centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
O NASSZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

seminarium
XXIII seminarium w cyklu SKŁADOWANIE I ARCHIWIZACJA DOKUMENTÓW
METODY I NARZĘDZIA INFORMATYCZNEGO WSPOMAGANIA
W TRADYCYJNYM ARCHIWUM ZAKŁADOWYM
Warszawa, 19.05.2016 Koordynator: Iwona Brokowska

PRELEGENCI

Prelegenci | Marlena Jabłońska

Marlena Jabłońska

Marlena Jabłońska

Doktor nauk humanistycznych. Absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, kierunek historia, spec. archiwistyczna, oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu, studia podyplomowe komunikacja społeczna i public relations. Od 2006 r. adiunkt w Instytucie Historii i Archiwistyki UMK. Prowadzi zajęcia akademickie, wykłady i ćwiczenia, m.in. z komunikacji społecznej oraz promocji i autoprezentacji. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu komunikacji w instytucjach publicznych oraz public relations. Jest pomysłodawcą i organizatorem międzynarodowej konferencji „Public relations w archiwach”, autorką licznych artykułów publikowanych w czasopismach branżowych poświęconych wizerunkowi archiwów, budowaniu relacji oraz zdobywaniu dobrego publicity. Bierze czynny udział w licznych konferencjach naukowych, a także prowadzi autorskie warsztaty i szkolenia dla osób indywidualnych i instytucji.

Prelegenci | Dagmara Jaskulak

Dagmara Jaskulak

Dagmara Jaskulak

Specjalizuje się w doradztwie prawnym w zakresie ochrony danych osobowych, praw autorskich, praw własności przemysłowej, negocjowania i opracowywania umów na wdrożenie systemów IT, kwestiach dotyczących praw konsumentów, prawa telekomunikacyjnego oraz świadczenia usług drogą elektroniczną.
Dagmara jest radca prawnym. Ukończyła studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz na Northwestern University, School of Law w Stanach Zjednoczonych gdzie otrzymała tytuł LL. M. Przed dołączeniem do PwC Legal Dagmara pracowała w renomowanej międzynarodowej kancelarii prawniczej w zespole prawa własności intelektualnej i nowych technologii oraz jako prawnik wewnętrzny w wiodącej stacji telewizyjnej.

Prelegenci | Marek Konstankiewicz

Marek Konstankiewicz

Marek Konstankiewicz

Doktor nauk humanistycznych w zakresie historii (2005 r.). Absolwent Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej: studiów magisterskich - historycznych o specjalności archiwalnej (2001 r.) i administracyjnych (2002 r.) oraz podyplomowych w zakresie kształcenia kadry akademickiej do roli wykładowców przedmiotu „Ochrona własności intelektualnej” (2013 r.).
W latach 2005-2006 pracownik Archiwum Państwowego w Lublinie, a od 2006 r. adiunkt w Zakładzie Archiwistyki Instytutu Historii UMCS. Obecnie Zakład Archiwistyki i Nauk Pomocniczych Historii Instytutu Historii UMCS Wśród zainteresowań badawczych: prawne aspekty działalności archiwalnej, edukacja archiwalna, historia zarządzania dokumentacją (historia kancelarii), historia administracji ze szczególnym uwzględnieniem okresu II Rzeczypospolitej, historia kolejnictwa.
Doświadczenie dydaktyczne zdobyte podczas prowadzenia zajęć na studiach licencjackich i magisterskich (kierunek „Historia” specjalność archiwistyczna oraz kierunek "Archiwistyka i nowoczesne zarządzanie zapisami informacyjnymi"), podyplomowych (kierunki : „Archiwistyki” oraz „Tradycyjne i Elektroniczne Zarządzanie Dokumentami”), a także w ramach szkoleń i warsztatów dla pracowników archiwów tudzież osób wykonujących zadania związane z zarządzaniem dokumentacją.

Prelegenci | Magdalena Niedźwiedzka

Magdalena Niedźwiedzka

Asystent w Katedrze Archiwistyki i Nauk Pomocniczych Historii Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, doktorantka w Zakładzie Zarządzania Dokumentacją i Informacji Archiwalnej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Prowadzi zajęcia z zarządzania dokumentację współczesną, współczesną kancelarią, zarządzania dokumentacją aktową i nieaktową. Zainteresowania badawcze oscylują wokół dokumentacji nieaktowej przechowywanej w archiwach i innych instytucjach publicznych w kraju i zagranicą.

Prelegenci | Ewa Perłakowska

Ewa Perłakowska

Ewa Perłakowska

Ekspert z zakresu zarządzania dokumentacją (w tym elektroniczną), systemów klasy EZD, archiwistyki, prawa archiwalnego, funkcjonowania archiwów, systemów kancelaryjnych, informatyzacji administracji publicznej;
doświadczony trener i organizator szkoleń oraz kursów kancelaryjno-archiwalnych; wykładowca uniwersytecki;
długoletni pracownik sieci archiwów państwowych, w tym w latach 2009-2014 pierwszy dyrektor Departamentu Kształtowania Narodowego Zasobu Archiwalnego w Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych;
historyk-archiwista; doktor nauk humanistycznych w zakresie historii Uniwersytetu Jagiellońskiego;
członek Oddziału Mazowieckiego Polskiego Towarzystwa Informatycznego;
autorka licznych instrukcji kancelaryjnych, wykazów akt i instrukcji archiwalnych.
Szczegóły:
Stażystka Międzynarodowego Technicznego Stażu Archiwalnego w Paryżu (1999) oraz stażu „Teorie i praktyki archiwalne” w ramach programu Courants du Monde w Paryżu (2001).
Ukończyła studia podyplomowe z administracji publicznej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego (2004).
W latach 1997-2014 zatrudniona w sieci archiwów państwowych, przy czym w latach 2003-2008 kierowała Oddziałem Nadzoru nad Narastającym Zasobem Archiwalnym Archiwum Państwowego w Krakowie, a w latach 2009-2014 była pierwszym dyrektorem Departamentu Kształtowania Narodowego Zasobu Archiwalnego w Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych.
Autorka publikacji i komunikatów w naukowych czasopismach archiwalnych i historycznych.
Współautorka książki „Dokumentacja elektroniczna w podmiotach publicznych” pod red. nauk. Grażyny Szpor (Wolters Kluwer, Warszawa 2013).
Od początku pracy zawodowej interesuje się problematyką zarządzania dokumentacją, w szczególności wartościowaniem archiwalnym dokumentacji oraz dokumentem elektronicznym, a także organizacją i funkcjonowaniem archiwów zakładowych, w tym archiwów elektronicznych. Współtwórczyni zasad dla systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD) w ramach prac nad rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r.
Specjalizuje się zwłaszcza w opracowywaniu instrukcji kancelaryjnych i archiwalnych oraz jednolitych rzeczowych wykazów akt dla różnych podmiotów, w tym administracji.
Pomysłodawca, organizator i koordynator kwalifikacyjnych kursów kancelaryjno-archiwalnych i licznych szkoleń skierowanych do archiwistów oraz pracowników podmiotów publicznych.
Wykładowca Roku 2007 w konkursie organizowanym przez Małopolski Instytut Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie.
Wykładowca metodyki zarządzania dokumentacją na Uniwersytecie Warszawskim, a wcześniej prawa archiwalnego i zagadnień z zakresu funkcjonowania archiwum zakładowego na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Uczestnik konferencji krajowych i zagranicznych.
Ekspert i doradca przy wdrażaniu systemów klasy EZD w podmiotach publicznych i ich optymalizacji.
Zaangażowana była w przygotowanie szeregu aktów prawnych regulujących postępowanie z dokumentacją, w szczególności w prace nad wdrożeniem nowej instrukcji kancelaryjnej z 2011 r. oraz w opracowanie projektu nowego prawa archiwalnego (2008-2009) i nowelizacji ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (2012-2014).
Była członkiem Rady Informatyzacji IV kadencji w latach 2011-2013 przy Ministrze Administracji i Cyfryzacji, Rady Naukowej w Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, Rady do spraw informatyzacji i digitalizacji przy Naczelnym Dyrektorze Archiwów Państwowych, Rady do Spraw Narodowego Zasobu Bibliotecznego oraz Rady Programowej Projektu „Archiwa Przełomu”.

Prelegenci | Jerzy Piotr Walczak

Jerzy Piotr Walczak

Jest absolwentem Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Przez wiele lat zajmował się fizyką ciała stałego oraz elektroniką, co zaowocowało wieloma publikacjami z tej dziedziny. O połowy lat 80tych ubiegłego wieku współpracował z Pracownią Rekonstrukcji Dźwięku założoną przez Janusza Piechurskiego w Polskim Radiu (wówczas PRiTV). Zainteresowania rekonstrukcją dźwięku oraz zaawansowaną reżyserią dźwięku doprowadziły go do realizacji pierwszej na świecie rekonstrukcji addytywnej nagrania akustycznego z roku 1940, w której zastosował metodę resyntezy cyfrowej, opracowaną według własnego pomysłu. Od 1993 roku był związany z firmą ATM S.A., a od 1995 roku był również stałym współpracownikiem TVP S.A. Zawodowo zajmuje się konstruowaniem i rozwijaniem systemów technicznych dla potrzeb telewizyjnych studiów produkcyjnych i post-produkcyjnych. Również zajmuje się zagadnieniami akwizycji i konwersji informacji, elektroniczną dystrybucją i archiwizacją zasobów cyfrowych. Jest współautorem (razem z Krzysztofem Maraskiem) pierwszego na świecie kompletnego, opatentowanego w EU i USA, rozwiązania technicznego dla długoterminowego (wieczystego) przechowania cyfrowych plików.

Program
Prelegenci
Patronat medialny
Powiadom znajomego
  
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2002 Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. | ul. Miedzyborska 50 | tel. (0-22) 870 69 10, 870 69 78