szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

23
marca
2023

TIKTOK DLA BIZNESU

koordynator: Marta Jurkiewicz

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

Zadaniem szkolenia jest zaznajomienie uczestników z działaniem i obsługą aplikacji Tiktok. W ramach szkolenia zostaną omówione jej najważniejsze funkcje, ustawienia profilu i interakcje. Poruszone zostaną też kwestie nagrywania i edycji filmów zarówno bezpośrednio w aplikacji, jak i tych dodanych z galerii telefonu. Zakresem tematyki szkolenia jest objęty również algorytm działania aplikacji, szczegółowy opis schematu sprawdzania filmu przez aplikację oraz narzędzia ułatwiające generowanie pomysłów i treści wideo.
Po wysłuchaniu części prawnej uczestnicy poznają najważniejsze punkty regulaminu platformy TikTok, związane z prawami autorskimi oraz podstawowe zasady korzystania z cudzej twórczości, dzięki czemu legalnie i bez dodatkowych kosztów będą gotowi tworzyć własne materiały marketingowe. Zapoznają się z katalogiem przykładowych działań niedozwolonych i będą w stanie samodzielnie oszacować ryzyko naruszania praw autorskich w mediach społecznościowych.

Grupa docelowa: Osoby zajmujące się marketingiem internetowym, które chciałyby rozszerzyć pole swoich działań promocyjnych na nową obiecującą platformę o wielomilionych zasięgach. Social media managerowie i social media specjaliści, przedstawiciele wydawnictw, serwisów internetowych, instytucji oświatowych, uczelni, instytucji kultury, bibliotek, muzeów, jednostek/instytutów naukowych, badawczych, szerokiego spektrum instytucji publicznych, firm marketingowych oraz innych podmiotów realizujących zadania w zakresie promocji i reklamy.

Szkolenie poprowadzą: Weronika Modzelewska oraz dr Karina Kunc-Urbańczyk

Czas trwania szkolenia: od 10:00 do ok.15:00

  1. Wprowadzenie i podstawy Tiktoka
    • Podstawowe ustawienia profilu na Tiktoku
    • Konto biznesowe na Tiktoku
    • Panel główny Tiktoka – jakie filmy gdzie się pokazują i dlaczego
    • Podstawowe interakcje - polubienie, zapisanie, przesłanie dalej
  2. Nagrywanie wideo + edycja w aplikacji
    • Jak nagrać wideo przez aplikację?
    • Jak dodać napisy i dźwięk?
    • Przycinanie i obróbka wideo, które nagraliśmy
    • Dodawanie wideo z galerii telefonu
  3. Hasztagi na Tiktoku
    • Jak działają hasztagi na Tiktoku?
    • Czy warto korzystać z hasztagów?
    • Jakich hasztagów używać?
    • Narzędzia do wyszukiwania hasztagów
  4. Jak działa algorytm w aplikacji?
    • Na jakiej podstawie filmy pojawią się w zakładce Dla Ciebie?
    • Trzy etapy sprawdzania filmu
    • Co wpływa na popularność filmu?
  5. Skąd brać pomysły na wideo - garść porad
    • darmowe narzędzia + inspiracje, które mamy pod ręką
  6. Prawa autorskie na Tiktoku
    • Konsekwencje naruszania praw autorskich, czyli dlaczego warto znać przepisy i regulamin platformy TikTok
    • Prawa autorskie – podstawowe informacje:
      • Jakie prawa mają twórcy internetowi
      • Czy klip z TikToka jest utworem chronionym prawem
      • Ochrona fragmentu utworu
      • Główne zasady korzystania z cudzych utworów.
      • Prawo autorskie a internet i nowe technologie.
    • Konto pro i licencja komercyjna:
      • Prawne różnice pomiędzy licencjami dla twórców i dla biznesów.
      • Działania komercyjne i niekomercyjne – jak je rozróżnić.
      • Skutki wyboru niewłaściwej licencji.
    • Używanie chronionej prawem muzyki w swoich nagraniach:
      • Bank muzyki TikToka.
      • Aplikacje do tworzenia video.
      • Korzystanie z utworów dostępnych w Internecie.
      • Fragmenty nagrań radiowych i telewizyjnych.
      • Domena publiczna, czyli utwory, do których prawa autorskie wygasły.
    • Wykorzystywanie treści innych użytkowników
      • Zasady zgodnego z prawem tworzenia duetów i stitchy.
      • Udostępnianie treści na innych platformach.
      • Odpowiedzialność za powielanie treści użytych bez odpowiednich pozwoleń.
    • Między podążaniem za trendem a plagiatem:
      • Różnica między inspiracją a kopiowaniem.
      • Niechroniony pomysł a twórcze jego wykonanie.
      • Tłumaczenia zagranicznych materiałów.
    • Ochrona wizerunku – podstawowe informacje ważne przy prowadzeniu konta na platformie TikTok.
    • Zastrzeżenia i dodatkowe informacje prawne

Karina Kunc-Urbańczyk

Specjalistka w dziedzinie prawnych aspektów social media marketingu, prelegentka międzynarodowych i ogólnopolskich konferencji naukowych, autorka publikacji z dziedziny prawa autorskiego i prawa sztucznej inteligencji (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Konsultantka merytoryczna Raportu Ministerstwa Cyfryzacji “Rekomendacje w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji w sądownictwie i prokuraturze” z 2024 r.; współautorka podręcznika “Apteczka prawna - Lex bez łez” oraz wielu kursów internetowych. Prowadzi szkolenia, wykłady i webinary o tematyce prawnej, a także hobbystycznie popularyzuje wiedzę prawniczą w mediach społecznościowych. Od ponad 10 lat pracuje w wymiarze sprawiedliwości (wydziały cywilne i gospodarcze sądów rejonowych i okręgowych), obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach. Ma także doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów.

Weronika Modzelewska

od ponad 8 lat pracuje w branży marketingu i social mediów - jako specjalista e-commerce, marketingowiec i szkoleniowiec. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera zarówno klientów korporacyjnych, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz jednoosobowe działalności gospodarcze. Zapewnia wsparcie promocyjne i strategiczne dla managerów, działów marketingu, specjalistów ds. social mediów, freelancerów, influencerów i wszystkich osób, którym zależy na rozwoju swojego biznesu. W ciągu ostatniego roku przeszkoliła ponad 11 tysięcy osób, w tym zarówno przedstawicieli sektora prywatnego, jak i organizacji publicznych oraz uniwersytetów.
W obszarze szkoleń współpracuje między innymi z Polską Fundacją Przedsiębiorczości. Szkoliła takie firmy jak Muzeum Historii Polski, Uniwerystet Ekonomiczny w Krakowie, Makarony Polskie, Milek Design, Bank Spółdzielczy, HR KONO oraz wiele innych.
Jest autorką popularnych treści edukacyjnych: książki „Internet możliwości”, ebooka „Praca w dobie AI” oraz kursów internetowych (m.in. “Przystanek: sztuczna inteligencja”, “Przystanek: Tiktok dla biznesu”. W mediach społecznościowych obserwuje ją ponad 110 tysięcy osób.