szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

6
kwietnia
2023

USTAWIANIE REKLAM W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

koordynator: Marta Jurkiewicz

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

Zasięgi na Facebooku i Instagramie spadają? Treści nie przebijają się do docelowych odbiorców, gubiąc się w szumie informacyjnym generowanym przez innych użytkowników? W takim razie już czas sięgnąć po odpłatne promowanie treści. Niniejsze szkolenie wyjaśni, w jaki sposób skutecznie i bez nadmiernych kosztów ustawiać reklamy swojej marki, produktów lub usług za pomocą dedykowanych mechanizmów najpopularniejszych platform społecznościowych: Facebooka, Instagrama, TikToka, Twittera, Linkedina i Pinteresta.

Szkolenie kierowane do osób, które szukają lepszych, skutecznych sposobów promocji swoich produktów i usług. Popularne platformy społecznościowe komercjalizują się i nie sposób już przebić się do odbiorców, publikując codzienne, darmowe treści. Umiejętne ustawianie reklam pozwala ominąć ten problem i dotrzeć do precyzyjnie wyznaczonej grupy klientów, oszczędzając zarówno czas, jak i środki przeznaczone na działania promocyjne. Dzięki opanowaniu podstawowych funkcji tzw. menadżerów reklam, możliwe jest stworzenie skutecznej kampanii reklamowej i jej późńiejsze wielokrotne powtarzanie, by zmaksymalizować efekty marketingowe. Zagadnienie ustawiania reklam zostanie omówione kompleksowo, nie tylko od strony teoretycznej, ale przede wszystkim praktycznej, z uwzględnieniem specyfiki konkretnych serwisów społecznościowych i mechanizmów, które należy wziąć pod uwagę, by osiągnąć założone cele.
Uczestnicy szkolenia otrzymają również konkretne porady na temat tego, jak skonstruować przekaz reklamowy, aby końcowa kreacja była zgodna z regulaminami danej platformy, a przy tym zgodna z obowiązującymi w Polsce przepisami prawnymi.

Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorców, bez względu na formę prowadzenia działalności oraz osób odpowiedzialnych w firmach za marketing i promocję, którzy chcą dowiedzieć się, jak skutecznie promować produkty, usługi lub markę w mediach społecznościowych. Przydatne będzie również dla pracowników agencji kreatywnych, zainteresowanych poszerzeniem swojej oferty o reklamy w mediach społecznościowych.

Szkolenie poprowadzą: Weronika Modzelewska oraz dr Karina Kunc-Urbańczyk

Czas trwania szkolenia: od 10:00 do ok.15:00

  1. Wprowadzenie i podstawy
    • Na czym polegają płatne reklamy?
    • Po co ustawiać płatne reklamy?
    • Gdzie się reklamować w mediach społecznościowych?
  2. Reklama na Facebooku
    • Ustawienie reklam w Menadżerze reklam Facebooka
    • Cele reklamowe na Facebooku
    • Skuteczność reklam na Facebooku
    • Facebook Ads Library
  3. Reklama na Tiktoku
    • Tiktok Ads - wstęp do kampanii płatnych
    • Struktura tworzenia reklam na Tiktoku
    • Cele w Tiktok Ads
    • Tiktok Ads Insights Audience
  4. Reklama na Instagramie
    • Reklamy w Menadżerze reklam
    • Przycisk “Promuj post”
    • Cele reklam na Instagramie
    • Formaty i kreacje reklam na Instagramie
  5. Reklamy w pozostałych mediach społecznościowych - Pinterest, LinkedIn, Twitter
    • Pinterest Ads
    • LinkedIn Ads
    • Twitter Ads
CZĘŚĆ PRAWNA:
  1. Przekaz reklamowy - zagadnienia prawne
    • Oznaczanie reklam w mediach społecznościowych - wymagania prawne
    • Autopromocja a reklama
    • reklama jako nieuczciwa praktyka rynkowa albo czyn nieuczciwej konkurencji
  2. Tworzenie treści reklamy - na jakie przepisy należy uważać
    • Prawo autorskie
    • Ochrona znaków towarowych
    • Ochrona wizerunku
    • Prawo karne, czyli jak nie popełnić przestępstwa, tworząc przekaz reklamowy
    • Zakazy reklamowania określonych rodzajów produktów i usług
  3. Treść reklamy - ograniczenia i zakazy wynikające z regulaminów mediów społecznościowych
    • Facebook
    • TikTok
    • Instagram
    • Pinterest, Linkedin, Twitter

Karina Kunc-Urbańczyk

Specjalistka w dziedzinie prawnych aspektów social media marketingu, prelegentka międzynarodowych i ogólnopolskich konferencji naukowych, autorka publikacji z dziedziny prawa autorskiego i prawa sztucznej inteligencji (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Konsultantka merytoryczna Raportu Ministerstwa Cyfryzacji “Rekomendacje w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji w sądownictwie i prokuraturze” z 2024 r.; współautorka podręcznika “Apteczka prawna - Lex bez łez” oraz wielu kursów internetowych. Prowadzi szkolenia, wykłady i webinary o tematyce prawnej, a także hobbystycznie popularyzuje wiedzę prawniczą w mediach społecznościowych. Od ponad 10 lat pracuje w wymiarze sprawiedliwości (wydziały cywilne i gospodarcze sądów rejonowych i okręgowych), obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach. Ma także doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów.

Weronika Modzelewska

od ponad 8 lat pracuje w branży marketingu i social mediów - jako specjalista e-commerce, marketingowiec i szkoleniowiec. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera zarówno klientów korporacyjnych, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz jednoosobowe działalności gospodarcze. Zapewnia wsparcie promocyjne i strategiczne dla managerów, działów marketingu, specjalistów ds. social mediów, freelancerów, influencerów i wszystkich osób, którym zależy na rozwoju swojego biznesu. W ciągu ostatniego roku przeszkoliła ponad 11 tysięcy osób, w tym zarówno przedstawicieli sektora prywatnego, jak i organizacji publicznych oraz uniwersytetów.
W obszarze szkoleń współpracuje między innymi z Polską Fundacją Przedsiębiorczości. Szkoliła takie firmy jak Muzeum Historii Polski, Uniwerystet Ekonomiczny w Krakowie, Makarony Polskie, Milek Design, Bank Spółdzielczy, HR KONO oraz wiele innych.
Jest autorką popularnych treści edukacyjnych: książki „Internet możliwości”, ebooka „Praca w dobie AI” oraz kursów internetowych (m.in. “Przystanek: sztuczna inteligencja”, “Przystanek: Tiktok dla biznesu”. W mediach społecznościowych obserwuje ją ponad 110 tysięcy osób.