26
stycznia
2023
INFLUENCER MARKETING - JAK WYKORZYSTAĆ GO W BIZNESIE?
koordynator: Marta Jurkiewicz
W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ... |
Szkolenie kierowane do osób, które szukają nowych , skutecznych sposobów promocji swoich produktów i usług. Skupia się na tzw. influencer marketingu, czyli formie reklamy polegającej na wykorzystaniu do promocji rekomendacji osób znanych i popularnych (celebrytów i influencerów działających w popularnych serwisach społecznościowych: instagramerów, tiktokerów youtuberów, blogerów itp.). Zagadnienie influencer marketingu zostanie omówione kompleksowo, nie tylko od strony teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznej. Prowadzące – specjalistka od marketingu oraz prawniczka specjalizująca się w social mediach – znają temat zarówno od strony reklamodawcy, jak i influencera. Nie tylko wspierają swoją wiedzą i doświadczeniem agencje reklamowe oraz przedsiębiorców używających tej formy reklamy, ale też same przeprowadzają skuteczne współprace komercyjne ze swoim udziałem, wykorzystując popularność swoich profili społecznościowych.
Temat zostanie zaprezentowany w sposób kompleksowy, od podstaw, zarówno od strony marketingowej, jak i prawnej, z uwzględnieniem rodzajów możliwych strategii biznesowych, porad dotyczących wyboru idealnego influencera, wskazówek dotyczących poszczególnych etapów współpracy z influencerem oraz sposobów tworzenia przekazu reklamowego – aby był zarówno skuteczny, jak i legalny. Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki instrukcje na temat tego:
- dlaczego warto zainteresować się influencer marketingiem i jakie efekty może przynieść;
- jak dobrać influencera pasującego do swojej marki, produktu lub usługi;
- na której platformie społecznościowej się skupić i jak różnice między nimi wpływają na sposób tworzenia na nich przekazu reklamowego.
Zapoznają się z pełnym procesem współpracy komercyjnej – od wyboru influencera, przez negocjacje, zawieranie umowy (wraz z aspektami prawnymi tego procesu) i jej realizację.
Otrzymają również porady na temat tego, czego w przekazie reklamowym unikać, aby końcowa kreacja nie została uznana za nieuczciwą praktykę lub czyn nieuczciwej konkurencji.
Szkolenie kierowane do przedsiębiorców, bez względu na formę prowadzenia działalności oraz osób odpowiedzialnych w firmach za marketing i promocję, którzy chcą dowiedzieć się, jak skutecznie promować swoje produkty i usługi w mediach społecznościowych przy użyciu influencerów i celebrytów. Przydatne będzie również dla pracowników agencji kreatywnych, zainteresowanych poszerzeniem swojej oferty o reklamy w mediach społecznościowych.
Szkolenie poprowadzą: Weronika Modzelewska oraz dr Karina Kunc-Urbańczyk
Czas trwania szkolenia: od 9:30 do ok.14:30
- Wprowadzenie do influencer marketingu
- Czym jest influencer marketing?
- Influencer marketing – dawniej i dziś
- Jak influencerzy wpływają na swoich odbiorców?
- Nano-, mikro-, makro- influencer – różnice
- Rola influencerów w życiu marki
- Rodzaje influencerów
- Na jakich platformach tworzą influencerzy?
- Strategia influencer marketingu
- Influencer marketing a strategia marki
- Cele influencer marketingu dla marki
- Grupa docelowa marki a odpowiedni dobór influencera
- Dobór kanałów komunikacji
- Research influencerów - metody
- Formy i sposoby działań (paczki PR, afiliacja, współprace ambasadorskie, lokowanie produktu, itp)
- Proces współpracy - jak przebiega?
- Etapy współpracy
- Weryfikacja influencera - co i jak sprawdzać?
- Kontakt z influencerem – jak dogadać współpracę?
- Briefing - czym jest i jak go przygotować?
- Kontakt z influencerami
- Weryfikacja i podsumowanie działań (współpracy)
- Założone cele a ich realizacja
- Jak raportować działania?
- Umowa z influencerem - co warto w niej zawrzeć
- Forma zawarcia umowy
- Klauzula poufności – jak ją sformułować
- Prawa autorskie do treści stworzonych w ramach współpracy
- Zgoda na użycie wizerunku
- Wynagrodzenie a barter
- Przekaz reklamowy – zagadnienia prawne
- Oznaczanie współprac i kryptoreklama
- Lokowanie produktu a influencer marketing
- Ograniczenia dotyczące reklam poszczególnych produktów (alkohol, wyroby tytoniowe, produkty lecznicze itp)
- Reklamy a czyny nieuczciwej konkurencji
- Reklamy a nieuczciwe praktyki rynkowe
- Inne istotne regulacje prawne (znaki towarowe, prawo karne itp)
Karina Kunc-Urbańczyk
Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu prawa mediów społecznościowych. Autorka publikacji naukowych oraz prelegentka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego (m.in. na temat e-sportu, sztucznej inteligencji i granic dozwolonego użytku utworów w Internecie).
Autorka modułów o prawie autorskim w kursie online „Przystanek: TikTok dla biznesu”, podręczniku prawnym dla młodzieży „Apteczka prawna: Lex bez łez” (wyd. PWN) oraz tematycznej audycji radiowej dla studentów Politechniki Gliwickiej „Nieznajomość prawa szkodzi”.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości, obecnie z wydziałem cywilnym Sądu Apelacyjnego w Katowicach. Ma również doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów. Tworzy kursy internetowe i prowadzi szkolenia z zakresu prawa cywilnego i własności intelektualnej.
Hobbystycznie edukuje w temacie praw autorskich w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.
Weronika Modzelewska
Ekspertka marketingu, specjalistka od mediów społecznościowych i wideo marketingu. Autorka szkoleń, kursów i programów grupowych z zakresu marketingu online.
W sieci działa jako Przystanek Internet. Na swoich profilach społecznościowych uczy o marketingu i biznesie w prostym języku. Współpracuje z markami zarówno od strony firmy jak i influencera (na swoim koncie na Instagramie gromadzi ponad 67k osób).
fot: Justyna Kocur-Czarny