szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

17
listopada
2022

FORUM ADMINISTRATORÓW DANYCH OSOBOWYCH/INSPEKTORÓW OCHRONY DANYCH (ADO/IOD) „WYZWANIA REGULACYJNE W ZAKRESIE OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH NA 2023”

koordynator: Iwona Nowosielska

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

Tegoroczne Forum w całości zostanie poświęcone problemom związanym ze zmianami regulacyjnymi w obszarze ochrony danych osobowych.

Celem wydarzenia będzie przedstawienie wybranych a zarazem kluczowych zmian prawnych na poziomie UE i prawa krajowego, których wejście w życie wymagać będzie przeglądu dostosowania procesów przetwarzania danych.

Konferencja skierowana jest do wszystkich osób zainteresowanych problematyką ochrony danych osobowych. Zarówno inspektorzy ochrony danych, doradcy prawni a także osoby zajmujące się kwestiami technicznymi (IT).

Koordynator merytoryczny, opracowanie programu, prowadzenie obrad: radca prawny dr Mirosław Gumularz, mgr inż. Tomasz Izydorczyk

9:00 Rejestracja uczestników
10:00 Wprowadzenie. Płaszczyzny na jakich nowe regulacje wpłyną na praktykę ochrony danych osobowych
W tej części prowadzący zwrócą uwagę na:
  • Procesy, których dotyczyć będą zmiany.
  • Działania jakie należy podjąć.
  • Jak prawidłowo zarządzać zmianą.
  • Aspekty techniczne związane z wprowadzanymi regulacjami.
radca prawny dr Mirosław Gumularz, mgr inż. Tomasz Izydorczyk
10:15 Wykład: Ochrona sygnalistów.
W tej części analizie poddany zostanie proces przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń sygnalistów. Celem wystąpienia będzie przedstawienie typowych ryzyk dotyczących tego obszaru przetwarzania danych m.in. w zakresie kwestii:
  1. Ochrony tożsamości sygnalisty.
  2. Bezpiecznych kanałów dokonywania zgłoszeń.
  3. Przekazywania informacji zwrotnej i podejmowania działań następczych.
mgr inż. Tomasz Izydorczyk
11:00 Wykład: Nowe regulacje Unijne ze szczególnym uwzględnieniem Data Act (akt o danych) oraz Data Governance Act (akt w sprawie zarządzania danymi).
W tej części kluczowa będzie odpowiedź na pytanie:
  • Kogo będą dotyczyły nowe przepisy?
  • Na które wymogi należy zwrócić szczególną uwagę?
  • Które przepisy zostały przyjęte a które czekają na zakończenie procesu legislacyjnego?
  • Jakie jest praktyczne znaczenie zmian?
  • Wpływ na stosowanie wymogów RODO.
Joanna Malczewska, (Departament Zarządzania Danymi w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów)
Mikołaj Garstka, (radca w Departamencie Zarządzania Danymi w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów)
12:20 Przerwa
12:50 Wykład: Usługi online: Dyrektywa o dostarczaniu treści i usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych (ze szczególnym uwzględnieniem problemu płatności danymi):
  • Zakres zastosowania przepisów.
  • Przypadki płatności danymi i konsekwencje regulacyjne.
  • Wpływ aktu o usługach cyfrowych na regulacje dotyczące ochrony prywatności i odpowiedzialności dostawców.
  • Moderacja treści a odpowiedzialność na gruncie aktu o usługach cyfrowych.
r. pr. dr Mirosław Gumularz
13:30 Wykład: Zmiany w zakresie prawa pracy: kontrola trzeźwości i praca zdalna:
  • Ochrona danych osobowych a praca zdalna.
  • Ochrona danych a kontrola trzeźwości.
  • Wpływ zmian kodeksu pracy na procesy zatrudniania pracowników.
r. pr. Łukasz Prasołek
14:30 Przerwa
14:45 Wykład: Techniczne i organizacyjne aspekty nowych regulacji. Zmiany i ich wpływ na:
  • Zarządzanie procesami.
  • Zarządzanie aktywami IT.
  • Zarządzanie ludźmi.
mgr inż. Tomasz Izydorczyk
Bartłomiej Śliwiński, ekspert techniki informatycznej, manager zespołów e-sportowych na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych)
15:30 Podsumowanie.
radca prawny dr Mirosław Gumularz, mgr inż. Tomasz Izydorczyk
16:00 Zakończenie Forum.

Mikołaj Garstka

Radca w Departamencie Zarządzania Danymi w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Zajmuje się problematyką otwierania danych oraz wykorzystywania i wymiany danych. Uczestniczył w pracach legislacyjnych nad ustawą o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego. Autor publikacji z zakresu otwartości danych, w tym współautor komentarza do ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.

Mirosław Gumularz

Studia prawnicze ukończył na Wydziale Prawa i Administracji UJ. Absolwent Szkoły Prawa Amerykańskiego organizowanej przez The Catholic University of America, Columbus School of Law. Ukończył także studia podyplomowe „Prawo Dowodowe” na Wydziale Prawa i Administracji UJ oraz studia podyplomowe z Prawa Własności Intelektualnej organizowane przez Katedrę Własności Intelektualnej na Wydziale Prawa i Administracji UJ. Audytor wewnętrzny systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji wg normy ISO/IEC 27001:2017 (bezpieczeństwo informacji) a także ISO/IEC 27701:2019 (zarządzanie informacją o prywatności). Wykładowca na studiach podyplomowych z ochrony danych osobowych organizowanych WSB w Poznaniu oraz WSB w Warszawie. Autor licznych publikacji z zakresu ochrony danych osobowych oraz e-commerce, m.in. komentarza do ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną a także publikacji dotyczącej ochrony danych osobowych w sektorze publicznym (Wolters Kluwer). Jako doradca społeczny ds. ochrony danych osobowych w Ministerstwie Cyfryzacji brał udział w pracach nad wdrożeniem RODO/GDPR do polskiego porządku prawnego. Członek Grupy Roboczej ds. Ochrony Danych Osobowych w Ministerstwie Cyfryzacji a także konsultant Zespołu ds. Otwartości Danych z sektora publicznego przy Ministerstwie Cyfryzacji. W zakresie swojej praktyki zawodowej oraz naukowej specjalizuje się w szeroko pojętym prawie nowych technologii (m.in. ochrona danych osobowych oraz e-commerce). Ochroną danych osobowych zajmował się także w roli administratora bezpieczeństwa informacji w spółkach technologicznych zatrudniających powyżej 500 pracowników, m.in. eSky.pl S.A. oraz w spółkach Grupy Pracuj.

Tomasz Izydorczyk

Absolwent Politechniki Poznańskiej, Instytutu Nauk Prawnych PAN, SWPS Uniwersytetu Huministycznospołecznego oraz Collegium Da Vinci w Poznaniu. Doradza w zakresie organizacji i zarządzania w sektorze prywatnym oraz w administracji publicznej. Specjalizuje się w prawnej i organizacyjnej ochronie danych osobowych. Prowadzi zajęcia z zakresu ochrony danych osobowych na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Wrocławskim, Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, a także w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu i w Warszawie z takich przedmiotów jak: organizacja i zarządzanie, e-administracja, ochrona danych osobowych. Autorem kierunku Studiów Podyplomowych „Inspektor Ochrony Danych” (dawniej „Administrator Bezpieczeństwa Informacji”) na WSB w Poznaniu. Członek zarządu SABI – Stowarzyszenia Inspektorów Ochrony Danych oraz członek ISSA Polska. Posiada certyfikat audytora wiodącego SZBI (ISO 27001). Ukończył szkolnie w zakresie znajomości normy ISO 27017 oraz ISO 27701. Pełnił rolę ABI m.in. w JOB IMPULSE POLSKA sp. z o.o., Kompanii Piwowarskiej SA, ANECOOP POLSKA sp. z o.o. Był członkiem Grupy Roboczej ds. ochrony danych osobowych przy Ministrze Cyfryzacji oraz był konsultantem w kancelarii Maruta Wachta sp. j. Aktualnie pracuję jako mentor w FundingBox oraz jestem członkiem zespołu projektowego token-project.eu.

Joanna Malczewska

Od początku kariery zawodowej związana z tematyką społeczeństwa informacyjnego i nowoczesnych technologii oraz europejską współpracą w tym zakresie. Koordynowała projekt rozwijający kompetencje informatyków administracji publicznej. Współtworzyła polskie Forum Zarządzania Internetem oraz organizowała coroczne konferencje IGF Polska. Od 2018 roku jest pracownikiem Departamentu Zarządzania Danymi w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, gdzie odpowiada za europejską politykę z zakresie wykorzystywania i wymiany danych. Uczestniczyła m.in. w unijnych negocjacjach projektów Aktu w sprawie zarządzania danymi i Aktu w sprawie danych. Koordynuje w Polsce coroczne badanie Komisji Europejskiej EU Open Data Maturity oceniające postępy oraz poziom dojrzałości krajów europejskich w zakresie otwierania danych publicznych.

Łukasz Prasołek

Ukończył z wyróżnieniem wydział prawa UW oraz studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Organizacji w SGH. Jest także absolwentem 2-stopniowych studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Warszawie – Inspektor Ochrony Danych – prawne, psychologiczne i techniczne aspekty zarządzania w organizacji.
W latach 2003-2006 pracownik Departamentu Prawnego Głównego Inspektoratu Pracy, a w latach 2006-2015 pracownik Izby Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych Sądu Najwyższego. Od 2016 wspólnik w firmie Praktyczne Szkolenia Prasołek&Sawicki sp.j.
Jest autorem licznych książek z obszaru prawa pracy oraz redaktorem książek „Dokumentacja pracownicza w pytaniach i odpowiedziach”, czy „Elektronizacja dokumentacji pracowniczej. Aspekty prawa pracy, IT, RODO” (Wyd. C.H. BECK), a także stałym współpracownikiem Dziennika Gazeta Prawna.
Prowadzi szkolenia z pogranicza problematyki prawa pracy i RODO („RODO w kadrach i płacach”) i projekty związane z elektronizacją dokumentacji pracowniczej oraz audyty działów HR pod kątem dostosowania procesów kadrowych do przepisów RODO.

Bartłomiej Śliwiński

Ekspert techniki informatycznej, Manager zespołów e-sportowych na Polsko - Japońskiej Akademii Technik Komputerowych Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Leona Koźmińskiego. Specjalista dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz zarządzania w wirtualnym środowisku. Posiada szerokie kompetencje techniczne w rozwiązanych chmurowych (Microsoft 365, Google Workspace), systemach operacyjnych (Windows, macOS, iOS, Android, Tails, Whonix), systemach i aplikacjach zapewniających bezpieczeństwo cyfrowe (OpenVPN, GnuPG, VeraCrypt, KeePass, Tor, Signal) a także narzędziach do profesjonalnego streamingu online. Posiada szerokie kompetencje techniczne w budowie komputerów i urządzeń mobilach, rozwiązanych chmurowych (Microsoft 365, Google Workspace), systemach operacyjnych (Windows, macOS, iOS, Android, Tails, Whonix), systemach i aplikacjach zapewniających bezpieczeństwo cyfrowe (OpenVPN, GnuPG, VeraCrypt, KeePass, Tor, Signal) a także narzędziach do profesjonalnego streamingu online. Doświadczony w realizacji projektów wdrożeniowych oraz kompleksowym zarządzaniem sprawami IT w małych i średnich przedsiębiorstwach. Posiada wysokie kompetencje korzystania z zasobów Internetu oraz ogólnie dostępnych informacji (OSINT). Doświadczony w realizacji projektów wdrożeniowych oraz kompleksowym zarządzaniem sprawami IT w małych i średnich przedsiębiorstwach.