szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB
13
kwietnia
2022
NOWY MARKETING I SPRZEDAŻ B2B – JAK PRZEPROWADZIĆ CYFROWĄ TRANSFORMACJĘ FIRMY NA RYNKU BUSINESS TO BUSINESS
koordynator: Iwona Nowosielska

PARP dofinansowuje szkolenia CPI
Cel:
- poznanie czterech współczesnych nowych kluczowych modeli biznesu na rynku B2B
- uświadomienie kluczowych czynników sukcesu w każdym z kluczowych modeli
- rozplanowanie metod kształtowania budżetu wsparcia sprzedaży offline i online w praktyce
- wykorzystanie narzędzi do efektywnego wyróżnienia swojej firmy na rynku (analiza STP z wykorzystaniem specjalnych narzędzi w Excelu)
- zaznajomienie się z technikami oraz metodami wsparcia sprzedaży w sieci na rynku B2B
- sprawdzenie własnych umiejętności pozyskiwania szans sprzedażowych (aktywna gra symulacyjna z pozyskiwania nowych klientów B2B – z wykorzystaniem internetu)
Korzyści:
- dopasowanie modelu działalności swojej firmy B2B do jednego – lub kilku – efektywnych modeli sprzedaży offline/online
- weryfikacja wykorzystywanych narzędzi wsparcia sprzedaży do nowych wymagań rynkowych – marketing i sprzedaż hybrydowe (webinary, social selling oraz tradycyjne relacje wzbogacone cyfrowo)
- inspiracje, benchmarki i case studies pozwalające na adaptację rozwiązań wykorzystywanych przez inne firmy business-to-business w transformacji cyfrowej
- sprawdzenie własnych umiejętności pozyskiwania nowych klientów B2B online
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
- ekspertów i specjalistów ds. sprzedaży, e-marketingu i marketingu odpowiedzialnych za pozyskiwanie klientów B2B w formule offline i online oraz specjalistów z wspierających działania handlowe - ekspertów HR, project managerów poszukujących wiedzy i inspiracji w obszarze wsparcia sprzedaży B2B
- menedżerów i dyrektorów nadzorujących komunikację marketingową i sprzedaż na rynku B2B
- przedsiębiorców, właścicieli firm działających na rynku B2B, członków zarządu i dyrektorów zarządzających w obszarze rozwoju biznesu na rynku business-to-business
Metodologia
- metoda learning by doing – doświadczanie efektywności i adaptacja do codziennych działań (gra symulacyjna z pozyskiwania klientów B2B – rywalizacja indywidualna lub zespołowa: do wyboru)
- aktywne narzędzia (m.in. w Excelu) do wykorzystania przez uczestników w codziennej pracy wykorzystywane na przykładach branż i firm Uczestników warsztatów
- dyskusje i warsztaty ukierunkowane na rozwiązania dla konkretnych rynków B2B
- prezentacja narzędzi i inspiracji oraz skutecznych modeli biznesowych oraz case-studies B2B
- e-booki i dodatkowe źródła wiedzy dla uczestników warsztatów
Szkolenie prowadzi: Michał Dziekoński, ekspert marketingu B2B z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, wykładowca na studiach MBA, prowadzący firmę Markea / Business Games Institute – wykorzystującą aktywne autorskie gry symulacyjne w edukacji menedżerskiej.
Program szkolenia (od godz. 9.00 do ok. 15.00):
- Wprowadzenie do modeli efektywności sprzedaży off/on
- doświadczenia i profil biznesowy (off/on) firm i B2B uczestników warsztatów – przyjazne wprowadzenie dopasowujące warsztaty do potrzeb Uczestników
- strategie sprzedaży w ujęciu produkt/rynek w ujęciu hybrydowym na rynku business-to-business
- ukierunkowanie modelu sprzedaży w zależności od portfela produktów
- STP (segmentacja-targeting-pozycjonowanie) i wyróżnienie na tle konkurencji – praktyczne narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy w planowaniu działań na rynku B2B
- Nowe kluczowe systemy pozyskiwania i obsługi klientów na rynku B2B
- nowe podejście do obsługi klientów wg czterech ścieżek zakupowych: tradycyjno-relacyjnym, ROPO, showrooming oraz e-commerce
- segmentacja klientów B2B a efektywne modele sprzedaży
- strategia działań na rynku tradycyjnym B2B – elementy digitalizacji w realizowanych strategiach
- e-commerce na rynku B2B – warunki wdrożenia i kluczowe czynniki sukcesu: dlaczego warto wdrożyć do modelu biznesowego sklep internetowy, choćby z akcesoriami i dodatkowymi usługami
- Modele hybrydowe w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów na rynku B2B
- hybrydowe modele pozyskiwania i obsługi klientów B2B – jak efektywnie zarządzać biznesem off-on oraz on-off (w ujęciu showrooming i empirystycznym-ROPO)
- ścieżki decyzyjne klientów w praktyce i zaufanie do różnych źródeł informacji o produktach i usługach
- nowe planowanie budżetu wsparcia sprzedaży B2B w praktyce – z wykorzystaniem narzędzi offline/online
- od strategii do realizacji – jak wdrożyć aktywne działania off-on w praktyce – praktyczne narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy (social selling, e-spotkania, hybrydowe modele obsługi klienta)
- Pozyskiwanie nowych klientów B2B w praktyce – doświadczanie symulacji rynkowej online
- narzędzia i techniki wsparcia sprzedaży B2B online w praktyce
- nowy próg rentowności na rynku B2B – metody rozliczania działań sprzedażowych online
- samodzielne (lub zespołowe) planowanie budżetu wsparcia sprzedaży B2B online
- zasięgi i konwersja działań online – wyniki symulacji rynkowej
- wnioski i rekomendacje do wykorzystania w codziennej pracy uczestników szkolenia
Michał Dziekoński
Ekspert marketingu off/on-line z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, wykładowca na studiach MBA, prowadzący firmę Markea / Business Games Institute – wykorzystującą aktywne autorskie gry symulacyjne w edukacji menedżerskiej.