szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

14
maja
2024

KONTROLE NIK W JST W 2024r W ZAKRESIE RODO ORAZ BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI. PRAKTYCZNE ASPEKTY

17 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska

Najnowszy raport NIK wskazuje, że wieloletnie zaniedbania oraz nieprawidłowe przetwarzanie danych osobowych są powszechne w jednostkach samorządowych. Proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, które pozwoli usystematyzować wiedzę na temat właściwego przetwarzania danych osobowych, wskazując w praktyczny sposób najczęściej popełniane błędy przez administratora danych w kontekście kontroli prowadzonych przez Najwyższą Izbę Kontroli oraz Urząd Ochrony Danych Osobowych. Raport wskazuje kilka niezwykle istotnych problemów, m.in.:

  • Używanie niezabezpieczonych adresów mailowych do przetwarzania danych osobowych,
  • Nieświadomość zagrożeń związanych z przetwarzaniem danych osobowych,
  • Brak stosownych umów powierzenia przetwarzania danych,
  • Błędy w transmisji sesji organów kolegialnych,
  • Prawidłowe publikowanie danych na BIP.

Uczestnicy szkolenia otrzymają w formie elektronicznej (z możliwością edycji) praktyczne gotowe do natychmiastowego wdrożenia wzory niezbędnych dokumentów.

Sposób przekazywania wiedzy w czasie szkoleń i jakość praktycznych wskazówek cieszą się bardzo dużym uznaniem.

Szkolenie poprowadzi Rafał Andrzejewski – prawnik, praktyk (pełni funkcję IOD w wielu podmiotach), audytor, ekspert RODO, specjalizujący się w prawie ochrony danych osobowych, trener, wykładowca, audytor, ekspert i wieloletni szkoleniowiec (ponad 15 lat).

Czas trwania szkolenia: 09:30 do ok. godz. 13:30

  1. Wymagania prawne związane z przetwarzaniem informacji i danych osobowych przez Administratorów Danych:
    • ochrona danych osobowych,
    • Krajowe Ramy Interoperacyjności,
    • cyberbezpieczeństwo,
    • informacja publiczna,
    • ochrona sygnalistów.
  2. Kontrole NIK oraz UODO zrealizowane w latach 2018 - 2022 dotyczące bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych:
    • zakres podmiotów objętych kontrolami,
    • syntetyczne przedstawienie wyników kontroli,
    • omówienie typowych, powtarzających się błędów występujących w kontrolowanych jednostkach,
    • kary UODO nałożone na podmioty publiczne,
    • analiza wybranych przypadków.
  3. Kontrole NIK – raport 2024:
    • poczta elektroniczna, domeny komercyjne i komercyjne serwery internetowe,
    • prawidłowa dokumentacja z zakresu ochrony danych dotycząca poczty elektronicznej- procedura korzystania z internetu i poczty elektronicznej -omówienia wzoru,
    • umowy powierzenia i ich rola, umowy powierzenia z dostawcą usług hostingowych; przygotowanie do zawarcia umowy, ankiety i badania, procedura wyboru podmiotu którym powierzono przetwarzania,
    • brak obligatoryjnych elementów w umowie powierzenia: polecenia – stanowisko UODO https://uodo.gov.pl/pl/138/2440,
    • powierzenie na podstawie innego instrumentu prawnego (art. 28 RODO),
    • sesje organów stanowiących i ich publikacje. Przyjęte okresy przechowywania na BIP,
    • przetwarzanie danych na You Tube, transmisje.pl, E-sesja-omówienie najczęściej popełnianych błędów,
    • projektowanie ochrony danych osobowych w związku z transmisją i nagrywaniem obrad kolegialnych organów jednostek samorządu terytorialnego: odpowiednie zaplanowanie pracy, zapewnienie rzetelnego spełnienia obowiązku informacyjnego; właściwego sposobu transmisji, utrwalania i udostępniania w Internecie nagrań oraz usuwanie nagrań, omówienie procedur bezpieczeństwa nagrań ( procedura BIP), analiza okresu przetwarzania danych zawartych w nagraniach zamieszczonych w Internecie,
    • publikacja danych na BIP, okresy przechowywania na BIP, usuwanie danych z BIP,
    • procedura zamieszczania danych na BIP, notatki z przeglądu danych- omówienie na podstawie wzorcowej dokumentacji,
    • oświadczenia majątkowe, a ich publikacja na BIP oraz ustalanie okresów retencji danych,
    • publikacja uchwał na BIP. Skargi i procedura skargowa, anonimizacja danych,
    • analizy ryzyka –transmisja obrad rad kolegialnych,
    • audyty z Krajowych Ram interoperacyjności.
  4. REKAPITULACJA.

Rafał Andrzejewski

Prawnik, praktyk (pełni funkcję IOD w wielu podmiotach), audytor, ekspert RODO, specjalizujący się w prawie ochrony danych osobowych, trener, wykładowca, audytor, ekspert i wieloletni szkoleniowiec (ponad 15 lat). Konsultant wiodących kancelarii prawnych, świadczący usługi kompleksowej obsługi prawnej podmiotów gospodarczych, jak i jednostek sektora administracji publicznej, trener z wieloletnim doświadczeniem, które przekłada się na umiejętność przystępnego przekazywania i wyjaśniania skomplikowanych zagadnień prawnych. W ramach obsługi prawnej opracowuje oraz wdraża systemy ochrony danych osobowych (RODO) w różnych podmiotach. Inspektor Ochrony Danych realizujący usługi outsourcingowe w wielu podmiotach.

Termin i Miejsce

Termin:
14 maja 2024
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 790 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 3 maja
  • 890 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 4 maja

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).

Rezygnacja z udziału po 7 maja 2024 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
01-747 Warszawa, ul. Jerzego Ficowskiego 15, III piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu:

Wyrażam zgodę na dostarczanie mi drogą elektroniczną informacji o rabatach, promocjach i aktualnej ofercie oraz materiałów marketingowo-informacyjnych przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.:



Zgoda może zostać odwołana w każdej chwili bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem działań, które wykonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.

Administratorem danych osobowych jest Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., KRS: 0000208659, adres: ul. Jerzego Ficowskiego 15, 01-747 Warszawa, tel.: 506178228, e-mail: cpi@cpi.com.pl, e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15. Dane osobowe są przetwarzane w celu dokonania zgłoszenia udziału w szkoleniu oraz zawarcia umowy o udział w szkoleniu, realizacji tej umowy i jej rozliczenia, a także w celu prowadzenia kontaktu oraz w celu prowadzenia marketingu produktów i usług własnych. Wysyłka materiałów marketingowych z wykorzystaniem podanych kanałów komunikacji odbywa się na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej na podstawie przepisów szczególnych dot. e-prywatności. Dane mogą być również przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Dane osobowe udostępniane będą wyłącznie podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz, w tym patronom i sponsorom. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań, jakich dokonano przed jej wycofaniem na jej podstawie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.