2
lutego
2023
PROWADZENIE BIULETYNU INFORMACJI PUBLICZNEJ
koordynator: Iwona Nowosielska

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ... |
Cele:
- zdobycie wiedzy dotyczącej teorii i praktyki związanej ze stosowaniem BIP’u do udostępniania informacji publicznej;
- zapoznanie się z podstawowymi terminami i definicjami z zakresu informacji publicznej; zapoznanie się wymogami prawnymi i technicznymi przy tworzeniu BIP’ów;
- zdobycie wiedzy praktycznej na temat właściwego przygotowania oraz prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej;
Adresaci szkolenia:
- wszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką,
- osoby udostępniające dane na stronie internetowej;
- członkowie zespołów redakcyjnych BIP
Czas trwania szkolenia: od godz. 9.30 do ok 15.00
- Podstawy prawne prowadzenia BIP
- Kto ma obowiązek prowadzić BIP
- kluczowe założenia ustawy o dostępie do informacji publicznej
- Informacje publikowane w BIP - obowiązek czy przyjazna forma prowadzenia polityki informacyjnej
- Prowadzenie BIP a wnioskowy dostęp do informacji publicznej
- BIP a ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
- BIP- zagadnienia praktyczne
- Wymogi dla podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA
- Powołanie i kompetencje zespołu dedykowanego ds. BIP, zalecane procedury
- Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?
- Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki.
- Proces publikacji w BIP (sposób przekazywania, forma publikacji, terminy, archiwizacja, aktualizacja informacji, linkowanie)
- Jak dokonywać w BIP prawidłowego wyłączenia jawności danych prawnie chronionych?
- efektywność BIP a udostępnianie informacji w trybie wnioskowym,
- urzędowy publikator teleinformatyczny a internetowy serwis www
- obowiązek zgłoszeniowy i funkcjonalność strony głównej BIP,
- standaryzacja podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA,
- jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki,
- kluczowe orzecznictwo sądów administracyjnych związane z BIP.
- Obowiązki publikacyjne określone w ustawie o dostępie do informacji publicznej
- Publikowanie programów, planów i innych zamierzeń,
- Udostępnianie zarządzeń, aktów normatywnych i ich projektów,
- Jak udostępniać informacje o sposobie załatwiania spraw i ich stanie?
- Jak często i szczegółowo publikować dane o majątku oraz finansach?
- Udostępnianie informacji o prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach,
- Problematyka udostępniania dokumentacji przebiegu i efektów kontroli,
- Publikacja treści i postaci dokumentów urzędowych – porady praktyczne,
- Jakie informacje mogą, ale nie muszą znaleźć się w BIP? Prawo i praktyka
- Jak poinformować o tym czego zabrakło w Biuletynie?
- Ograniczenia na stronach BIP
- Zakres jawności danych o pracownikach i osobach pełniących funkcje publiczne,
- Skuteczne i prawidłowe wyłączenie jawności tajemnic oraz danych prawnie chronionych?
- Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?
- Dyskusja
Adam Parysz

AUDITOR WIODĄCY SZBI WG. ISO 27001, AUDITOR WIODĄCY SZCD WG. ISO 22301, AUDITOR WEWNĘTRZNY ZSZ WG. ISO 9001, 14001 I 45001, SIX SIGMA YELLOW BELT, DPO, WDROŻENIOWIEC SYSTEMÓW KLASY EZD, TRENER I ARCHIWISTA. PARTNER BIZNESOWY SYGNITY S.A. CZŁONEK GRUPY ROBOCZEJ DS. SZTUCZNEJ INTELIGENCJI PRZY MINISTERSTWIE CYFRYZACJI, CZŁONEK ISSA POLSKA (GRUPA ROBOCZA DS. AI), Autor tekstów i porad w portalach Legalis Administracja i Legalis Księgowość Kadry Biznes Wydawnictwa C.H. Beck. Autor książki „Polecenia dla ChatGPT w finansach: praktyczne zastosowanie w biznesie i finansach osobistych” wydanej nakładem wydawnictwa Helion S.A. Miałem przyjemność szkolić między innymi Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelarię Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendę Główną Policji, Agencję Wywiadu, Pocztę Polską S.A., Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Koleje Mazowieckie, CBA, ZUS, PGE, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Żandarmerię Wojskowa, Chrześcijańską Akademię Teologiczną w Warszawie, Polską Akademię Nauk, Akademię Górniczo-Hutniczą, Wojewódzkie Urzędy Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzką Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Poznaniu, Komendę Wojewódzką Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach, Sąd Apelacyjny we Wrocławiu, ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie, SKO w Warszawie oraz Podlaski Urząd Wojewódzki. Prowadzę szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa, ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa informacji, prawa administracyjnego, sztucznej inteligencji, systemów teleinformatycznych oraz elektronicznego zarządzania dokumentacją. Oprócz prowadzenia szkoleń zajmuję się wdrożeniami systemów EZD, prowadzeniem audytów bezpieczeństwa informacji i zarządzania ciągłością działania oraz udzielaniem porad.