szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

14
grudnia
2022

TIKTOK DLA BIZNESU

koordynator: Marta Jurkiewicz

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

Zadaniem szkolenia jest zaznajomienie uczestników z działaniem i obsługą aplikacji Tiktok. W ramach szkolenia zostaną omówione jej najważniejsze funkcje, ustawienia profilu i interakcje. Poruszone zostaną też kwestie nagrywania i edycji filmów zarówno bezpośrednio w aplikacji, jak i tych dodanych z galerii telefonu. Zakresem tematyki szkolenia jest objęty również algorytm działania aplikacji, szczegółowy opis schematu sprawdzania filmu przez aplikację oraz narzędzia ułatwiające generowanie pomysłów i treści wideo.
Po wysłuchaniu części prawnej uczestnicy poznają najważniejsze punkty regulaminu platformy TikTok, związane z prawami autorskimi oraz podstawowe zasady korzystania z cudzej twórczości, dzięki czemu legalnie i bez dodatkowych kosztów będą gotowi tworzyć własne materiały marketingowe. Zapoznają się z katalogiem przykładowych działań niedozwolonych i będą w stanie samodzielnie oszacować ryzyko naruszania praw autorskich w mediach społecznościowych.

Grupa docelowa: Osoby zajmujące się marketingiem internetowym, które chciałyby rozszerzyć pole swoich działań promocyjnych na nową obiecującą platformę o wielomilionych zasięgach. Social media managerowie i social media specjaliści, przedstawiciele wydawnictw, serwisów internetowych, instytucji oświatowych, uczelni, instytucji kultury, bibliotek, muzeów, jednostek/instytutów naukowych, badawczych, szerokiego spektrum instytucji publicznych, firm marketingowych oraz innych podmiotów realizujących zadania w zakresie promocji i reklamy.

Szkolenie poprowadzą: Weronika Modzelewska oraz dr Karina Kunc-Urbańczyk

Czas trwania szkolenia: od 10:00 do ok.15:00

  1. Wprowadzenie i podstawy Tiktoka
    • Podstawowe ustawienia profilu na Tiktoku
    • Konto biznesowe na Tiktoku
    • Panel główny Tiktoka – jakie filmy gdzie się pokazują i dlaczego
    • Podstawowe interakcje - polubienie, zapisanie, przesłanie dalej
  2. Nagrywanie wideo + edycja w aplikacji
    • Jak nagrać wideo przez aplikację?
    • Jak dodać napisy i dźwięk?
    • Przycinanie i obróbka wideo, które nagraliśmy
    • Dodawanie wideo z galerii telefonu
  3. Hasztagi na Tiktoku
    • Jak działają hasztagi na Tiktoku?
    • Czy warto korzystać z hasztagów?
    • Jakich hasztagów używać?
    • Narzędzia do wyszukiwania hasztagów
  4. Jak działa algorytm w aplikacji?
    • Na jakiej podstawie filmy pojawią się w zakładce Dla Ciebie?
    • Trzy etapy sprawdzania filmu
    • Co wpływa na popularność filmu?
  5. Skąd brać pomysły na wideo - garść porad
    • darmowe narzędzia + inspiracje, które mamy pod ręką
  6. Prawa autorskie na Tiktoku
    • Konsekwencje naruszania praw autorskich, czyli dlaczego warto znać przepisy i regulamin platformy TikTok
    • Prawa autorskie – podstawowe informacje:
      • Jakie prawa mają twórcy internetowi
      • Czy klip z TikToka jest utworem chronionym prawem
      • Ochrona fragmentu utworu
      • Główne zasady korzystania z cudzych utworów.
      • Prawo autorskie a internet i nowe technologie.
    • Konto pro i licencja komercyjna:
      • Prawne różnice pomiędzy licencjami dla twórców i dla biznesów.
      • Działania komercyjne i niekomercyjne – jak je rozróżnić.
      • Skutki wyboru niewłaściwej licencji.
    • Używanie chronionej prawem muzyki w swoich nagraniach:
      • Bank muzyki TikToka.
      • Aplikacje do tworzenia video.
      • Korzystanie z utworów dostępnych w Internecie.
      • Fragmenty nagrań radiowych i telewizyjnych.
      • Domena publiczna, czyli utwory, do których prawa autorskie wygasły.
    • Wykorzystywanie treści innych użytkowników
      • Zasady zgodnego z prawem tworzenia duetów i stitchy.
      • Udostępnianie treści na innych platformach.
      • Odpowiedzialność za powielanie treści użytych bez odpowiednich pozwoleń.
    • Między podążaniem za trendem a plagiatem:
      • Różnica między inspiracją a kopiowaniem.
      • Niechroniony pomysł a twórcze jego wykonanie.
      • Tłumaczenia zagranicznych materiałów.
    • Ochrona wizerunku – podstawowe informacje ważne przy prowadzeniu konta na platformie TikTok.
    • Zastrzeżenia i dodatkowe informacje prawne

Karina Kunc-Urbańczyk

Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu prawa mediów społecznościowych. Autorka publikacji naukowych oraz prelegentka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego (m.in. na temat e-sportu, sztucznej inteligencji i granic dozwolonego użytku utworów w Internecie).
Autorka modułów o prawie autorskim w kursie online „Przystanek: TikTok dla biznesu”, podręczniku prawnym dla młodzieży „Apteczka prawna: Lex bez łez” (wyd. PWN) oraz tematycznej audycji radiowej dla studentów Politechniki Gliwickiej „Nieznajomość prawa szkodzi”.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości, obecnie z wydziałem cywilnym Sądu Rejonowego w Zabrzu. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa cywilnego i własności intelektualnej oraz wspiera przedsiębiorców w zespole „Prawo Małego Biznesu”.
Hobbystycznie edukuje w temacie praw autorskich w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.

Weronika Modzelewska

Ekspertka marketingu, specjalistka od mediów społecznościowych i wideo marketingu. Autorka szkoleń, kursów i programów grupowych z zakresu marketingu online.
W sieci działa jako Przystanek Internet. Na swoich profilach społecznościowych uczy o marketingu i biznesie w prostym języku. Współpracuje z markami zarówno od strony firmy jak i influencera (na swoim koncie na Instagramie gromadzi ponad 67k osób).
fot: Justyna Kocur-Czarny