warsztaty on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

29
marca
2023

EWALUACJA DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ UCZELNI I OCENA PRACY NAUCZYCIELI AKADEMICKICH

koordynator: Iwona Nowosielska

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

Ustawa 2.0, oprócz licznych zmian organizacyjnych, zmusza kierujących uczelniami do przemyślenia systemu ocen pracowniczych i takiego ułożenia procesu oceniania by możliwe było uzyskanie jak najlepszego wyniku z ewaluacji jednostek naukowych w 2021 r. Wprowadzenie limitów za aktywność naukową wszystkich pracowników i dokonywanie ich oceny w ramach dyscyplin (a nie jak dotychczas, w ramach wydziałów) dodatkowo stanowi nie lada wyzwanie dla zarządzających uczelniami i jednostkami badawczymi w Polsce. Ważne jest także zrozumienie samego procesu oceny i ewaluacji oraz uwarunkowań koniecznych do wprowadzenia zmian wewnątrz uczelni, powiązanych z tymi procesami.

Szkolenie przeprowadzi:
dr hab. Radosław Rybkowski – doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o polityce (Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ 2013; pierwsza habilitacja wydziałowa w dziedzinie nauk społecznych); doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, specjalizacja – historia teatru amerykańskiego (Uniwersytet Jagielloński, 2000); od września 2016 roku dyrektor Instytut Amerykanistyki i Studiów Polonijnych; od stycznia 2016 roku – członek Polskiej Komisji Akredytacyjnej w zespole nauk społecznych i prawnych. Wielokrotny stypendysta różnych programów Ryoichi Sasakawa Young Leaders Fellowship Fund; dwukrotny stypendysta Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta (New York University, 2004 i 2009); Visiting Professor w University of Rochester (2005 i 2008); dwukrotnie otrzymywał granty Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Handlu Międzynarodowego Kanady (2010 i 2012). W swoich zainteresowaniach skupia się na analizowaniu powiązań i wzajemnych wpływów pomiędzy polityką i kulturą; w szczególnym stopniu zainteresowany analizą północnoamerykańskiej oraz europejskiej polityki wobec szkolnictwa wyższego. Autor monografii z tej tematyki Upadek stopni – stopnie upadku, (2011) oraz Ziemią i pieniędzmi. Tworzenie federalnej polityki wobec szkolnictwa wyższego w USA, (2012) oraz licznych artykułów, publikowanych w Polsce i za granicą.

Czas trwania szkolenia od 9:30 do ok. 15:00

Zakres tematyczny szkolenia:
Szkolenie będzie podzielone na dwie główne części.

  • W pierwszej przedstawiony zostanie proces oceniania, a także metody i narzędzia oceny pracy nauczyciela akademickiego w podziale na obszary jego aktywności zawodowej. Zwrócona zostanie również uwaga na:
    1. funkcje procesu oceny,
    2. powiązania procesu oceny ze strategią uczelni,
    3. błędy w ocenianiu.
  • Druga część będzie dotyczyć ewaluacji działalności jednostek naukowych. Tutaj uwaga zostanie skupiona na rodzajach osiągnięć naukowych, punktach i punktach przeliczeniowych, ocenie efektów finansowych badań naukowych i prac rozwojowych, a także ocenie wpływu działalności naukowej na funkcjonowanie społeczeństwa i gospodarki. W tej części będziemy dyskutować także o możliwości realizacji przyjętej przez daną uczelnię lub jednostkę naukową strategii naukowej. Całość zakończy podsumowanie i dyskusja uczestników, z analizą przypadków.

Radosław Rybkowski

Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o polityce (Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ 2013; pierwsza habilitacja wydziałowa w dziedzinie nauk społecznych); doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, specjalizacja – historia teatru amerykańskiego (Uniwersytet Jagielloński, 2000); od września 2016 roku dyrektor Instytut Amerykanistyki i Studiów Polonijnych; od stycznia 2016 roku – członek Polskiej Komisji Akredytacyjnej w zespole nauk społecznych i prawnych. Wielokrotny stypendysta różnych programów Ryoichi Sasakawa Young Leaders Fellowship Fund; dwukrotny stypendysta Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta (New York University, 2004 i 2009); Visiting Professor w University of Rochester (2005 i 2008); dwukrotnie otrzymywał granty Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Handlu Międzynarodowego Kanady (2010 i 2012). W swoich zainteresowaniach skupia się na analizowaniu powiązań i wzajemnych wpływów pomiędzy polityką i kulturą; w szczególnym stopniu zainteresowany analizą północnoamerykańskiej oraz europejskiej polityki wobec szkolnictwa wyższego. Autor monografii z tej tematyki Upadek stopni – stopnie upadku, (2011) oraz Ziemią i pieniędzmi. Tworzenie federalnej polityki wobec szkolnictwa wyższego w USA, (2012) oraz licznych artykułów, publikowanych w Polsce i za granicą.