szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

25
maja
2023

SOCIAL MEDIA – OD CZEGO W OGÓLE ZACZĄĆ?

koordynator: Marta Jurkiewicz

Wiele firm ma obecnie konta firmowe jednocześnie na różnych platformach społecznościowych – często jednak liczba obserwatorów w różnych serwisach jest diametralnie różna i nawet sukces w jednym z tych miejsc nie gwarantuje osiągnięcia podobnych efektów w pozostałych. Działania skutecznie podejmowane na Facebooku nie przyniosą spodziewanych rezultatów na Instagramie, a odbiorcy TikToka nie docenią treści uwielbianych przez odbiorców Instagrama. Sukces na Twitterze nie przełoży się na sukces w serwisach skupionych na treściach audiowizualnych. Czy warto więc tracić zasoby na tworzenie treści z góry skazanych na porażkę? Jednocześnie rezygnując z którejkolwiek z tych najmodniejszych obecnie platform społecznościowych traci się szanse na dotarcie do ważnych grup odbiorców i potencjalnych klientów.
Dlatego tak ważne jest uświadomienie sobie, że każdy z istniejących serwisów społecznościowych wymaga całkiem innego podejścia, aby osiągnąć tam sukces i przebić się ze swoimi treściami do swoich odbiorców.
Niniejsze szkolenie jest pigułką wiedzy „na start”, podsumowującą specyfikę trzech najpopularniejszych serwisów społecznościowych, pozwalającą się zorientować w świecie współczesnych social mediów i zaplanować swoje przyszłe kroki w tym cyfrowym świecie.

Program szkolenia skupia się na trzech najpopularniejszych platformach – aplikacji Facebook, Instagram i TikTok. Przedstawia specyfikę każdej z platform, oczekiwania skupionych wokół nich odbiorców i najpopularniejsze formaty publikowania treści. Dzięki temu możliwe będzie dostosowanie swojej strategii do poszczególnego cyfrowego ekosystemu, aby oswoić social media i zmaksymalizować korzyści płynące z zaistnienia na nich.
Poruszone zostaną tu kwestie tworzenia treści (posty, relacje, rolki) i angażowania odbiorców oraz promowania swoich treści (zarówno odpłatnie, jak i w sposób organiczny, czyli niewymagający dodatkowych nakładów finansowych).
Treści uzupełnione zostały o wskazówki na temat legalnego tworzenia treści. W ramach części prawnej uczestnicy dowiedzą się, jakie są najważniejsze punkty regulaminów tych serwisów oraz istotne różnice między nimi. Uzyskają również proste wskazówki na temat legalnego tworzenia materiałów firmowych, ochrony wizerunku oraz wykorzystywania cudzego contentu w celach marketingowych.

Szkolenie dla osób i firm opierających promocję swojego biznesu o fanpage lub profil firmowy – szczególnie jeśli dopiero zaczynają swoją przygodę z mediami społecznościowymi, nie wiedzą od czego zacząć i którą z najpopularniejszych platform wybrać. Dla poszukujących podpowiedzi, jak działać na Facebooku, Instagramie i TikToku i który z tych serwisów pozwoli najszybciej osiągnąć zamierzone rezultaty.

Na szkoleniu skorzystają pracownicy instytucji i przedsiębiorstw odpowiedzialni za prowadzenie firmowych profili społecznościowych i realizowanie zadań w zakresie promocji i reklamy.
Zapraszamy również tych, których dotychczasowe działania na profilach firmowych nie przyniosły spodziewanych rezultatów i potrzebują konkretnej pigułki wiedzy na temat tego, co poprawić, a z których metod zrezygnować, aby nie tracić sił na strategie, które nie mają szansy w danym miejscu się sprawdzić.

Szkolenie poprowadzą: Weronika Modzelewska oraz dr Karina Kunc-Urbańczyk

Czas trwania szkolenia: od 10:00 do ok. 15:00

  1. Obecność w mediach społecznościowych a biznes
    • Czy warto prowadzić biznesowe konto w mediach społecznościowych?
    • Jakie medium wybrać?
    • Czy i kiedy można dziś nie prowadzić mediów społecznościowych?
    • Platformy standardowe i alternatywne
  2. Facebook
    • Cele publikacji na Facebooku
    • Formaty treści na Facebooku
    • Grupy na Facebooku
    • Rolki na Facebooku
  3. Instagram
    • Jakie formaty treści są na Instagramie?
    • Kiedy i co publikować?
    • Cele publikowanych treści na Instagramie
    • Hasztagi na Instagramie
    • Instastories
  4. Tiktok
    • Jak zacząć działać na TikToku?
    • Typy i formaty treści na TikToku
    • Jak tworzyć filmy na Tiktoka?
    • Hasztagi na TikToku
  5. Jak działać legalnie w social mediach
    • Konsekwencje naruszania regulaminów serwisów społecznościowych i ustaw, czyli dlaczego warto przestrzegać przepisów
    • Udostępnianie cudzych treści – jak to robić legalnie
    • Tworzenie własnego contentu a prawo autorskie
    • Przenoszenie własnych treści pomiędzy różnymi platformami społecznościowymi – dlaczego bywa to problematyczne?
    • Jak walczyć z naruszeniami praw autorskich do swoich treści
    • Podstawowe zasady ochrony wizerunku
    • Inne ważne postanowienia regulaminów, czyli zasady i standardy Społeczności
    • Podsumowanie innych ważnych ustaw, o których warto pamiętać, prowadząc profile w social mediach.

Karina Kunc-Urbańczyk

Doktor nauk prawnych, specjalistka z zakresu prawa mediów społecznościowych. Autorka publikacji naukowych oraz prelegentka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych z zakresu postępowania cywilnego oraz prawa autorskiego (m.in. na temat e-sportu, sztucznej inteligencji i granic dozwolonego użytku utworów w Internecie).
Autorka modułów o prawie autorskim w kursie online „Przystanek: TikTok dla biznesu”, podręczniku prawnym dla młodzieży „Apteczka prawna: Lex bez łez” (wyd. PWN) oraz tematycznej audycji radiowej dla studentów Politechniki Gliwickiej „Nieznajomość prawa szkodzi”.
Absolwentka Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, od 10 lat zawodowo związana z wymiarem sprawiedliwości, obecnie z wydziałem cywilnym Sądu Rejonowego w Zabrzu. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa cywilnego i własności intelektualnej oraz wspiera przedsiębiorców w zespole „Prawo Małego Biznesu”.
Hobbystycznie edukuje w temacie praw autorskich w mediach społecznościowych, działając pod marką PrawoWita. Na swoich profilach społecznościowych podpowiada, jak legalnie tworzyć i promować się w Internecie.

Weronika Modzelewska

Ekspertka marketingu, specjalistka od mediów społecznościowych i wideo marketingu. Autorka szkoleń, kursów i programów grupowych z zakresu marketingu online.
W sieci działa jako Przystanek Internet. Na swoich profilach społecznościowych uczy o marketingu i biznesie w prostym języku. Współpracuje z markami zarówno od strony firmy jak i influencera (na swoim koncie na Instagramie gromadzi ponad 67k osób).
fot: Justyna Kocur-Czarny