centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

seminarium
XXIII edycja seminarium w cyklu DIGITALIZACJA
PROMOCJA BIBLIOTEK CYFROWYCH W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Warszawa, 15.04.2014 Koordynator: Iwona Brokowska

Zapraszamy do udziału w kolejnym seminarium w cyklu DIGITALIZACJA, które tym razem jest poświęcone promocji bibliotek cyfrowych w mediach społecznościowych.
Podczas spotkania poruszone zostaną zagadnienia związane z zarzadzaniem promocją internetową. Dowiedzą się Państwo jakie narzędzia są najbardziej skuteczne i jakie znaczenie w promocji mają treści wizualne. Co to jest social media marketing w bibliotece, jak wykorzystać to narzędzie. Opowiemy o mierzeniu efektów działań promocyjnych w internecie oraz o tym jak są postrzegane biblioteki w mediach społecznościowych. Nie tylko Facebook, ale i inne media społecznościowe, które można wykorzystać w marketingu i promocji oraz w budowaniu wizerunku.

PROGRAM

15 kwietnia 2014 r.
10:00 Przyjęcie prowadzenia seminarium, kilka zdań na początek
dr Bożena Jaskowska
(Biblioteka Uniwersytetu Rzeszowskiego)
10:15 Wykład wprowadzający: Zarządzanie promocją internetową. Jakie narzędzia są najbardziej skuteczne, a jakie są wyłącznie gadżetami
  • First things first - czyli po co promocja on-line?
  • Narzędzia, pomysły i egzekucja - co najważniejsze?
  • Pomiar sukcesu działań w Internecie - skuteczność i efektywność e-marketingu
  • Najczęstsze błędy w zarządzaniu działaniami e-marketingowymi w Internecie
prof. dr hab. Grzegorz Mazurek
(Akademia Leona Koźmińskiego)
11:15 Wykład i dyskusja: Social media marketing w bibliotece
  • Kultura uczestnictwa, kreacja i konsumpcja treści, crowdsourcing
  • Jak wykorzystać marketingowy potencjał social mediów?
  • Formy obecności biblioteki w mediach społecznościowych - przegląd i przykłady
  • Strategia działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych
dr Bożena Jaskowska
(Biblioteka Uniwersytetu Rzeszowskiego)
12:15 Przerwa, poczęstunek
12:45 Wykład i dyskusja: Treści wizualne w realizacji promocji bibliotek cyfrowych
  • Znaczenie obrazu w mediach społecznościowych
  • Czy bibliotekę da się oglądać?
  • Instagram i Pinterest jako dwa przeciwległe bieguny fotografii
  • Polskie i zagraniczne dobre praktyki korzystania z obrazów do promocji instytucji kultury
  • Najlepsze sposoby wykorzystania serwisów ze zdjęciami do promocji bibliotek cyfrowych
  • Łączenie działań offline i online
Artur Jabłoński
(specjalista ds. rozwoju w toruńskim inkubatorze nowych technologii Exea Smart Space)
13:30 Wykład i dyskusja: Nie tylko Facebook - inne media społecznościowe, które można wykorzystywać w marketingu i promocji oraz w budowaniu wizerunku
Facebook stał się dziś drugim internetem, ale coraz trudniej przebić się w gąszczu fanpage "pompowanych" przez reklamę. Algorytm Facebooka promuje treści sponsorowane i reklamowane. Alternatywne media społecznościowe: YouTube, Google Plus, Pinterest, Instagram, Linkedin... Czy mogą one być skutecznym narzędziem komunikacji w Polsce? Jak wykorzystać potencjał YouTube. Co to jest i jak działa Blog Marketing. 10 atutów bloga firmowego. Dlaczego blog może być skuteczniejszym narzędziem komunikacji niż Facebook. Techniki storytellingu w komunikacji w mediach społecznościowych i na blogu.
Krzysztof Urbanowicz
(Mediapolis)
14:15 Przerwa
14:30 Wykład: Mierzenie efektów działań prowadzonych w Internecie (Google Analytics )
  • Możliwości Internetu w kontekście prowadzonej działalności
  • Zalety monitoringu działań prowadzonych w Internecie
  • Przedstawienie najważniejszych narzędzi do monitoringu oraz analizy działań w Internecie
  • Przykładowe case study z wykorzystaniem narzędzi
Artur Smolicki
(NewCreative)
15:15 Wykład i dyskusja: Biblioteka w mediach społecznościowych
  • Początki aktywności bibliotek w mediach społecznościowych.
  • Media społecznościowe wykorzystywane obecnie przez biblioteki publiczne - przeglad aktywności.
  • Co dalej? Tendencje i perspektywy prowadzenia przez biblioteki działań w mediach społecznościowych.
  • Żeby nie stracić. Jak prowadzić działania w social mediach, by biblioteka odnosiła z tego korzyści.
Jerzy Woźniakiewicz
(Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie)
16:00 Zakończenie programu seminarium, wręczenie certyfikatów
Program
Fotoreportaż
Prelegenci
Patronat medialny
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78