23
marca
2023
TIKTOK DLA BIZNESU
koordynator: Marta Jurkiewicz

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ... |
Zadaniem szkolenia jest zaznajomienie uczestników z działaniem i obsługą aplikacji Tiktok. W ramach szkolenia zostaną omówione jej najważniejsze funkcje, ustawienia profilu i interakcje. Poruszone zostaną też kwestie nagrywania i edycji filmów zarówno bezpośrednio w aplikacji, jak i tych dodanych z galerii telefonu. Zakresem tematyki szkolenia jest objęty również algorytm działania aplikacji, szczegółowy opis schematu sprawdzania filmu przez aplikację oraz narzędzia ułatwiające generowanie pomysłów i treści wideo.
Po wysłuchaniu części prawnej uczestnicy poznają najważniejsze punkty regulaminu platformy TikTok, związane z prawami autorskimi oraz podstawowe zasady korzystania z cudzej twórczości, dzięki czemu legalnie i bez dodatkowych kosztów będą gotowi tworzyć własne materiały marketingowe. Zapoznają się z katalogiem przykładowych działań niedozwolonych i będą w stanie samodzielnie oszacować ryzyko naruszania praw autorskich w mediach społecznościowych.
Grupa docelowa: Osoby zajmujące się marketingiem internetowym, które chciałyby rozszerzyć pole swoich działań promocyjnych na nową obiecującą platformę o wielomilionych zasięgach. Social media managerowie i social media specjaliści, przedstawiciele wydawnictw, serwisów internetowych, instytucji oświatowych, uczelni, instytucji kultury, bibliotek, muzeów, jednostek/instytutów naukowych, badawczych, szerokiego spektrum instytucji publicznych, firm marketingowych oraz innych podmiotów realizujących zadania w zakresie promocji i reklamy.
Szkolenie poprowadzą: Weronika Modzelewska oraz dr Karina Kunc-Urbańczyk
Czas trwania szkolenia: od 10:00 do ok.15:00
- Wprowadzenie i podstawy Tiktoka
- Podstawowe ustawienia profilu na Tiktoku
- Konto biznesowe na Tiktoku
- Panel główny Tiktoka – jakie filmy gdzie się pokazują i dlaczego
- Podstawowe interakcje - polubienie, zapisanie, przesłanie dalej
- Nagrywanie wideo + edycja w aplikacji
- Jak nagrać wideo przez aplikację?
- Jak dodać napisy i dźwięk?
- Przycinanie i obróbka wideo, które nagraliśmy
- Dodawanie wideo z galerii telefonu
- Hasztagi na Tiktoku
- Jak działają hasztagi na Tiktoku?
- Czy warto korzystać z hasztagów?
- Jakich hasztagów używać?
- Narzędzia do wyszukiwania hasztagów
- Jak działa algorytm w aplikacji?
- Na jakiej podstawie filmy pojawią się w zakładce Dla Ciebie?
- Trzy etapy sprawdzania filmu
- Co wpływa na popularność filmu?
- Skąd brać pomysły na wideo - garść porad
- darmowe narzędzia + inspiracje, które mamy pod ręką
- Prawa autorskie na Tiktoku
- Konsekwencje naruszania praw autorskich, czyli dlaczego warto znać przepisy i regulamin platformy TikTok
- Prawa autorskie – podstawowe informacje:
- Jakie prawa mają twórcy internetowi
- Czy klip z TikToka jest utworem chronionym prawem
- Ochrona fragmentu utworu
- Główne zasady korzystania z cudzych utworów.
- Prawo autorskie a internet i nowe technologie.
- Konto pro i licencja komercyjna:
- Prawne różnice pomiędzy licencjami dla twórców i dla biznesów.
- Działania komercyjne i niekomercyjne – jak je rozróżnić.
- Skutki wyboru niewłaściwej licencji.
- Używanie chronionej prawem muzyki w swoich nagraniach:
- Bank muzyki TikToka.
- Aplikacje do tworzenia video.
- Korzystanie z utworów dostępnych w Internecie.
- Fragmenty nagrań radiowych i telewizyjnych.
- Domena publiczna, czyli utwory, do których prawa autorskie wygasły.
- Wykorzystywanie treści innych użytkowników
- Zasady zgodnego z prawem tworzenia duetów i stitchy.
- Udostępnianie treści na innych platformach.
- Odpowiedzialność za powielanie treści użytych bez odpowiednich pozwoleń.
- Między podążaniem za trendem a plagiatem:
- Różnica między inspiracją a kopiowaniem.
- Niechroniony pomysł a twórcze jego wykonanie.
- Tłumaczenia zagranicznych materiałów.
- Ochrona wizerunku – podstawowe informacje ważne przy prowadzeniu konta na platformie TikTok.
- Zastrzeżenia i dodatkowe informacje prawne
Karina Kunc-Urbańczyk

Specjalistka w dziedzinie prawnych aspektów social media marketingu, prelegentka międzynarodowych i ogólnopolskich konferencji naukowych, autorka publikacji z dziedziny prawa autorskiego i prawa sztucznej inteligencji (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Konsultantka merytoryczna Raportu Ministerstwa Cyfryzacji “Rekomendacje w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji w sądownictwie i prokuraturze” z 2024 r.; współautorka podręcznika “Apteczka prawna - Lex bez łez” oraz wielu kursów internetowych. Prowadzi szkolenia, wykłady i webinary o tematyce prawnej, a także hobbystycznie popularyzuje wiedzę prawniczą w mediach społecznościowych. Od ponad 10 lat pracuje w wymiarze sprawiedliwości (wydziały cywilne i gospodarcze sądów rejonowych i okręgowych), obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach. Ma także doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów.
Weronika Modzelewska

od ponad 8 lat pracuje w branży marketingu i social mediów - jako specjalista e-commerce, marketingowiec i szkoleniowiec. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera zarówno klientów korporacyjnych, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz jednoosobowe działalności gospodarcze. Zapewnia wsparcie promocyjne i strategiczne dla managerów, działów marketingu, specjalistów ds. social mediów, freelancerów, influencerów i wszystkich osób, którym zależy na rozwoju swojego biznesu. W ciągu ostatniego roku przeszkoliła ponad 11 tysięcy osób, w tym zarówno przedstawicieli sektora prywatnego, jak i organizacji publicznych oraz uniwersytetów.
W obszarze szkoleń współpracuje między innymi z Polską Fundacją Przedsiębiorczości. Szkoliła takie firmy jak Muzeum Historii Polski, Uniwerystet Ekonomiczny w Krakowie, Makarony Polskie, Milek Design, Bank Spółdzielczy, HR KONO oraz wiele innych.
Jest autorką popularnych treści edukacyjnych: książki „Internet możliwości”, ebooka „Praca w dobie AI” oraz kursów internetowych (m.in. “Przystanek: sztuczna inteligencja”, “Przystanek: Tiktok dla biznesu”. W mediach społecznościowych obserwuje ją ponad 110 tysięcy osób.