centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

seminarium
XXV edycja seminarium w cyklu INFORMATYKA KORPORACYJNA
BIAŁY WYWIAD - JAK ZDOBYĆ INFORMACJE O KONKURENCJI
Narzędzia analityczne do zarządzania ryzykiem i wsparcia procesów decyzyjnych
Warszawa, 26.11.2013 Koordynator: Elżbieta Janus

PROGRAM

26 listopada 2013 r.
10:00 Otwarcie konferencji, przedstawienie programu
10:10 Wykład: Znaczenie informacji w działalności gospodarczej
  • Źródła informacji: publiczne, branżowe, pochodzące od klienta z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych gromadzenia informacji
  • Znaczenie baz danych, w tym zbiorów weryfikujących wiarygodność płatniczą i zdolność kredytową (tzw. informacje gospodarcze, informacje kredytowe)
  • ograniczenia prawne a pozyskiwanie informacji
  • pozyskiwanie informacji a obowiązki informacyjne
dr Tadeusz Białek
(Centrum Prawa Bankowego i Informacji Sp z o.o.)
11:00 Wykład: Data mining - wykorzystanie technik eksploracji danych do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej
  • Co się kryje pod pojęciem "data mining"?
  • Od parapsychologii przez złą statystykę do nowoczesnej informatyki
  • Popularne metody eksploracji danych - jak to działa
  • Przykłady zastosowania technik eksploracji danych w przemyśle, administracji, medycynie, sporcie i rozrywce
  • Chciałbym torturować swoje dane - co dalej?
Mikołaj Morzy
(Instytut Informatyki Politechniki Poznańskiej)
11:40 Wykład: Gdzie i jak znaleźć informacje dla działań marketingowych i sprzedażowych
  • Strategie wyszukiwania informacji (sposoby odnajdywania informacji w zależności od celu i miejsca).
  • Rodzaje źródeł informacji marketingowej i biznesowej.
  • Wyszukiwarki internetowe jako punkt startowy (zaawansowane techniki wyszukiwania i budowa złożonych zapytań).
  • Media społecznościowe w roli dostawcy informacji (narzędzia specjalistyczne do przeszukiwania portali).
Patrycja Hrabiec-Hojda
(broker informacji firma Infobrokerska.pl)
12:20 Przerwa, poczęstunek
13:00 Wykład: Zasady ochrony informacji poufnych w praktyce biznesowej
  • Tajemnica przedsiębiorstwa - punkt wyjścia
  • Ustawowe i kontraktowe podstawy ochrony informacji poufnych
  • Ujawnienie tajemnicy przez pracownika
  • Tajemnica przedsiębiorstwa w zamówieniach publicznych
  • Umowa o zachowaniu poufności
Tomasz Zalewski
(Kancelaria Wierzbowski Eversheds Sp. k.)
13:50 Wykład i konsultacje: Prawne aspekty funkcjonowania wywiadu gospodarczego w Polsce
  • Wprowadzenie
  • Regulacje prawne.
  • Jawność informacji o przedsiębiorcy - "legalne" źródła pozyskiwania informacji.
  • Tajemnice w działalności gospodarczej - zasady i wyjątki.
  • Szczególne obowiązki przedsiębiorcy - bezpieczeństwo i poufność informacji.
  • Odpowiedzialność przedsiębiorcy.
  • Pytania i odpowiedzi.
Tomasz Cygan
(KSKB sp. z o.o.)
14:50 Wykład: Depozycjonowanie stron internetowych jako czyn nieuczciwej konkurencji
  • Zjawisko depozycjonowania w kategoriach infromatycznych.
  • Próba kwalifikacji zjawiska depozycjonowania w kategoriach prawnych.
  • Depozycjonowanie na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji:
    1. czyn z art. 14 u.z.n.k.?
    2. klauzula generalna ?
  • Sankcje w przypadku popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji:
    1. zaniechanie niedozwolonych działań,
    2. usunięcie skutków niedozwolonych działań,
    3. złożenie jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie,
    4. naprawienie wyrządzonej szkody,
    5. wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyści oraz
    6. zasądzenie odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej lub ochroną dziedzictwa narodowego - jeżeli czyn nieuczciwej konkurencji był zawiniony.
  • Praktyczne problemy w dochodzeniu roszczeń związanych z czynem depozycjonowania:
    1. problem ustalenia sprawcy i uzyskania jego danych osobowych,
    2. problem ustalenia zakresu szkody.
Mec. Piotr Kostański
(Kancelaria Adwokacka AKGK)
15:50 Dyskusja
16:00 Zakończenie obrad seminarium, rozdanie certyfikatów
Program
Prelegenci
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78