centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

seminarium
XVI edycja seminarium z cyklu Nowoczesne Muzea i Galerie
MULTIMEDIA W MUZEACH I GALERIACH
Warszawa, 28.08.2013 Koordynator: Magdalena Kowalska

Prowadzenie obrad: Piotr Górajec, Kierownik Działu Rozwoju Muzeum Pałac w Wilanowie

PROGRAM

28 sierpnia 2013 r.
10:00 Wykład wprowadzający i dyskusja: Metodologie projektowania systemów zarządzania multimedialnymi elementami ekspozycji muzealnej na przykładzie Muzeum Fryderyka Chopina oraz Muzeum Historii Żydów Polskich
Konstruowanie systemów ekspozycyjnych do zarządzania sprzętem, materiałami audiowizualnymi oraz funkcjonalnościami o charakterze stricte muzealnym takimi jak oświetlenie, monitoring warunków klimatycznych i bezpieczeństwo zbiorów wymagają pełnej wiedzy na temat oczekiwanych rezultatów scenograficzno-scenariuszowych, ale również strategii instytucji, a w szczególności planowanej działalności programowej, zasobów finansowych na utrzymanie ekspozycji oraz pośrednio struktury zatrudnienia.
Wykład zawiera analizę dwu różnych podejść projektowych do tego zagadnienia ze wskazaniem elementów pozytywnych i negatywnych:
  • Metodologia skupiona na efekcie końcowym przejawiająca się w projektowaniu systemu pod kątem funkcjonalności pojedynczego stanowiska
  • Metodologia zbudowana na funkcjonalności systemu zarządzającego kluczowymi obszarami działalności instytucji muzealnej
Alicja Knast
(Dyrektor Generalny Wystawy Głównej Muzeum Historii Żydów Polskich )
10:50 Case study: Wykorzystanie multimediów w działalności Muzeum Narodowego w Kielcach
  • Pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku - Odział Muzeum Narodowego w Kielcach
    1. Przygotowanie koncepcji multimedializacji w oddziale literackim
    2. Wykorzystanie multimediów, w celu uatrakcyjnienia zwiedzania
  • Pałac Biskupów Krakowskich w Kielcach - Oddział główny Muzeum Narodowego w Kielcach
    1. Przygotowanie koncepcji elementów multimedialnych konweniujących z barokowym Pałacem
    2. Jaskinia multimedialna, lustro, piramida holograficzna - ich znaczenie dla muzealnych gości
  • Muzeum Dialogu Kultur - najmłodszy oddział Muzeum Narodowego w Kielcach
    1. Idea powstania nowego, narracyjnego oddziału
    2. Multimedia jako główne narzędzia przekazu
  • Multimedia w MNKi- narzędzia czy kanały komunikacji
  • Język przekazu
Agnieszka Masny
(pełnomocnik ds. komunikacji marketingowej i rozwoju Muzeum Narodowe w Kielcach)
11:30 Prezentacja: Czy muzeum może być smart? Wpływ interaktywnych oraz multimedialnych elementów ekspozycji na funkcjonowanie współczesnego muzeum
Ireneusz Mirgos
(Pulsar Mobile)
12:00 Lunch
12:30 Case Study: Od informacji do repozytorium wiedzy - jak można prezentować zasoby muzeum za pośrednictwem wortalu internetowego
  • Informować czy edukować - koncepcja, geneza i struktura organizacyjna wortalu Muzeum Pałacu w Wilanowie
  • Multimedia mówią o historii - koncepcja i metody narracji na Wortalu Muzeum Pałacu w Wilanowie
  • Inżynieria wiedzy - w jaki sposób nie zagubić się w morzu informacji
  • Internet jako galeria muzealna - Muzeum i jego zabytki w Google Art Project
  • Muzeum edukuje - Internet i multimedia jako platforma edukacji dla muzeum - e-learning we współczesnej edukacji muzealnej
  • Redystrybucja wiedzy - zasoby internetowe muzeum jako podstawa do tworzenia i rozbudowy pozostałych systemów informacyjnych instytucji - QR kody, audioprzewodnik, aplikacje mobilne
  • Co przyniesie przyszłość - perspektywy rozwoju technologii prezentacji wiedzy w muzeum
Konrad Pyzel (redaktor naczelny Wortalu Muzeum Pałac w Wilanowie)
Piotr Górajec (Kierownik Działu Rozwoju Muzeum Pałac w Wilanowie)
13:10 Case Study: Multimedialne ekspozycje i Video Mapping w Centrum Dziedzictwa Szkła Krosno
  • Wprowadzenie - tradycyjne i nowoczesne formy ekspozycji w CDS.
  • Zwiedzający w CDS - widz i uczestnik / kontemplacja, interakcja, współuczestnictwo
  • Stopniowanie zaangażowania jako metoda na budzenie i utrzymanie zainteresowania
  • Techniki audiowizualne w służbie CDS. Multimedialne możliwości kreacji i prezentacji. Czy to może być interesujące?
  • Mulitimedialne ekspozycje i video Mapping w CDS:
    1. zastosowane technologie
    2. pomysł i koncepcja
    3. uniwersalność
    4. inspiracje z całego świata
  • Pułapki nowoczesności - o czym należy pamiętać. Wnioski z dotychczasowych działań
Hanna Wajda-Lawera, Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie
Tomasz Gawroński, Tving Stage Design
13:50 Prezentacja: Teoria i praktyka nowoczesnej narracji muzealnej na przykładzie aktualnych projektów Adventure Multimedialne Muzea
Sławomir Mazan
(AdVenture Multimedialne Muzea)
14:20 Przerwa na kawę
14:40 Wykład: Promocja polskich kolekcji muzealnych w portalach europejskich
  • Znaczenie promocji dla instytucji kultury
  • Strony internetowe i zasoby muzealne dostępne online - krótka charakterystyka
  • Prezentacja informacji o muzeach w portalach i w międzynarodowych wykazach (Euromuse.net)
  • Problemy z włączaniem polskich kolekcji muzealnych do portali międzynarodowych
  • Przełamywane barier we współpracy międzynarodowej - projekty europejskie z udziałem polskich muzeów prezentujących kolekcje w portalach europejskich
  • Perspektywy
dr Maria Śliwińska
(dyrektor Międzynarodowego Centrum Zarządzania Informacją w Toruniu)
15:20 Wykład i dyskusja: Multimedia w informacji wizualnej. Kreowanie identyfikacji wizualnej
  • Po co w instytucji kultury identyfikacja wizualna?
  • Wykorzystanie identyfikacji wizualnej w promocji idei
  • Identyfikacja: nowe kłopoty?
  • Logo nie może być samo: identyfikacja a strategia rozwoju i komunikacji instytucji
  • Identyfikacja jako źródło oszczędności
  • Jak używać identyfikacji wizualnej - porady praktyczne
Marcin Klag
(Małopolski Instytut Kultury)
16:00 Zakończenie seminarium

Firmy zainteresowane udziałem w programie konferencji
- proszę o kontakt - Magdalena Kowalska

Program
Prelegenci
Firmy w programie
Patronat medialny
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78