellerów: książki "E-biznes. Poradnik praktyka", e-publikacji "Nieprzyzwoicie łatwa strona WWW" i audiobooka "Konkurencyjne oczko".

PROGRAM

16 lutego 2011 r.
10:00 Rozpoczęcie szkolenia. Omówienie zagadnień:
  • prawo autorskie - istota
  • prawa osobiste a prawa majątkowe
  • utwór - przedmiot i kryteria ochrony (co i kiedy wolno kopiować? co i kiedy inni mogą kopiować ode mnie?)
  • dozwolony użytek w e-biznesie
  • ochrona "mentalna" utworów (noty i zastrzeżenia, ich moc prawna i skuteczność)
12:00 Przerwa na lunch
12:30 Realizacja szkolenia. Omówienie zagadnień:
  • ochrona wizerunku
  • logo - utwór (prawo autorskie) czy znak towarowy (prawo własności przemysłowej)?
  • ochrona fizyczna e-utworów (skuteczne metody chronienia głównie zdjęć)
  • otwarte repozytoria - darmowe zasoby
  • mity i przesądy
  • etyka prawa autorskiego
14:30 Przerwa na kawę
14:50 Podsumowanie szkolenia, dyskusja, odpowiedzi na pytania
16:00 Zakończenie szkolenia, wręczenie certyfikatów
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78