6
kwietnia
2023
USTAWIANIE REKLAM W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
koordynator: Marta Jurkiewicz

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ... |
Zasięgi na Facebooku i Instagramie spadają? Treści nie przebijają się do docelowych odbiorców, gubiąc się w szumie informacyjnym generowanym przez innych użytkowników? W takim razie już czas sięgnąć po odpłatne promowanie treści. Niniejsze szkolenie wyjaśni, w jaki sposób skutecznie i bez nadmiernych kosztów ustawiać reklamy swojej marki, produktów lub usług za pomocą dedykowanych mechanizmów najpopularniejszych platform społecznościowych: Facebooka, Instagrama, TikToka, Twittera, Linkedina i Pinteresta.
Szkolenie kierowane do osób, które szukają lepszych, skutecznych sposobów promocji swoich produktów i usług. Popularne platformy społecznościowe komercjalizują się i nie sposób już przebić się do odbiorców, publikując codzienne, darmowe treści. Umiejętne ustawianie reklam pozwala ominąć ten problem i dotrzeć do precyzyjnie wyznaczonej grupy klientów, oszczędzając zarówno czas, jak i środki przeznaczone na działania promocyjne. Dzięki opanowaniu podstawowych funkcji tzw. menadżerów reklam, możliwe jest stworzenie skutecznej kampanii reklamowej i jej późńiejsze wielokrotne powtarzanie, by zmaksymalizować efekty marketingowe.
Zagadnienie ustawiania reklam zostanie omówione kompleksowo, nie tylko od strony teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznej, z uwzględnieniem specyfiki konkretnych serwisów społecznościowych i mechanizmów, które należy wziąć pod uwagę, by osiągnąć założone cele.
Uczestnicy szkolenia otrzymają również konkretne porady na temat tego, jak skonstruować przekaz reklamowy, aby końcowa kreacja była zgodna z regulaminami danej platformy, a przy tym zgodna z obowiązującymi w Polsce przepisami prawnymi.
Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorców, bez względu na formę prowadzenia działalności oraz osób odpowiedzialnych w firmach za marketing i promocję, którzy chcą dowiedzieć się, jak skutecznie promować produkty, usługi lub markę w mediach społecznościowych. Przydatne będzie również dla pracowników agencji kreatywnych, zainteresowanych poszerzeniem swojej oferty o reklamy w mediach społecznościowych.
Szkolenie poprowadzą: Weronika Modzelewska oraz dr Karina Kunc-Urbańczyk
Czas trwania szkolenia: od 10:00 do ok.15:00
- Wprowadzenie i podstawy
- Na czym polegają płatne reklamy?
- Po co ustawiać płatne reklamy?
- Gdzie się reklamować w mediach społecznościowych?
- Reklama na Facebooku
- Ustawienie reklam w Menadżerze reklam Facebooka
- Cele reklamowe na Facebooku
- Skuteczność reklam na Facebooku
- Facebook Ads Library
- Reklama na Tiktoku
- Tiktok Ads - wstęp do kampanii płatnych
- Struktura tworzenia reklam na Tiktoku
- Cele w Tiktok Ads
- Tiktok Ads Insights Audience
- Reklama na Instagramie
- Reklamy w Menadżerze reklam
- Przycisk “Promuj post”
- Cele reklam na Instagramie
- Formaty i kreacje reklam na Instagramie
- Reklamy w pozostałych mediach społecznościowych - Pinterest, LinkedIn, Twitter
- Pinterest Ads
- LinkedIn Ads
- Twitter Ads
- Przekaz reklamowy - zagadnienia prawne
- Oznaczanie reklam w mediach społecznościowych - wymagania prawne
- Autopromocja a reklama
- reklama jako nieuczciwa praktyka rynkowa albo czyn nieuczciwej konkurencji
- Tworzenie treści reklamy - na jakie przepisy należy uważać
- Prawo autorskie
- Ochrona znaków towarowych
- Ochrona wizerunku
- Prawo karne, czyli jak nie popełnić przestępstwa, tworząc przekaz reklamowy
- Zakazy reklamowania określonych rodzajów produktów i usług
- Treść reklamy - ograniczenia i zakazy wynikające z regulaminów mediów społecznościowych
- TikTok
- Pinterest, Linkedin, Twitter
Karina Kunc-Urbańczyk

Specjalistka w dziedzinie prawnych aspektów social media marketingu, prelegentka międzynarodowych i ogólnopolskich konferencji naukowych, autorka publikacji z dziedziny prawa autorskiego i prawa sztucznej inteligencji (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Konsultantka merytoryczna Raportu Ministerstwa Cyfryzacji “Rekomendacje w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji w sądownictwie i prokuraturze” z 2024 r.; współautorka podręcznika “Apteczka prawna - Lex bez łez” oraz wielu kursów internetowych. Prowadzi szkolenia, wykłady i webinary o tematyce prawnej, a także hobbystycznie popularyzuje wiedzę prawniczą w mediach społecznościowych. Od ponad 10 lat pracuje w wymiarze sprawiedliwości (wydziały cywilne i gospodarcze sądów rejonowych i okręgowych), obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach. Ma także doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów.
Weronika Modzelewska

od ponad 8 lat pracuje w branży marketingu i social mediów - jako specjalista e-commerce, marketingowiec i szkoleniowiec. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera zarówno klientów korporacyjnych, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz jednoosobowe działalności gospodarcze. Zapewnia wsparcie promocyjne i strategiczne dla managerów, działów marketingu, specjalistów ds. social mediów, freelancerów, influencerów i wszystkich osób, którym zależy na rozwoju swojego biznesu. W ciągu ostatniego roku przeszkoliła ponad 11 tysięcy osób, w tym zarówno przedstawicieli sektora prywatnego, jak i organizacji publicznych oraz uniwersytetów.
W obszarze szkoleń współpracuje między innymi z Polską Fundacją Przedsiębiorczości. Szkoliła takie firmy jak Muzeum Historii Polski, Uniwerystet Ekonomiczny w Krakowie, Makarony Polskie, Milek Design, Bank Spółdzielczy, HR KONO oraz wiele innych.
Jest autorką popularnych treści edukacyjnych: książki „Internet możliwości”, ebooka „Praca w dobie AI” oraz kursów internetowych (m.in. “Przystanek: sztuczna inteligencja”, “Przystanek: Tiktok dla biznesu”. W mediach społecznościowych obserwuje ją ponad 110 tysięcy osób.