14
grudnia
2022
TIKTOK DLA BIZNESU
koordynator: Marta Jurkiewicz
W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ... |
Zadaniem szkolenia jest zaznajomienie uczestników z działaniem i obsługą aplikacji Tiktok. W ramach szkolenia zostaną omówione jej najważniejsze funkcje, ustawienia profilu i interakcje. Poruszone zostaną też kwestie nagrywania i edycji filmów zarówno bezpośrednio w aplikacji, jak i tych dodanych z galerii telefonu. Zakresem tematyki szkolenia jest objęty również algorytm działania aplikacji, szczegółowy opis schematu sprawdzania filmu przez aplikację oraz narzędzia ułatwiające generowanie pomysłów i treści wideo.
Po wysłuchaniu części prawnej uczestnicy poznają najważniejsze punkty regulaminu platformy TikTok, związane z prawami autorskimi oraz podstawowe zasady korzystania z cudzej twórczości, dzięki czemu legalnie i bez dodatkowych kosztów będą gotowi tworzyć własne materiały marketingowe. Zapoznają się z katalogiem przykładowych działań niedozwolonych i będą w stanie samodzielnie oszacować ryzyko naruszania praw autorskich w mediach społecznościowych.
Grupa docelowa: Osoby zajmujące się marketingiem internetowym, które chciałyby rozszerzyć pole swoich działań promocyjnych na nową obiecującą platformę o wielomilionych zasięgach. Social media managerowie i social media specjaliści, przedstawiciele wydawnictw, serwisów internetowych, instytucji oświatowych, uczelni, instytucji kultury, bibliotek, muzeów, jednostek/instytutów naukowych, badawczych, szerokiego spektrum instytucji publicznych, firm marketingowych oraz innych podmiotów realizujących zadania w zakresie promocji i reklamy.
Szkolenie poprowadzą: Weronika Modzelewska oraz dr Karina Kunc-Urbańczyk
Czas trwania szkolenia: od 10:00 do ok.15:00
- Wprowadzenie i podstawy Tiktoka
- Podstawowe ustawienia profilu na Tiktoku
- Konto biznesowe na Tiktoku
- Panel główny Tiktoka – jakie filmy gdzie się pokazują i dlaczego
- Podstawowe interakcje - polubienie, zapisanie, przesłanie dalej
- Nagrywanie wideo + edycja w aplikacji
- Jak nagrać wideo przez aplikację?
- Jak dodać napisy i dźwięk?
- Przycinanie i obróbka wideo, które nagraliśmy
- Dodawanie wideo z galerii telefonu
- Hasztagi na Tiktoku
- Jak działają hasztagi na Tiktoku?
- Czy warto korzystać z hasztagów?
- Jakich hasztagów używać?
- Narzędzia do wyszukiwania hasztagów
- Jak działa algorytm w aplikacji?
- Na jakiej podstawie filmy pojawią się w zakładce Dla Ciebie?
- Trzy etapy sprawdzania filmu
- Co wpływa na popularność filmu?
- Skąd brać pomysły na wideo - garść porad
- darmowe narzędzia + inspiracje, które mamy pod ręką
- Prawa autorskie na Tiktoku
- Konsekwencje naruszania praw autorskich, czyli dlaczego warto znać przepisy i regulamin platformy TikTok
- Prawa autorskie – podstawowe informacje:
- Jakie prawa mają twórcy internetowi
- Czy klip z TikToka jest utworem chronionym prawem
- Ochrona fragmentu utworu
- Główne zasady korzystania z cudzych utworów.
- Prawo autorskie a internet i nowe technologie.
- Konto pro i licencja komercyjna:
- Prawne różnice pomiędzy licencjami dla twórców i dla biznesów.
- Działania komercyjne i niekomercyjne – jak je rozróżnić.
- Skutki wyboru niewłaściwej licencji.
- Używanie chronionej prawem muzyki w swoich nagraniach:
- Bank muzyki TikToka.
- Aplikacje do tworzenia video.
- Korzystanie z utworów dostępnych w Internecie.
- Fragmenty nagrań radiowych i telewizyjnych.
- Domena publiczna, czyli utwory, do których prawa autorskie wygasły.
- Wykorzystywanie treści innych użytkowników
- Zasady zgodnego z prawem tworzenia duetów i stitchy.
- Udostępnianie treści na innych platformach.
- Odpowiedzialność za powielanie treści użytych bez odpowiednich pozwoleń.
- Między podążaniem za trendem a plagiatem:
- Różnica między inspiracją a kopiowaniem.
- Niechroniony pomysł a twórcze jego wykonanie.
- Tłumaczenia zagranicznych materiałów.
- Ochrona wizerunku – podstawowe informacje ważne przy prowadzeniu konta na platformie TikTok.
- Zastrzeżenia i dodatkowe informacje prawne
Karina Kunc-Urbańczyk
Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu prawa mediów społecznościowych. Autorka publikacji naukowych oraz prelegentka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego (m.in. na temat e-sportu, sztucznej inteligencji i granic dozwolonego użytku utworów w Internecie).
Autorka modułów o prawie autorskim w kursie online „Przystanek: TikTok dla biznesu”, podręczniku prawnym dla młodzieży „Apteczka prawna: Lex bez łez” (wyd. PWN) oraz tematycznej audycji radiowej dla studentów Politechniki Gliwickiej „Nieznajomość prawa szkodzi”.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości, obecnie z wydziałem cywilnym Sądu Rejonowego w Zabrzu. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa cywilnego i własności intelektualnej oraz wspiera przedsiębiorców w zespole „Prawo Małego Biznesu”.
Hobbystycznie edukuje w temacie praw autorskich w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.
Weronika Modzelewska
Ekspertka marketingu, specjalistka od mediów społecznościowych i wideo marketingu. Autorka szkoleń, kursów i programów grupowych z zakresu marketingu online.
W sieci działa jako Przystanek Internet. Na swoich profilach społecznościowych uczy o marketingu i biznesie w prostym języku. Współpracuje z markami zarówno od strony firmy jak i influencera (na swoim koncie na Instagramie gromadzi ponad 67k osób).
fot: Justyna Kocur-Czarny