szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

18
kwietnia
2023

JAK ZGODNIE Z PRAWEM PROWADZIĆ FANPAGE NA FACEBOOKU I FIRMOWY PROFIL NA INSTAGRAMIE?

koordynator: Marta Jurkiewicz

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

Szkolenie kierowane do osób, które chcą promować swoją działalność w mediach społecznościowych lub są odpowiedzialne za prowadzenie firmowych social mediów. Skupia się na dwóch najpopularniejszych platformach społecznościowych – Facebooku i Instagramie.
Dobrze zorganizowany i regularnie aktualizowany fanpage z powodzeniem zastępuje stronę internetową, a jest przy tym darmowy i można go założyć błyskawicznie, nawet nie posiadając umiejętności informatycznych. Nie należy jednak zapominać o tym, że zarówno jego założenie, jak i prowadzenie musi przebiegać w sposób legalny, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Na właścicielu profilu firmowego oraz osobach aktualizujących dostępne tam treści spoczywa odpowiedzialność prawna związana z ochroną danych osobowych followersów, naruszaniem własności intelektualnej, ochroną wizerunku pokazywanych tam osób, a także wynikająca z innych aktów prawnych.
Szkolenie w sposób zwięzły, a jednocześnie w przyjaznej, zrozumiałej formie przedstawi najważniejsze przepisy związane z promowaniem biznesu na Facebooku i Instagramie oraz postanowienia regulaminów tych serwisów, które koniecznie trzeba znać, prowadząc stronę firmową tych w mediach społecznościowych.

Cel i efekt szkolenia: Szkolenie daje instrukcje co do tego, jak zwiększać zasięgi i budować społeczność zgodnie z prawem. Przedstawia najważniejsze wymogi prawne związane z założeniem i prowadzeniem firmowych profili na Facebooku i Instagramie – zarówno od strony ochrony danych osobowych (RODO), praw autorskich, ochrony wizerunku, jak i organizowania konkursów i loterii. Podsumowuje również najistotniejsze postanowienia regulaminów tych serwisów, które warto znać, publikując w social mediach.
Uczestnicy szkolenia po jego zakończeniu będą w stanie samodzielnie przeprowadzić audyt legalności facebokowego fanpage’a oraz profilu firmowego na instagramie i wskazać, jakie jego elementy wymagają poprawy, usunięcia lub uzupełnienia. Dowiedzą się, w jaki sposób legalnie tworzyć content i udostępniać cudze treści, a także na co zwracać uwagę w przypadku umów dotyczących treści przeznaczonych do publikacji.

Szkolenie dla osób i firm opierających promocję swojego biznesu o fanpage lub profil firmowy. Zainteresuje osoby zajmujące się marketingiem internetowym w firmach lub prowadzące jednoosobową działalność, które chciałyby promować swoje działania w mediach społecznościowych, nie narażając się na problemy prawne. Skorzystają na nim social media managerzy, social media specjaliści, osoby świadczące usługi wirtualnego wsparcia dla biznesów online oraz pracownicy odpowiedzialni za prowadzenie firmowych profili społecznościowych.
Przeznaczone jest dla osób nie mających wykształcenia prawniczego, które chcą uzyskać proste, konkretne i zrozumiałe wskazówki co do tego, jak przeprowadzić audyt legalności swoich profili społecznościowych i jak uniknąć problemów związanych z naruszaniem obowiązującego prawa tworząc content w social mediach.

Szkolenie poprowadzi: dr Karina Kunc-Urbańczyk, doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu ochrony programów komputerowych i prawa nowych technologii.

Czas trwania szkolenia od 10:00 do ok. 15:00

  1. Prawo autorskie:
    • Konsekwencje naruszania praw autorskich
    • Najważniejsze zasady korzystania z cudzych treści
    • Legalne sposoby udostępniania cudzych treści
    • Screenshoty
    • Skąd legalnie pozyskiwać grafiki i fotografie na swój fanpage/profil
      • grafiki „dla przyciągnięcia uwagi”
      • serwisy stockowe
      • umowy z grafikami i wirtualnym wsparciem
    • Jak walczyć z naruszeniami własnych praw autorskich
  2. Ochrona wizerunku
    • Podstawowe informacje o ochronie wizerunku
    • Czym jest wizerunek
    • Kiedy nie trzeba uzyskiwać zgody na publikację wizerunku innej osoby
    • Na co warto zwrócić uwagę w umowach z osobami, których wizerunek planujemy wykorzystywać
  3. Ochrona danych osobowych followersów
    • Profil firmowy a RODO
    • Podstawowe obowiązki administratora danych
    • Polityka prywatności
  4. Konkursy przeprowadzane w mediach społecznościowych – warunki.
    • konkurs na Facebooku
    • konkurs na Instagramie
    • konkurs a loteria
  5. Ważne postanowienia regulaminów Facebooka i Instagrama
    • Zasady Społeczności
    • Standardy Społeczności
    • Inne

Karina Kunc-Urbańczyk

Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu prawa mediów społecznościowych. Autorka publikacji naukowych oraz prelegentka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego (m.in. na temat e-sportu, sztucznej inteligencji i granic dozwolonego użytku utworów w Internecie).
Autorka modułów o prawie autorskim w kursie online „Przystanek: TikTok dla biznesu”, podręczniku prawnym dla młodzieży „Apteczka prawna: Lex bez łez” (wyd. PWN) oraz tematycznej audycji radiowej dla studentów Politechniki Gliwickiej „Nieznajomość prawa szkodzi”.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości, obecnie z wydziałem cywilnym Sądu Apelacyjnego w Katowicach. Ma również doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów. Tworzy kursy internetowe i prowadzi szkolenia z zakresu prawa cywilnego i własności intelektualnej.
Hobbystycznie edukuje w temacie praw autorskich w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.