26
stycznia
2023
INFLUENCER MARKETING - JAK WYKORZYSTAĆ GO W BIZNESIE?
koordynator: Marta Jurkiewicz

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ... |
Szkolenie kierowane do osób, które szukają nowych , skutecznych sposobów promocji swoich produktów i usług. Skupia się na tzw. influencer marketingu, czyli formie reklamy polegającej na wykorzystaniu do promocji rekomendacji osób znanych i popularnych (celebrytów i influencerów działających w popularnych serwisach społecznościowych: instagramerów, tiktokerów youtuberów, blogerów itp.). Zagadnienie influencer marketingu zostanie omówione kompleksowo, nie tylko od strony teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznej. Prowadzące – specjalistka od marketingu oraz prawniczka specjalizująca się w social mediach – znają temat zarówno od strony reklamodawcy, jak i influencera. Nie tylko wspierają swoją wiedzą i doświadczeniem agencje reklamowe oraz przedsiębiorców używających tej formy reklamy, ale też same przeprowadzają skuteczne współprace komercyjne ze swoim udziałem, wykorzystując popularność swoich profili społecznościowych.
Temat zostanie zaprezentowany w sposób kompleksowy, od podstaw, zarówno od strony marketingowej, jak i prawnej, z uwzględnieniem rodzajów możliwych strategii biznesowych, porad dotyczących wyboru idealnego influencera, wskazówek dotyczących poszczególnych etapów współpracy z influencerem oraz sposobów tworzenia przekazu reklamowego – aby był zarówno skuteczny, jak i legalny. Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki instrukcje na temat tego:
- dlaczego warto zainteresować się influencer marketingiem i jakie efekty może przynieść;
- jak dobrać influencera pasującego do swojej marki, produktu lub usługi;
- na której platformie społecznościowej się skupić i jak różnice między nimi wpływają na sposób tworzenia na nich przekazu reklamowego.
Zapoznają się z pełnym procesem współpracy komercyjnej – od wyboru influencera, przez negocjacje, zawieranie umowy (wraz z aspektami prawnymi tego procesu) i jej realizację.
Otrzymają również porady na temat tego, czego w przekazie reklamowym unikać, aby końcowa kreacja nie została uznana za nieuczciwą praktykę lub czyn nieuczciwej konkurencji.
Szkolenie kierowane do przedsiębiorców, bez względu na formę prowadzenia działalności oraz osób odpowiedzialnych w firmach za marketing i promocję, którzy chcą dowiedzieć się, jak skutecznie promować swoje produkty i usługi w mediach społecznościowych przy użyciu influencerów i celebrytów. Przydatne będzie również dla pracowników agencji kreatywnych, zainteresowanych poszerzeniem swojej oferty o reklamy w mediach społecznościowych.
Szkolenie poprowadzą: Weronika Modzelewska oraz dr Karina Kunc-Urbańczyk
Czas trwania szkolenia: od 9:30 do ok.14:30
- Wprowadzenie do influencer marketingu
- Czym jest influencer marketing?
- Influencer marketing – dawniej i dziś
- Jak influencerzy wpływają na swoich odbiorców?
- Nano-, mikro-, makro- influencer – różnice
- Rola influencerów w życiu marki
- Rodzaje influencerów
- Na jakich platformach tworzą influencerzy?
- Strategia influencer marketingu
- Influencer marketing a strategia marki
- Cele influencer marketingu dla marki
- Grupa docelowa marki a odpowiedni dobór influencera
- Dobór kanałów komunikacji
- Research influencerów - metody
- Formy i sposoby działań (paczki PR, afiliacja, współprace ambasadorskie, lokowanie produktu, itp)
- Proces współpracy - jak przebiega?
- Etapy współpracy
- Weryfikacja influencera - co i jak sprawdzać?
- Kontakt z influencerem – jak dogadać współpracę?
- Briefing - czym jest i jak go przygotować?
- Kontakt z influencerami
- Weryfikacja i podsumowanie działań (współpracy)
- Założone cele a ich realizacja
- Jak raportować działania?
- Umowa z influencerem - co warto w niej zawrzeć
- Forma zawarcia umowy
- Klauzula poufności – jak ją sformułować
- Prawa autorskie do treści stworzonych w ramach współpracy
- Zgoda na użycie wizerunku
- Wynagrodzenie a barter
- Przekaz reklamowy – zagadnienia prawne
- Oznaczanie współprac i kryptoreklama
- Lokowanie produktu a influencer marketing
- Ograniczenia dotyczące reklam poszczególnych produktów (alkohol, wyroby tytoniowe, produkty lecznicze itp)
- Reklamy a czyny nieuczciwej konkurencji
- Reklamy a nieuczciwe praktyki rynkowe
- Inne istotne regulacje prawne (znaki towarowe, prawo karne itp)
Karina Kunc-Urbańczyk

Specjalistka w dziedzinie prawnych aspektów social media marketingu, prelegentka międzynarodowych i ogólnopolskich konferencji naukowych, autorka publikacji z dziedziny prawa autorskiego i prawa sztucznej inteligencji (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Konsultantka merytoryczna Raportu Ministerstwa Cyfryzacji “Rekomendacje w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji w sądownictwie i prokuraturze” z 2024 r.; współautorka podręcznika “Apteczka prawna - Lex bez łez” oraz wielu kursów internetowych. Prowadzi szkolenia, wykłady i webinary o tematyce prawnej, a także hobbystycznie popularyzuje wiedzę prawniczą w mediach społecznościowych. Od ponad 10 lat pracuje w wymiarze sprawiedliwości (wydziały cywilne i gospodarcze sądów rejonowych i okręgowych), obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach. Ma także doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów.
Weronika Modzelewska

od ponad 8 lat pracuje w branży marketingu i social mediów - jako specjalista e-commerce, marketingowiec i szkoleniowiec. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera zarówno klientów korporacyjnych, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz jednoosobowe działalności gospodarcze. Zapewnia wsparcie promocyjne i strategiczne dla managerów, działów marketingu, specjalistów ds. social mediów, freelancerów, influencerów i wszystkich osób, którym zależy na rozwoju swojego biznesu. W ciągu ostatniego roku przeszkoliła ponad 11 tysięcy osób, w tym zarówno przedstawicieli sektora prywatnego, jak i organizacji publicznych oraz uniwersytetów.
W obszarze szkoleń współpracuje między innymi z Polską Fundacją Przedsiębiorczości. Szkoliła takie firmy jak Muzeum Historii Polski, Uniwerystet Ekonomiczny w Krakowie, Makarony Polskie, Milek Design, Bank Spółdzielczy, HR KONO oraz wiele innych.
Jest autorką popularnych treści edukacyjnych: książki „Internet możliwości”, ebooka „Praca w dobie AI” oraz kursów internetowych (m.in. “Przystanek: sztuczna inteligencja”, “Przystanek: Tiktok dla biznesu”. W mediach społecznościowych obserwuje ją ponad 110 tysięcy osób.