centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

forum
VI FORUM INFORMATYCZNEGO ZARZĄDZANIA UCZELNIĄ
ZARZĄDZANIE ELEKTRONICZNĄ DOKUMENTACJĄ W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM I JEDNOSTKACH BADAWCZYCH
Warszawa, 25.03.2015 Koordynator: Iwona Nowosielska

Prowadzenie obrad: dr Janina Mincer-Daszkiewicz

PROGRAM

25 marca 2015 r.
10:00 Wykład wprowadzający: Dokumentacja elektroniczna w podmiotach publicznych - ze szczególnym uwzględnieniem szkół wyższych. USOS (Uniwersytecki System Obsługi Studiów) – zarządzanie tożsamością studenta:
  • Podstawowe pojęcia (uwierzytelnianie, autoryzacja, zarządzanie tożsamością i dostępem)
  • Dlaczego centralne uwierzytelnianie i zarządzanie tożsamością w środowisku akademickim jest tak ważne?
  • Aspekty polityki zarządzania tożsamością i dostępem.
  • Aspekty techniczne zarządzania tożsamością i dostępem.
  • Przykłady rozwiązań dla uczelni wyższej.
  • Federacyjne zarządzanie tożsamością.
  • Polska Federacja Zarządzania Tożsamością PIONIER.Id.
  • Zarządzanie elektroniczną dokumentacją a zarządzanie tożsamością i dostępem.
  • Puśćmy wodze fantazji, czyli gdzie można by wykorzystać federacyjne zarządzanie tożsamością w szkolnictwie wyższym w Polsce.
dr Janina Mincer-Daszkiewicz
(Instytut Informatyki, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Uniwersytet Warszawski)
10:50 Prezentacja Sponsorska: DOCUSAFE_EDU. Dobre praktyki automatyzacji procesów biznesowych.
Damian Paja
(COM-PAN SYSTEM)
11:10 Prezentacja: Między uczelnią a ORPD (Ogólnopolskim Repozytorium Prac Dyplomowych) - procedury i wsparcie Plagiat.pl gwarancją skutecznego funkcjonowania programu antyplagiatowego.
Dr Sebastian Kawczyński
(prezes zarządu Plagiat.pl Sp. z o.o.)
11:30 Case Study: Międzyuniwersyteckie Centrum Informatyzacji – cele i zadania w zakresie wdrażania elektronicznej dokumentacji.
  • Przyczyny powstania i zasady działania Międzyuniwersyteckiego Centrum Informatyzacji.
  • Projekty realizowane w MUCI.
  • Opiniowanie i przygotowanie projektów dokumentów dla KRUP i KRASP.
  • Przykład realizacji projektu „Otwarty System Antyplagiatowy” – OSA.
Prof. zw. Dr hab. Marek Kręglewski
(Zakład Chemii teoretycznej, Wydział Chemii, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza)
12:00 Case Study: Jak zintegrować system uczelniany do obsługi toku studiów z EZD i ePUAP?
  • Czy uczelnia wyższa potrzebuje systemu obiegu dokumentów?
  • EZD autorstwa Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku jako opcja dla szkolnictwa wyższego.
  • Do czego uczelnia wyższa może wykorzystać ePUAP?
  • Decyzje administracyjne w praktyce uczelni wyższej.
  • Procedowanie decyzji administracyjnych z pomocą systemu do obsługi toku studiów, EZD i ePUAP.
  • Techniczne aspekty integracji.
Michał Gromisz
(Instytut Informatyki, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Uniwersytet Warszawski)
12:30 Przerwa, poczęstunek
13:00 Case study: Elektroniczne zarządzanie zasobem archiwum uczelni – aspekty prawne i organizacyjne.
  • Aspekty prawne elektronicznego zarządzania zasobem archiwum uczelni:
    1. prawo archiwalne,
    2. regulacje dotyczące informatyzacji,
    3. dostęp do informacji publicznej,
    4. ochrona danych osobowych i prywatności,
    5. ochrona własności intelektualnej.
  • Aspekty organizacyjne elektronicznego zarządzania zasobem archiwum uczelni:
    1. specyfika zarządzania zasobem w postaci tradycyjnej i elektronicznej,
    2. zarządzanie zasobem archiwum uczelni z punktu widzenie systemów informacji archiwalnej.
dr Marek Konstankiewicz
(Zakład Archiwistyki, Instytut Historii, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej)
13:30 Prezentacja: OPTIRCM – workflow i obieg dokumentów jako narzędzia optymalizacji pracy w uczelni na przykładzie wybranych procesów: OPTIRCM (ang. records and case management) – oprogramowanie optymalizujące procesy administracyjne w uczelni.
Systemy informatyczne z grupy OPTIRCM wspierają zarządzanie dokumentami w organizacji poprzez m.in. modelowanie schematów przepływu dokumentów oraz określeniem ról w etapie i czasów ich realizacji. Pozwala to na skrócenie procesów decyzyjnych, ograniczenie kosztów związanych z powielaniem dokumentów oraz obniżenie kosztów ich bezpiecznego przechowywania. Rozwiązania z tej grupy mogą być również integrowane z systemami klasy ERP, systemem dziekanatowym, portalami uczelnianymi, systemami antyplagiatowymi itp. OPTIRCM wdrażany jest odpowiednio do specyfiki uczelni i może obejmować dowolne procedury i procesy uczelniane takie jak np.:
  • Rejestr faktur i dokumentów kosztowych - tworzenie centralnego rejestru faktur zakupowych trafiających do uczelni wraz z obiegiem ich akceptacji.
  • Rejestr umów – elektroniczna – rejestracja umów podpisanych przez uczelnię oraz ich archiwizowanie.
  • Archiwum dokumentów - zarządzanie i obsługa archiwum dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami o zasobach archiwalnych i archiwach, w tym również archiwizację prac dyplomowych studentów wraz z powiązaniem z system antyplagiatowym.
  • Kancelaria – obsługa kancelarii uczelnianej, rejestrowanie i archiwizację korespondencji przychodzącej, wychodzącej oraz wewnętrznej, realizowanej pomiędzy jednostkami organizacyjnymi uczelni.
  • Intranet.
Przykładowe inne procesy i związane z nimi dokumenty:
  • Wniosek o przyznanie stypendium socjalnego, naukowego, mieszkaniowego
  • Zgoda na realizację semestru na uczelni zagranicznej, powtarzanie semestru, wpis warunkowy, zmianę kierunku/ specjalności, zmianę promotora
  • Umorzenie odsetek, rat czesnego, przesunięcie terminu płatności czesnego
  • Przeksięgowanie nadpłaty
  • Odwołanie od decyzji
  • Prośba o wydanie odpisu i duplikatu dyplomu, dokumentów i odpisów w języku angielskim itp.
  • Prośba o wydanie certyfikatu/ zaświadczenia potwierdzającego ukończenie drugiej specjalności, specjalizacji, przedmiotu itp.
Artur Kania
(Product Manager OPTiRCM, OPTEAM SA)
14:00 Prezentacja: Ochrona własności intelektualnej, zarządzanie użytkownikami i elastyczność infrastruktury dzięki Microsoft Cloud Platform.
Maciej Sobianek
(Microsoft Cloud Platform Product Manager)
14:30 Case study: Archiwum uczelni w USOS.
  • Historia powstania archiwum elektronicznego w Uniwersytecie Warszawskim.
  • Problemy i ustalenia związane z informatyzacją Archiwum,
  • Archiwum w USOS,
  • Funkcjonalność modułu,
  • Zasady archiwizowania teczek studenckich.
  • Zasady archiwizowania teczek przewodów doktorskich.
  • Przykłady formularzy i raportów USOS.
  • Ostateczny cel informatyzacji archiwum.
Grażyna Kurzyna
(Uniwersytet Warszawski)
15:00 Przerwa
15:20 Case study: Praktyka zarządzania elektroniczną dokumentacją w Archiwum Prac Dyplomowych Uniwersytetu Warszawskiego.
  • APD a Uniwersytecki System Obsługi Studiów.
  • Nowe funkcje APD (stan na koniec 2014 roku).
  • Przebieg procesu archiwizacji prac dyplomowych w APD.
  • Zasady korzystania z APD.
Krzysztof Pilecki
(Dyrektor Archiwum, Uniwersytet Warszawski)
15:50 Case study: Integracja APD z Otwartym Systemem Antyplagiatowym OSA i Centralnym Repozytorium Prac Dyplomowych (POL-on):
  • APD jako uczelniane archiwum prac dyplomowych i doktorskich.
  • Potrzeby integracji z zewnętrznymi systemami.
  • Modele integracji.
  • Integracja z lokalnym Repozytorium BUW.
  • Integracja z Systemem antyplagiatowym OSA.
  • Integracja z Centralnym Repozytorium Prac Dyplomowych (CRPD) systemu POL-on.
  • Protokół OAI-PMH.
Łukasz Karniewski
(Instytut Informatyki, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, Uniwersytet Warszawski)
16:20 Wykład: Prawo własności intelektualnej w akademickich projektach IT. Zarządzanie prawami własności intelektualnej w świetle wprowadzania na uczelnie technologii informatycznych.
  • ułatwienia dla uczelnianych projektów IT wynikające z przepisów o dozwolonym użytku praw autorskich,
  • znaczenie regulaminów własności intelektualnej uchwalanych przez szkoły wyższe
  • przeszkody dla wdrożeń projektów informatycznych wynikające ze specyfiki szkół wyższych i obowiązujących je reguł Prawa Zamówień Publicznych.
dr Zbigniew Pinkalski
(Kancelaria Traple, Konarski, Podrecki)
17:00 Zakończenie obrad

Firmy zainteresowane udziałem w programie konferencji
- proszę o kontakt - Iwona Nowosielska

Program
Prelegenci
Sponsorzy
Firmy w programie
Patronat medialny
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78